Dmx 4Bar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJK
    • Nov 2006
    • 7

Dmx 4Bar

Hey,

Ik heb enkelen Dmx Fourbars.
    Nu heeft eentje daarvan de brui gegeven.
    Ik meet spanning aan de stopcontacten op de baar, maar als ik er een lamp insteek brand hij niet.
    Ik ben ook honderd procent zeker dat die lamp niet kapot is want op een andere baar gaat dezelfde lamp wel aan.

Ook de Triacs zijn niet kapot want die heb ik na gemeten.
    En de zekeringen zijn ook nog intact

Ik veronderstel dat ik ergens een lek stroom heb, ma weet totaal niet naar waar.
    Naar de aarde allesinds nie wat de lekstroombeveileging valt niet uit.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt
    Last edited by moderator; 07-11-06, 23:21.
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Hoe heb je die triacs nagemeten? Kun je niet zomaar met volle zekerheid met een multimetertje doen!
    Als je een lekstroom hebt dan is de kans toch groter dat je het omgekeerde effect zou krijgen nml. lamp continu aan?
    Misschien even eerst diep ademhalen, dan logisch beginnen redeneren en gestructureerd naar het probleem toewerken voor je allerlei gissingen gaat maken?
    Bij duistere problemen: ALLES meten, NOOIT erop vertrouwen dat iets wat zeer onwaarschijnlijk is niet zal voorkomen.
    Voor de rest is hier op dit forum niemand helderziend...
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Wat meet je? 230V?

En als je een lamp aansluit en je meet de stroom, wat voor uitlezing krijg je dan? En meet dan hoeveel stroom de bar in z'n geheel trekt (zou niet gek veel mogen zijn als de lamp toch niet brandt).

Comment

• Radar
        Moderator
        • Jul 2002
        • 890

Dat je een spanning meet is niet vreemd, haal voor de gein uit een conventionle kerstboom verlichting een lampje en je meet in het voetje waar de lamp uitkomt 230V.
        Als geen enkele lamp het doet op de defcte bar dan is er zeer waarschijnlijk iets mis met de sturing, weigert er 1 lamp dan even de sturing van de eindtrap vergelijken met de resterende wel functionerende sturingen.

Als ik het bericht van de topicfounder zo lees bekruipt mij het gevoel dat we hier niet te maken hebben met iemand met een gedege kennis van zaken.
        Mijn verzoek aan deze is dan ook om deze reparatie over te laten aan iemand die er wel verstand van heeft.
        't Zou zonde wezen als dit bericht het laatste is wat door hem of haar gepost is!
        Ik doe niet aan bijgeloof.
        Dat brengt ongeluk.

Comment

• DJK
          • Nov 2006
          • 7

Ik ken wel degelijk iets van techniek.

De triacs heb ik gemeten met de meter op Ohm meting.
          Deze meting heb ik vergeleken met een meting bij een werkende baar.
          Is hetzelfde dus nix mis mee.

Stroom meting heb ik nog niet gedaan.
          Zal ik morgen eens proberen.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Ik ken wel degelijk iets van techniek.

De triacs heb ik gemeten met de meter op Ohm meting.
            Deze meting heb ik vergeleken met een meting bij een werkende baar.
            Is hetzelfde dus nix mis mee.
            Met de tweede zin ontkracht je perfect je eerste zin!
            Ten eerste moet je om te weten of een triac DEFECT is ook eens meten op DIODETEST.
            Ten tweede geldt de redenering "hij meet niet defect uit dus is hij goed" hier niet omdat je niet volledig kunt controleren met een multimeter OF hij defect is!
            Enige goede manier: uitsolderen, klein testschakelingetje maken op een breadboard... of direct vervangen als je je uren moet rekenen.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Radar
              Moderator
              • Jul 2002
              • 890

Kompleet juist laserguy,
              Een ieder ken wel iets van techniek, maar met alle respect,topic founder geeft met zijn reactie zelf al te kennen onvoldoende verstand te hebben
              van elektro.

Geef dit in handen van iemand dus die er wel verstand van heeft!
              Om ongelukjes te voorkomen dus maar een slotje.
              Ik doe niet aan bijgeloof.
              Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...