Speakon aansluit plaat?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by Berend
    Ik lichtte hierboven toe hoe ik aan mijn bevindingen kwam. Als je dat goed leest is mijn advies wel te verklaren.
    Bovendien, wat is er moeilijk aan twee gaatjes boren?
    Het idee van Dsize chassisdelen was al ge-opperd.
    Verder bedankt voor de opbouwende kritiek.
    Er is niks moeilijk aan 2 gaatjes boren maar het kost wel tijd. Aangezien ik niet alleen spullen verhuur maar ook mijzelf is tijd dus geld. Ga ik niet voor 1.10 euro staan boren terwijl ik in die tijd 10 euro kan verdienen. Met mij dus vele op dit forum die dit zo vinden. Ga jij lekker boren, gaan wij geld verdienen.

Comment

• Berend
      • Feb 2006
      • 85

Er is niks moeilijk aan 2 gaatjes boren maar het kost wel tijd. Aangezien ik niet alleen spullen verhuur maar ook mijzelf is tijd dus geld. Ga ik niet voor 1.10 euro staan boren terwijl ik in die tijd 10 euro kan verdienen. Met mij dus vele op dit forum die dit zo vinden. Ga jij lekker boren, gaan wij geld verdienen.
      Niet iedereen verhuurt zichzelf.
      T was maar een tip. Maar toch leuk dat dat zo gewaardeerd wordt. De groeten.
      Last edited by Berend; 11-10-06, 18:21.
      dusssss.........

Comment

• Annwn
        • Apr 2006
        • 91

Er hangt een beetje een vijandige sfeer hier soms heb ik het idee

Maareh ik ga de online webshop wel ff mailen om te kijken of in die XLR platen ook Speakon chassis passen en dan post ik het hier nog wel even..

Bedankt voor alle reacties zo ver!

Comment

• Drive inn tnt
          • Sep 2003
          • 1082

Originally posted by Annwn
          Er hangt een beetje een vijandige sfeer hier soms heb ik het idee

Maareh ik ga de online webshop wel ff mailen om te kijken of in die XLR platen ook Speakon chassis passen en dan post ik het hier nog wel even..

Bedankt voor alle reacties zo ver!
          Sorry hoor, maar doe jij het erom?

Er word meerdere malen aangehaald dat je een 1he afdekplaat met chassis gaten kan kopen. Hier schroef je je speakons chassis in en soldeer je kabels eraan. Uiteinde van je kabel in je Hill en gaan.
          Klik op de link van som en HUPA.
          Ik heb 6 van deze plaatjes met zowel xlr chassis en speakon.
          Dussssssssssssssssssssssssssssssss
          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Annwn
            • Apr 2006
            • 91

Hey Drive inn tnt,

Ik doe het er zeker om omdat ik zeker wil weten dat ik geen verkeerde dingen bestel..

Het was hiervoor dus niet duidelijk voor mij of in die afdekplaten die worden aangeboden xlr en speakon passen omdat de webshop namelijk alleen XLR aangeeft.. Berend dacht namelijk dat een speakon chassis groter is als een xlr.. Dat heb probleem heb jij dus nu uit de wereld geholpen..

Vrede!
            Last edited by Annwn; 11-10-06, 19:51.

Comment

• Speakertje
              • Mar 2005
              • 462

Het is heel simpel:

Je koopt een 19" plaat met gaten voor D-size.
              Je koopt chassis delen in D-size.

Of dat nou speakon of XLR of wat dan ook is, als er op staat D-size dan past dat.
              M.v.g. Sander
              Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
              Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• Berend
                • Feb 2006
                • 85

Sorry mensen dat ik voor verwarring en ophef zorg hier.
                Ik gaf een tip die blijkbaar niet zo'n goeie was, die vervolgens flink de grond in getrapt wordt. Iets wat ik wel jammer vind overigens, is dat een manier met mensen om te gaan?
                Tevens ontstaan er misverstanden omdat niet alles goed gelezen wordt. Bij deze graag een einde aan een zinloze discussie waar ik ook aan mee heb gewerkt. Nogmaals sorry hoor...
                Reageer hier maar even flink op, dat lucht op misschien.
                dusssss.........

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

Goed....
                  Vijandige sfeer?
                  het is de toon van de muziekl...afijn, rest mag een ieder zelf invullen!

Voor verkoopadvies: mail je de shop, voor collegiaal advies, is het forum

De meeste mensen bouwen niet alleen de speakon uit, maar tevens de XLR inputs, die worden doorgaans ook weer doorgesoldeerd op outputs...
                  Denk dus dat je er verstandig aan doet om een 6-gats 1UK 19"panel te nemen.

