Een spaartransfo met de volgende gegevens
230/400V 6,8 KV omkeerbaar
klemmenstrook
0 230 230 230 400 400 400
Nu wilde ik weten of die nog werkte en aangezien ik geen 3 fasennet binnen krijg maar enkel een lijn en een fase N - L1 230 V. Sluite ik spanning aan tussen O en een van de 230 klemmen, en dit zonder belasting op de secundaire spoel van 400.
Met het gedacht dat er geen belasting was dacht ik dat er geen stroom vloeide, maar niks is minder waar. De vraag is hoe komt dat.
230/400V 6,8 KV omkeerbaar
klemmenstrook
0 230 230 230 400 400 400
Nu wilde ik weten of die nog werkte en aangezien ik geen 3 fasennet binnen krijg maar enkel een lijn en een fase N - L1 230 V. Sluite ik spanning aan tussen O en een van de 230 klemmen, en dit zonder belasting op de secundaire spoel van 400.
Met het gedacht dat er geen belasting was dacht ik dat er geen stroom vloeide, maar niks is minder waar. De vraag is hoe komt dat.



Comment