ik heb een 1200 watt versterker voor mijn speakers. er is niks aan de hand al staat het geluid gewoon zachtjes aan. en zo gauw ik harder ga versterker vol open en rond de 0 db ga draaien (ik kom er nooit over heen) word mijn verster zo warm dat ik me hand er niet of nauwelijks tegen aan kan houden. maar nu heb ik steeds vaker dat hij in protect springt kan dit komen doordat ie te warm word ? want hij komt nooit verder dan het clip lampje wat een enkele keer knippert
probleem met versterker
Collapse
X
-
Labels: None
-
-
Dat bedoel ik minderdaad, dat noemen we dan de impedantie, handig dus om te weten hoeveel Ohm je speakers zijn, hoeveel speakers je op welke manier ( ja ook dat maakt uit) per versterker kanaal hebt aangesloten.
Nogmaals, het is slechts een vand e vele mogelijke oorzakern van een versterker waar je een eitje op kunt bakken.Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
ow ok komt ie4ohm speakers 2 sub kasten die door gelust worden naar 2 top kasten ook 4 ohm en dan een kanaal per kant zeg maar
rms vermogen van de speakers bj elkaar opgetelt 500 per kant sub 300 top 200
Comment
-
een gaar audiophony 1200 cx versterkertje maar moet nog sparen voor een crest maar ik vind het een vaag probleemComment
-
een beetje met dit te maken (misschien een oplossing zelfs)
de stekkers van de boxen zijn parallel doorgelinkt ... (2x 4Ohm wordt dan 2Ohm)
dus denk ik mogisch na: openschroeven en de boxen serie doorlinken ...
(met subs en tops zal dit warsch niet gaan, maar meerdere tops aan elkaar bvb) ????
zit ik nu grandioos fout of kan dit toch ergens werken ?
grtzzz DJ nn... the sound of silence...Comment
-
dus dan maar een oude inkel versterker gebruiken voor de tops maar die is weer een beetje te zwaar denk :P maarja kan tog geen kwaad :PComment
-
trouwens ik ben heel stom me speakers zijn allemaal 8 ohmbij me ouwe set was het 4
is het dan geen probleem ?
Comment
-
Parallel doorgelust is dit dus 4 ohm per kant. Zoek voor de lol de specs eens op, en kijk even wat de minimale en maximale impedantie is die jouw versterker aan kan. Maar normaal gesproken zou 4 ohm geen probleem moeten zijn...maarja, wat is normaal gesproken bijOriginally posted by rickvangilseen gaar audiophony 1200 cx versterkertje
-EDIT
Was je oude set trouwens op dezelfde versterker aangesloten? Geef daar eens wat meer informatie over. Het zou best kunnen dat je met je oude set je versterker gemolesteerd hebt.DOE MIJ MAAR QUEEN, MET UHH DIE VAN DE STOFZUIGER!Comment
-
[LIST][*]2 x 600W 4 Ohm / 2 x 420W 8 Ohm[*]Mono bridge 8 Ohm : 2 x 840W[*]Freq. resp. 20Hz-20kHz[*]Ingangen : 2 x Jack 6.35 en 2 x XLR[*]Uitgangen : Speakon + schroefaansl.[*]Afmetingen : 19" x 2HE, 380mm.[*]Gewicht : 21kg.[/LIST]hier wat specs van me versterker.
specs top:
<UL>2-weg systeem 15 inch
200W/RMS
400W peak
18mm. hout afgewerkt met antraciet stof
Volledig gesloten stalen grille
Aansluitingen : 1 x jack, 1 x speakon
GeComment
-
je versterker is in dit geval wel underpowered, maar in principe zou dat volgens mij niet dit probleem op moeten leveren.
Mijn palladium1200 is qua specs vergelijkbaar met deze audiophony, en daar heb ik afentoe per kant sub(650W, 8Ohm) en top(600W, 8Ohm) aan hangen net niet in de clip, maar warm worden, ho maarDOE MIJ MAAR QUEEN, MET UHH DIE VAN DE STOFZUIGER!Comment
Comment