All-in-one stekker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruurd
    • Sep 2005
    • 95

All-in-one stekker

Beste mensen,

in eerste instantie ben ik op zoek naar een stekker waar vga signaal door kan. De reden daarvoor is dat normale vga aansluitingen nogal slap zijn, en binnen de korste keren stuk gaan. Helemaal bij vaak in en uit pluggen. Daarom ben ik op zoek naar een alternatief voor een vga stekker die veel robuuster, sterker en groter is.

Nog mooier zou zijn dat er een stekker zou zijn waar de volgende dingen doorheen kunnen: netstroom (230), vga, composiet video, utp en een paar lijntjes voor audio (min. 2).

Nu hoeft dit wat mij betreft niet volgens de regels en "voorschriften" als je begrijpt wat ik bedoel. Utp hoor normaal over een cat5(e) kabel te gaan, maar dat hoeft die stekker niet persé te zijn. Als het maar werkt.

Ik zat wat te denken aan iets van een socapex o.i.d. maar ik zou niet weten of die daarvoor geschikt is...

Graag hoor ik ideeën en tips!
    Last edited by ruurd; 21-07-06, 15:44.
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

www.neutrik.com al nageplozen?
    ik weet dat ze cat5 -rj45 (?) stekkers hebben in een xlr-behuizing,

Comment

• ruurd
      • Sep 2005
      • 95

Ik heb eens wat rondgekeken bij harting en socapex, daar zie ik waarden staan van 10A bij 250V Dat betekend dus dat er een bescheiden netstroom aansluiting op kan. Is dit echt het geval? Wat denken jullie daarvan?

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

Echt sterke connectors (en duur)
        de D38999 series.
        harwin-amphenol-FCI enz
        Die zijn in enorm veel versies te krijgen.

De mooiste connectors zijn van Lemo uit zwitserland. Dan kun je trouwens al bijna zo nu en dan je apparatuur vervangen voor de prijs van een nieuwe connectorset

voor op de printplaat kun je naar bijvoorbeeld nicomatic kijken. die hebben custom combi´s van coax en pinconfiguraties.
        lekker belangrijk!

Comment

• muddy
          • Jul 2006
          • 21

ik zou iig je netstroom dor een aparte connector laten gaan, want het wordt best link zo. Verder moet je goede geaarde kabels gebruiken voor je vga, video en audio. Zo niet dan gaat het flink storen. Ook altijd zorgen dat de aarde in verhouding korter is dan de signaallijn.

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2139

Ook altijd zorgen dat de aarde in verhouding korter is dan de signaallijn.
            Kan je dat eens uitleggen, want hier volg ik je niet meer...

mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• ruurd
              • Sep 2005
              • 95

Inderdaad.

De signaal kabels zijn bijvoorbeeld 3 mtr, en om storen tegen te gaan maak ik mijn aarde 2 mtr? :S

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Originally posted by muddy
                ik zou iig je netstroom dor een aparte connector laten gaan, want het wordt best link zo. Verder moet je goede geaarde kabels gebruiken voor je vga, video en audio. Zo niet dan gaat het flink storen. Ook altijd zorgen dat de aarde in verhouding korter is dan de signaallijn.
                Goed tot zover een heel klein beetje theoretische kennis.

Nu de praktijk:
                Met netjes afgeschermde aderparen kan je 230V en beldsignaal prima doo dezelfde mantel duwen....
                Zullen we het ook hier professioneel houden en de reacteis over laten aan mensen die weten waar ze het over hebben, kan de rest weer terug naar meelezen en een hoop leren.

Wel een leuke voor op een tegeltje: je aarde altijd korter dan je signaal!

Comment

• sNoZLoMbArDo
                  • Jul 2006
                  • 9

Je netfrequentie ligt veel te dicht bij je rasterfrequentie, bijna een onmogelijke zaak om beeld en netstroom door zelfde draad te transporteren.
                  Ook zie ik ethernet niet lukken, aangezien de bandbreedte die beschikbaar is om het ethernetsignaal door te voeren volledig afhangt van de gekozen kabel. Ethernetdraad is 24AGW en is zo gekozen om te werken, kies jij een andere twistrate, dan zal het 99% zeker niet werken over afstand...
                  (en wat je momenteel aan het beweren bent over dat het er niet toe doet welke ethernetstekker je gebruikt is je reinste onzin, het doet er alles toe, denk maar eens aan problemen die kunnen ontstaan door zelf aangeplaatste fiches voor gigabit ethernet...)
                  Hou rekening dat voor gelijk welke signalen je over deze draad zal vervoeren er tussen de verschillende signalen capacitieve koppelingen zullen ontstaan...
                  Het zou natuurlijk leuk zijn mocht dit alles via één kabel en één connector kunnen getransporteerd worden, maar denk niet dat dit zal lukken in de praktijk. Controleer de verschillende spectra van de signalen en kijk of je ze kunt combineren...
                  Veel succes!
                  Last edited by sNoZLoMbArDo; 22-07-06, 20:04.

Comment

• muddy
                    • Jul 2006
                    • 21

ow, sorry, misschien ben ik iets te elektronisch bezig.

Comment

• martijn verkerk
                      • Nov 2005
                      • 300

LK54 conector waar je 6x video 8x audio en 1x 230v door heen kan sturen
                      dit is een standaard dus je komt ook geen problemen met evt mensen die een zelfde connector waar de pinning anders is (dit maakt stroom door een multiconn. gevaarlijk)
                      ik gebruik dit zelf ook en werkt goed
                      utp door een multiconn gaat niet of je moet op 10Mbs willen draaien (evt optie draadloos??)

Comment

• Carl
                        • Nov 2000
                        • 907

Harting heeft een systeem waarbij je verschillende "pennendragers" in een standaard chassisdeel/kap kunt zetten.
                        Er gaan er een stuk of 5 in een 16-p
                        Wellicht bestaat er ook een Ethernet blokje voor??
                        In elk geval wel 230 en klein signaal, zelfs glas en pneu
                        Succes ermee!

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3150

Originally posted by ralph
                          Wel een leuke voor op een tegeltje: je aarde altijd korter dan je signaal!
                          Klopt, maar je aarde is wel weer langer dan de fase en de nul van je 'stroombekabeling'.

Comment

• ruurd
                            • Sep 2005
                            • 95

Originally posted by Carl
                            Harting heeft een systeem waarbij je verschillende "pennendragers" in een standaard chassisdeel/kap kunt zetten.
                            Er gaan er een stuk of 5 in een 16-p
                            Wellicht bestaat er ook een Ethernet blokje voor??
                            In elk geval wel 230 en klein signaal, zelfs glas en pneu
                            Succes ermee!
                            Bedankt voor het meedennken, deze had ik inderdaad ook al gevonden. Deze maakt een vrij goede kans. Ik meende dat er inderdaat een deeltje is voor cat5.
                            Persoonlijk vind ik dit een oplossing/post waar ik écht wat mee kan.

Maar de rest ook bedankt voor het meedenken!

Comment

Working...