kabel CD controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ralph Hees
    • Nov 2005
    • 183

kabel CD controller

Hallo,

Ik heb een Numark MP-302 CD-speler en ik moet nog een rack maken. Ik heb gratis een kist gekregen en ik moet nu nog een kist maken voor mijn mengpaneel en control unit van de cd-speler. De lade unit en control unit komen dus in een aparte kist. In het fx-rack onderin wil ik connectoren plaatsen, maar ik weet niet hoe ik dat met de kabel van de cd-speler moet gaan doen. Dit is de bekende speciale kabel voor dubbele cd-spelers. Ik was aan het denken aan een lange kabel (3 meter) en een kabel met neutrick chasisdeel. Maar is het verkrijgbaar?

Wie kan mij helpen/raad geven?

Groetjes,
    Ralph
    Last edited by Ralph Hees; 23-11-06, 18:12.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Met welke connectoren je gaat werken maakt niet zo heel veel uit.
    Enige wat van belang is, is dat het signaal netjes van je sturing bij je speler aan blijft komen, kortom; niet teveel signaal verlies door oftewel een te lange lengte, oftewel een slechte connectie.

"vroegah" hadden wij in de Blue fire show zo'n mooie blauwe denon 2000 (toen echt een toppertje )
    De cd unit zat in een ander meubeldeel als de sturing (die zat netjes boven de mixer) verbinding werd gemaakt met een compacte multiconnector.
    Last edited by moderator; 23-11-06, 22:32.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• beyma
      • Oct 2002
      • 1614

Sluit me aan bij de moddereter!

Als "raad" kan ik je het volgende vertellen, ik heb aan mijn -nóg ouder beestje- JB systems DJ5000 ook zoiets gemaakt en wel als volgt:

De bestaande kabel in het midden door geknipt, gestript en netjes (krimpkousjes om je solderingen e.d) aan 15 polige D-connectors gesoldeerd. voor zo'n D-connector kan je kant en klare "1 op 1" kabels kopen, dus das lekker makkelijk!

Je heb dan een betrouwbare verbinding met de speler en controller (zijn tenslotte de originele stekkers!) en de verlenging is ook prima in orde.

Succes
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Ralph Hees
        • Nov 2005
        • 183

Zijn er geen 8 pins connectoren in D-size?
        Ik heb namelijk deze: *** DAP 19inch Paneel 1HE voor 8 XLR Connectoren (D-Size), Plaat dikte 2mm
        Dan is het wel handig als het in een opening past.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Neurtik D size ken ik met de meeste pjnnen in een 7 pins bezetting, wordt gebruikt bij het koppelen van neon toepassingen.
          8 pins ben ik nog niet tegengekomen. Iemand die aanvult met een plugje wat gaat passen?

Comment

• RCF
            • Jun 2003
            • 91

Hallo,

Exact hetgeen jij nu vraagt hebben wij destijds voor onze DENON DN2000MKIII (jaja, destijds echt een toppertje ) uitgevoerd.

Alleen hebben we het solderen niet zelf gedaan, maar ergens laten doen (is een aparte manier van solderen voor gebruikt ).

Of deze neutrik 7 of 8-pins is weet ik zo niet. Kan dat thuis straks wel nazoeken. Zit momenteel op mijn werk...

Maar conclusie: Het kan dus wel! Mits je voor je Numark niet meer aders nodig hebt. Volgens mij niet, deze link-kabels zijn toch universeel, dus uitwisselbaar of niet?

Afijn, zal straks thuis even voor je kijken voor we weer op pad gaan...

Groeten,

Edgar van Aert
            Wij hadden TREP! Nu 4 stuks SB150r.... Ook leuk....

Comment

• jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

Wat dacht je van deze connector serie van Neutrik:
              Neutrik, Connectors, XLR, Speakon, Audio

Zijn netjes 8 polig, en van Neutrik

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

lijkt mij een hele mooie, huppekees, het leven is niet altijd zo moeilijk als het lijkt
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                  • Nov 2005
                  • 950

Helaas gaat de prijs wel tegenvallen, een 7 polige zit al op zoon 11 euri, deze 8 polige heeft een erg dichte pinbezetting, dus die zal nog wel duurder zijn!
                  MEEO Audio Licht Rigging,
                  Mark van der Werff
                  Groningen

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

poe hee, laat je voor het totaal van kabeltjes, connectoren, chassidelen 50 euro kwijt zijn....wat een enorme diepte investering!
                    Tis nog allemaal aftrekbaar als bedrijfskosten ook!

Als je over deze prijzen al moeilijk doet, dan is een professioneel forum wellicht niet de juiste keuze om te acteren...

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

noem mij eens een 8 polige stekker van deze degelijkheid die goedkoper is dan.

Ik weet niets, je kan dan wel sub-D nemen ofzo, maar dat kan nooit tippen aan zoiets.. Lekker die stekkers aan de sint vragen, dan ben je helemaal klaar en heb je een super connectie
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• LuxProDeo
                        • Feb 2003
                        • 245

Originally posted by moderator
                        8 pins ben ik nog niet tegengekomen. Iemand die aanvult met een plugje wat gaat passen?
                        Misschien is Ethercon ook een optie.

LuxProDeo

Comment

• Ralph Hees
                          • Nov 2005
                          • 183

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb een kist besteld voor het mengpaneel en de cd-speler, ik heb te weinig tijd om een kist te bouwen. Dus het is niet meer nodig.

Maar toch bedankt voor jullie reacties.

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

Zo zie je maar weer, een kistje is doorgaans duurder dan een kabeltje. Er zijn dus mensen zat die wel nadenken voordat ze hun geld uitgeven en toch netjes
                            onderweg zijn!
                            Foto van het bewuste kistje als ie klaar is?

Comment

• Ralph Hees
                              • Nov 2005
                              • 183

Ik zal een dezer dagen een foto posten. Helaas is het wel maar eentje van skytronic geworden, kon geen andere kist krijgen in de juiste maten. Maar een kist is een kist en ik kan altijd nog wat hoekprofielen en betere handvaten erop zetten.

Comment

Working...