Ik heb al eens even de search gebruikt, en ook "gegoogled", maar ik kom nergens tot een eenduidig antwoord. Welke kabel kan ik best gebruiken om een Grand-MA te verbinden met een NSP tot een afstand van 75 meter (boven de 75 meter gaan we hoe dan ook voor fiber). UTP kabel (unshielded) of STP (shielded). De afstand is voor alletwee geen probleem, maar de storingen wel. De netwerkkabel kan wel eens in dim-city passeren langs een powercon waar een paar honderd A door stroomt, dus dat is een element waar de STP kabel dan wel een voordeel heeft. Echter, bij STP kabel mag enkel maar langs 1 kant de shield aangesloten zijn, omdat je anders een toffe groundloop kan hebben tussen je FOH en je NSP's in dim-city. De stekkers worden hoe dan ook Ethercon, en wat kabels betreft heb ik gekeken naar Eurocable Extraflex (STP) maar die is moeilijk te vinden in het Belgenland, oftewel Belden Brilliance Broadcast cable , speciaal voor touring omgevingen.([FONT=Helvetica-Condensed-Bold]1305A) UTP, want belden heeft geen STP in het gamma blijbaar (toch niet voor "on the road").[LEFT]
Kortom, heeft iemand er al ervaring mee , on the road. (dat een utp het prima doet tusen je kabelmodem en je pc'tje daar ben ik vast van overtuigd, alleen kom ik daar weinig verder mee.)
thx.[/LEFT]
[/FONT]
Kortom, heeft iemand er al ervaring mee , on the road. (dat een utp het prima doet tusen je kabelmodem en je pc'tje daar ben ik vast van overtuigd, alleen kom ik daar weinig verder mee.)
thx.[/LEFT]
[/FONT]
Comment