Zelfbouw lichteffect?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muddy
    • Jul 2006
    • 21

Zelfbouw lichteffect?

Hallo,

ik ben nogal bezig met elektronica, en ik zou graag een eigen lichteffect maken. Heeft iemand ideeën, tips of documentatie om dat te doen? Alle tips zijn welkom, en het liefst maak ik geen dmx apparaat, maar iets dat stand alone of sound 2 light werkt.

Gr's Muddy
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Abonnementje op elektuur een idee? Je vertoeft hier op een professioneel licht en geluid forum, dat wil dus zeggen: zijn mensen actief met een professionele insteek....got my point?
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Begin eerst eens te denken wat voor een effect dit lichteffect zou moeten hebben. Moons, goboflowers en al de rest hebben we al meer dan genoeg van. Bedenk eens iets ORIGINEELS. Dat is de eerste stap. De tweede stap is dan de technische kant: hoe realiseer je het?
      In de tijd dat lichtsturingen onbetaalbaar waren heb ik zelf ook nog dimpacks en switchpacks gemaakt. Mijn eerste switchpack gebruik ik NU nog steeds (bijna 20 jaar later!). Als dit geen professionele kwaliteit is dan weet ik het ook niet meer.
      Geef toe, meneer de moderator, als je op gelijk welk podium langsgaat deze zomer vind je altijd wel iets dat door het geluids- of lichtbedrijf zelfgebouwd is.
      Zelfbouw kan dus best wel pro zijn als je het aanpakt met verstand. Vandaar mijn tips bovenaan deze post voor de topicstarter want die begint er aan de vraagstelling te zien duidelijk verkeerd aan.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Het is ook beslist geen verwijt!

Zag onlangs nog een erg leuk zelf gemaakt systeem waar par64 aan een schakeltje hingen, werden handbediend om een "shake" uit te voeren.
        Erg leuk bedacht, erg innoverend!
        Mijn opmerking is bedoeld als vingerwijzing, thuisgepruts is voor de electuur boys!

Bedrijf waar ik werk zijn alle dim-barren handgemaakt....ik noem maar wat
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• muddy
          • Jul 2006
          • 21

hallo,

ja sorry, natuurlijk ben ik op een profi forum. Ik zal met deze vraag aar co gaan.

Comment

Working...