Verschil Geluid RCA Kabels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_bob
    • Aug 2005
    • 112

Verschil Geluid RCA Kabels

Hallo allemaal,
    Is het verschil in geluidskwaliteit hoorbaar/groot tussen normale rca kabels en professionele?
    Met andere woorden: Is het de moeite om mijn goedkope rca-kabels tussen mijn cd-speler en mengpaneel te vervangen door duurdere?
    Dit bedoel ik met goedkope rca-kabel's:

Dit bedoel ik met duurdere:

groetjes!
  • Devotion
    • Feb 2005
    • 82

Tussen cd-speler en mixer zal niet veel uitmaken.
    De goedkopere hebben vaker veel verlies indien je er grote lengtes mee overbrugt. Maar dit is dus niet het geval tussen de cd-spelers en mixer.
    Wel zou je de profesionelere kunnen overwegen indien de kabels vaak los gaan. De kwaliteit daarvan is namelijk vele malen hoger en daardoor zul je lang niet zo snel een kabelbreuk krijgen in die kabel t.o.v. de goedkopere kabels.
    Ben je nog cool als je heet bent ???

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Enkel de kwaliteit telt. Er zijn goedkope die kwalitatief niet slecht zijn (goede afscherming en stekkers die niet oxideren en die passen) en er zijn dure die niet de kwaliteit bieden die ze zouden moeten bieden.
      Gewoon deftig is meer dan genoeg
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• dj_bob
        • Aug 2005
        • 112

Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat ik de bijgeleverde rca-kabeltjes van mijn cd speler gewoon blijf gebruiken. Ik ga wel de rca kabel van mijn mengpaneel --> versterker vervangen.
        Nu gebruik ik nog van die verloopstukjes van rca-->jack. Maar afgelopen weekend had eentje opeens los contact...
        Dus ga ik over op xlr want mijn versterker heeft ook xlr aansluitingen

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en verdere reacties zijn nog steeds welkom!

Comment

Working...