Zelf boren is altijd een optie als je iets bijzonder wenst, voor de standaard opties kan je niet aanklussen tegen de kant-en-klare oplossingen.
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• beyma
                    • Oct 2002
                    • 1614

Je moet als je dan tóch gaat hobby'en wel een knappe boormachiene hebben om boortje 22 rond te laten draaien, bij mij houdt het op na 13 mm

Zonder dollen, ik heb -heel toevallig- thuis een speciale conische boor, gaat van 13 tot 32 mm, maar voor het geld van die boor alleen kan je al 15 blindplaten voorgeboord kopen
                    (Op het werk staat een pons machiene, die ponst met plezier gaten van 6 tot 50 mm!!)

Nou, ik zie er geen gat meer in (abus slot?)
                    Last edited by beyma; 11-10-06, 22:02.
                    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Ik gaf een tip die blijkbaar niet zo'n goeie was, die vervolgens flink de grond in getrapt wordt. Iets wat ik wel jammer vind overigens, is dat een manier met mensen om te gaan?
                      Tevens ontstaan er misverstanden omdat niet alles goed gelezen wordt. Bij deze graag een einde aan een zinloze discussie waar ik ook aan mee heb gewerkt. Nogmaals sorry hoor...
                      Reageer hier maar even flink op, dat lucht op misschien.
                      Ik bedoelde het niet vijandig maar ik wilde jou alleen maar zeggen dat 1.10 euro door vele hier snel is verdiend door het niet zelf te gaan staan doen. Wat hier ook al word verteld is dat boren in deze maten ook niet goedkoop zijn.

Niks persoonlijks maar soms is het ook lastig om van een stukje tekst af te lezen wat de toon erachter is.

Comment

• Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

heejj beyma, voordat ik ze ponste heb ik ze altijd geboord, dit kan op 2 manieren:

of je hebt een mega kolomboor automaat(de handigste manier na het ponsen. heb hier staalboren tot 55 mm

of je neemt voor in je normale kolomboor een sandvik gatenzaag.. je weet wel, zo'n ding waar je de kop op moet draaien en dan vergrendelen met 2 pennetjes die van onderen door de boor steken.

hiermee gaat het ook perfect!

maat het blijft een rotwerkje, dan nog de gaatje boren voor de boutjes..

pfff. maargoed, soms kom je er niet onderuit..
                        maar lang leven de ponsautomaat idd
                        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• hugovanmeijeren
                          • Oct 2004
                          • 1436

Wij hebben hier zo'n boortje met van die verschillende trappen, zo'n piramide vorm... (geen idee hoe het heet), ideaal voor D-gaten boren, maar als het kan neem ik ook een voorgeboord paneel, is makkelijker, en ziet er meestal ook netter uit...

BTW: Zo'n boortje kost dus 50 euro...

Groeten Hugo
                          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• jens
                            • Aug 2004
                            • 1066

en als je nou die inserts op je D size plaat monteert,

plaats ze dan aan de achterkant van de plaat en niet aan de voorkant

anders komen ze er scheef op te zitten en het ziet er niet uit (dit heb ik al zo vaak mis zien gaan)

een popnageltje erdoor om ze vast te zetten en een ringetje gebruiken bij de kunstof speakon inserts ( voorkomt het kapot drukken van je insert door je popnagel)

dus popnagel - 19"Plaat - speakonplug - ringetje

en dan je popnagel aantrekken

het is allemaal effe werk maar je heb wel een nette 19" plaat

succes

Comment

• Upgrading your system
                              • May 2003
                              • 1684

Mensen, jullie hebben wel in de gaten dat we hier al 30 berischten zitten te bomen over een paar speakons in een plaat zetten??

nou wil ik niet zeuren, maar als het niet mogelijk is om even uit te zoenen wat het diameter van van een sprakon chassis is in vergelijking met een xlr (allemaal te vinden op de site van Neutrik bijvoorbeeld) en dan vervolgens een discussie moet ontstaan over het al dan niet boren van een plaat...

dan begint het hier wel een beetje op een doe het zelf forum te lijken, is het niet verstandiger dat iemand die dit zelf niet kan verzinnen maar gewoon met een voorgestanste plaat aan de gang gaat?? Ik bespeur hier toch duidelijk gebrek aan initiatief en technisch inzicht.. speel dan liever op safe en neem een kan en klaar plaatje

(overigens niet lullig bedoeld ofzo)..
                              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

ja, sorry hoor, maar als je zelf geen kut verstand van die dingen hebt reageer je er toch ff niet op?

En dan ook nog raar vinden dat je afgefakkelt wordt, sjonge, jonge...

Comment

Working...