Lijnsignaal over assymetrische link

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paul van Dort
    • Jun 2004
    • 105

Lijnsignaal over assymetrische link

Hallo,

Ik heb randapparatuur waarbij de connecties assymetrisch zijn (via mono jacks) . De toestellen krijgen en zenden een signaal op "line" niveau . Kom ik in de problemen als ik dit signaal verder assymetrisch over een multikabel van 30 meter wil sturen?

Groetjes,
    Paul
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Gewoon voor dit doel een stereo DI (direct injection of direct insert) nemen die het signaal verbouwd van een a-symetrisch/ongebalanceerd naar een symetrisch/gabalanceerd signaal. Deze kan dan gewoon worden aangesloten op de stagebox.

dit is de meest eenvoudige manier.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Gitarist 62
      • May 2006
      • 278

Originally posted by Paul van Dort
      Hallo,

Ik heb randapparatuur waarbij de connecties assymetrisch zijn (via mono jacks) . De toestellen krijgen en zenden een signaal op "line" niveau . Kom ik in de problemen als ik dit signaal verder assymetrisch over een multikabel van 30 meter wil sturen?

Groetjes,
      Paul
      Ja vroeg of laat gaat de boel storen! Het KAN heel vaak goed gaan, maar ALS het fout gaat kan je het ter plekke niet meer oplossen. Dus: Niet doen, Altijd assym signalen kort houden en via DI verder symmetrisch opsturen. Ik vraag me wel af welke randapparatuur je nou perse 30 meter door je multi wil sturen. Mijn fx rack staat altijd naast de FOH tafel...
      ~Clearsound~

Comment

• Paul van Dort
        • Jun 2004
        • 105

In feite zijn de aux uitgangen van mijn mengpaneel assymetrisch, maar ook de in en uitgang van de feedback killer die ik er aanhang voordat ik naar de multi ga. Ik heb bij J&H een stereo passive DAP DI besteld die me een veiliger gevoel moet geven.... Bedankt voor de verhelderende reacties.

Comment

• Berend
          • Feb 2006
          • 85

In feite zijn de aux uitgangen van mijn mengpaneel assymetrisch, maar ook de in en uitgang van de feedback killer die ik er aanhang voordat ik naar de multi ga.
          Dan ben ik benieuwd wat voor Feedbackdestroyer je hebt. Wij hebben er 1 van, ik durf het bijna niet te zeggen, Be....ger, en zelfs die heeft gebalanceerd uit.. Weet je t echt zeker dat die van jou niet gebalanceerd is???
          Als je perse mono-jacks moet gebruiken kan het niet anders, maar toch.. Waarschijnlijk heb je de handleiding er al eens op nageslagen of ie niet stiekem toch gebal. uitgangen heeft??
          Last edited by Berend; 10-10-06, 20:19.
          dusssss.........

Comment

• Paul van Dort
            • Jun 2004
            • 105

Het is een DSP1100, zonder de p van pro en nu weet ik ook waarom :-)
            Dus inderdaad geen gebalanceerde in/uitgangen.
            Ik kocht het apparaat 2dehands via internet en dat was een verrassing toen ik het ding voor de ereste keer zag. Ik ging er zoals jij vanuit dat de DSP1100 zowiezo gebalanceerd was.... Eigen schuld dikken bult....

Comment

Working...