Zoem probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oversound
    • Dec 2003
    • 218

Zoem probleem

Ik heb een probleem met een Qsc Ex 2500 van mij. Wanneer deze een tijdje heeft gedraaid onstaat er opeens een soort van zachte zoem, wat beetje lijkt op aflopend luchtalarm. Aan de kasten ligt het niet want alleen kanaal 2 doet dat. Inputs zijn ook oke. Het rare is dat wanneer ik de mx 2000A die eronder en op dezelfde groep zit aanzet dan valt de zoem opeens weg en klinkt het weer normaal. Lijkt mij iets in de voeding te zijn.
    Heeft iemand misschien enig idee, jullie zouden mij er erg mee helpen, voordat ik na de importeur toe moet om na te laten kijken.

Alvast erg bedankt,
    emiel
    Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!
  • JVS
    • Mar 2004
    • 317

Heb je de inputs al eens losgetrokken ? Zoja, was de zoem toen weg ?
    Indien de zoem toen aanwezig bleef kan het inderdaad een hulpspanning rond de preamp zijn die niet in orde is, of een slechte opamp. Er zijn een paar kleine elco'tjes bij de QSC Ex / Mx- series die ik vanwege dergelijke problemen wel vaker heb vervangen in apparaten van klanten.

M.vr.gr,

Joost

Comment

• oversound
      • Dec 2003
      • 218

Ik ben er nu beetje achter wat het probleem veroorzaakte,
      ik had de inputs wel losgetrokken en zoem bleef maar in domme bui had ik de doorlus (kom xlr in ga op de schroefklemmetjes uit naar de volgende, dit is even tijdelijke oplossing) niet losgemaakt. Nu deze op het storende kanaal losgedraaid en zoem was meteen weg. Dacht eerst zal het een ader zijn die tegen chassis aankomt maar dat is het niet en het probleem doet zich ook voor wanneer de tweede ex niet aanstaat.
      Dus probleem ligt hem in de doorlus of de input sectie.
      Dus zonder doorlus geen zoem of probleem, met die doorlus wel.
      Ik ga volgende week even langs bij de importeur. Meteen even service beurt voor de andere ex en .
      Toch bedankt
      emiel
      Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• rickvangils
        • Nov 2006
        • 13

zet je je mixer ook op de zelfde groep zou best kunnen dat het daar door komt

Comment

Working...