revisie / upgrade sl1210 MKII

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • emiel-r
    • Mar 2006
    • 169

revisie / upgrade sl1210 MKII

Even een paar korte vraagjes:

Kan je een fader zonder middenklik, van geloof ik een M3D, in een MKII stoppen? Komt die waarde overeen? Past die uberhaupt? (Ik weet dat ik die klik eruit kan halen, maar er moeten toch nieuwe in, want er klopt niks meer van.

verder aantal dingen gecheckt: anti-skating klopt, gaan nieuwe snoeren op, motor is voorzien van olie, plate ligt er recht op, goed kontakt met element (klein beetje speling), naaldlampjes zijn besteld, ellendige quartzlock geƫlimineerd, ga ze straks helemaal uit elkaar halen en schoonmaken.

Weten jullie waar ik verder nog naar zou kunnen kijken? Wat is er vaak niet meer zo goed na 10 jaar??
  • nijhuisr
    • May 2003
    • 182

Volgens mij wel, is precies dezelfde waarde zonder het balletje.

Bestel niet de MG5/MK5 type want deze werkt niet!

Let op de speling op de tone-arm, deze KAN je verwijderen maar je moet wel weten wat je doet.

zorg dat je de boel goed afsteld volgens het service manual met scoop of Hz meter. niet zoals het zo vaak fout op internet word verteld.

Ik plaats altijd Tasker C-121 kabel met neutrik pluggen ipv de orginele audio kabel, deze krijg je echt bijna niet meer stuk en ideaal voor verhuur doeleinden.

Ook plaats ik een witte LED in de naald verlichting ipv het gloeilampje dat zo'n 8 euro ex kost.

voor leuke foto's kijk hier Untitled Document

Comment

• emiel-r
      • Mar 2006
      • 169

Ja die led is wel mooi idd. Moet ik dan nog iets doen met weerstanden? of direct aansluiten. Quartz lock is er al af, nu nog wachten op m3d faders..

EDIT:
      m3d faders: 30 eur ex bij haagtechno
      mkII faders: 22 eur ex bij haagtechno

zou het enige verschil dan zijn dat er geen balletje inzit bij de dure versie? afdeling verkoop kan dit niet met zekerheid zeggen en afdeling techniek is tegenwoordig onbereikbaar voor particulieren - om begrijpelijke redenen...

Kan iemand mij met zekerheid zeggen of die M3D-faders in een MKII passen ?
      Last edited by emiel-r; 30-11-06, 16:40.

Comment

• nijhuisr
        • May 2003
        • 182

quote van 1200s.com

3D Series - Pitch Control Fader/Slider. Also fits SL1200LTD (Gold Edition), as well as the MK2 series. This pitch control does not have the center "click", and when installed in the MK2, the quartz lock feature is disabled.

Dus de prijs is duurder omdat ze iets weg laten (marketing)

Als je niet weet hoe je ledjes aan moet sluiten zou ik er niet aan beginnen...

Comment

• Speakertje
          • Mar 2005
          • 462

Bij de meeste led's heb je inderdaad een voorschakel weerstand nodig. Simpel weg ff in de datasheet kijken hoeveel mA hij mag hebben en dan met de wet van ohm berekenen wat de waarde van je weerstand moet zijn. U=I*R
          M.v.g. Sander
          Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
          Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

Working...