multi naar siderack.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

multi naar siderack.

Mensen, ik heb een vraagje,

ik heb hier een mengtafel staan welke is voorzien van een model multiconnector die ik nog niet ben tegengekomen en niet via google kan vinden.
    helaas heb ik zo snel geen foto ervan en staat er op de connector nieteens een merk. maargoed, er zitten er 7 ingebouwd en om ze nou maar allemaal te vervangen omdat ik zo snel de bijpassende connector niet kan vinde vind ik een beetje ver gaan.

vandaar deze vraag: volgens zeggen heeft het NOB van deze tafel gebruik gemaakt dus mischien dat er ergens een belletje begint te rinkelen??
    Omschrijving:

het is een vrij slanke connector, rechthoekig waarvan de kortekant moet worden ingehaakt, om vervolgens de connector omlaag te drukken. Deze wordt dan automatisch vergrendeld door een stalen lip in het chassisdeel. het is een connector met platte contacten, geen ronde.

ik hoop dat jullie er iets van weten, want ik weet niet welke het is.
    Last edited by Upgrading your system; 08-10-06, 21:44.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.
  • esound
    • Oct 2004
    • 193

akkerman lijkt mij

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Als het drie rijen zijn van 13 contacten is het vrijwel zeker Ackerman.
      Kijk maar eens bij TM-Audio.
      Wordt veel gebruikt voor sideracks. (Wel een dunne multi nodig om het in de pluggen gefrommeld te krijgen....)

Paul
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

aha, ik had al een vermoeden dat het ackerman kon zijn omdat dit een plug is waarvan je veel hoort dat deze gebruikt worden voor siderack toepassingen. alleen, ik kan nergens een afbeelding vinden die dit voor mij bevestigd. wanneer ik op de site van tm kijk staan alleen de audiomerken vernoemd en zoals ik al zei, via google heb ik ze ook nog niet kunnen traceren.

ken iemand mij daaraan nog helpen? incl dealer?

nogmaals dank
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Afbeelding heb ik niet voor je. Wel een dealer:
          Producten :: Winner

Paul.
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• som
            • Nov 2002
            • 787

tm audio als genoemd dus;
            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

gadverdarrie, mag wel eens voor een brilletje kijken..

weet nog niet zeker of het de juiste is, maar het is wel heel aannemelijk.
              dank jullie voor de reacties

Comment

• djfrenko
                • Oct 2003
                • 61

Hallo,

Ik bedacht me opeens dat ik nog een oud stageverslag heb met een foto van een akkerman. Dus heb deze even ingescand.
                Bij deze dus: http://www.sletjen.nl/akkerman.jpg

Groeten Frank
                Achterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

Frank, geef me je adres! Dan kom ik je zoenen :-P

neejj, zonder gekkigheid, top mannen.. ben weer helemaal bij!

Bedankt voor de hulp.

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

jup, klopt idd. vreemd wel dat er via google nieteens een afbeelding of bron te vinden is waar je dat terug kan vinden terwijl het toch een veelgebruikte connector is.

Comment

• DJ nn
                      • Jun 2006
                      • 489

niet dat het rechtstreeks met het topic te maken heeft maar zijn deze stekkers dan beter dan hartings ? ze lijken me veel groter aangezien ze zo weinig contactjes hebben ...

grtzzz DJ nn
                      ... the sound of silence...

Comment

• Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

Niet zozeer beter, wel veel goedkoper is mij gebleken. bovendien:
                        1: je hebt voor je siderack minder contacten nodig dan voor een multicore
                        2: Je siderackmulti (als ik die zo even mag noemen) heeft veel minder te verduren dan je multicore, wat dus betekend dat je stekker ook minder stevig hoeft t zijn.

hoe dan ook, ik denk als ik het zo zie dat het voornamelijk een financieel verhaal is, verder een standaard en het is veilig om niet overal dezelfde connector voor te gebruiken, dat scheelt weer een probleem, nl. dat van het verwisselen van connectors

Comment

• jakkes72
                          • Dec 2003
                          • 1015

Voor mijn siderack heb ik wel gewoon een 108 polige harting, en deze is volledig in gebruik.....
                          (ok, 6* EQ in/out gebalanceerd, 10 inserts, 3 effecten, cd recorder enz....)

Comment

• Upgrading your system
                            • May 2003
                            • 1684

Ja, dit kan ook, en ik heb in het verleden ook harting gebruikt, maar probleem is dat ik hier setjes in de verhuur heb, ik moet dus gaan voor verschillende rack's.
                            boven opdat verhaal is het ook nog eens zo dat voor een beetje evenement je al snel aan verchillende siderack's vastzit. domweg omdat het niet in 1 case past.
                            doorpluggen vind ik onhandig, dus kom je op verschillende multi's naar verschillende siderack's

bovendien ging het hier over een tafel waar al verschillende ackermann connectors naar ik nu weet zijn ingebouwd. is dus een beetje onzinnig deze te vervangen voor harting

Comment

Working...