Video verbinding over 200 meter.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • edwin128
    • Jul 2006
    • 2

Video verbinding over 200 meter.

Hallo,

Wij willen vanuit onze kerk een vaste video verbinding maken naar een ander gebouw (middels een kabel) over een afstand van 200 meter. In dat andere gebouw willen we dan de live video beelden, die worden opgenomen met een camera, middels een beamer vertonen op een scherm.
    Nu zijn onze vragen: is dit mogelijk, wat voor apparatuur zijn we daar voor nodig, wat kost deze apparatuur en waar moet je op letten.
    Kan dit gewoon met een camera-kabeltje-beamer, of komt daar toch wat meer bij kijken gezien de afstand. Wij willen ons graag eerst wat orienteren voor dat we naar de winkel toestappen.
    Wij zijn leken op dit gebied, dus gaarne niet al te technisch.

Groeten, Edwin
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

Kijk hier eens:

Is wel voor VGA signaal, maar kan volgens de specs 300 mtr aan

Comment

• ruurd
      • Sep 2005
      • 95

Composite word waarschijnlijk een probleem. Het kan waarschijnlijk wel (mits kabel van goede kwaliteit), maar het beeld is/blijft niet echt mooi.

Ik zou gaan voor een component signaal. Met een beetje mazzel kun je een ccu op je cam aansluiten. Van daaruit naar component. Als je nóg meer mazzel hebt, heeft de beamer ook component in. Dat gaat waarschijnlijk goed werken.

Suc6

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Ik zou gaan voor een component signaal.
        Ja, zeker niet! Dat is wel kwalitatiever maar nog gevoeliger voor fouten. Het zijn in feite gewoon 3 composietkabels naast elkaar.
        Tot 150 m. heb ik hier iemand die dit opgelost heeft met een balun te plaatsen aan beide kanten en over te gaan op FTP of STP. Zo krijg je een symmetrisch videosignaal te transporteren over een kabel die dubbel beveiligd is tegen storingen (afscherming + twisted pair).
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Al gedacht aan video over IP?
          Je kunt een DV camera aan een computer hangen op de firewire port en vervolgens met software de beelden verzenden over UTP kabel. Aan de andere kant ook een computer met software die het signaal weer opvangt en je hebt gelijk een VGA uitgang naar de beamer toe.

Zie http://apps.internet2.edu/dvts.html bijvoorbeeld.

Met netwerkbekabeling kun je flinke afstanden afleggen. Ik denk niet dat er verder echt een simpele en goedkope oplossing is voor jou probleem. 200 meter overbruggen met alleen een goede kabel is niet de oplossing.
          Last edited by vasco; 16-07-06, 21:03.

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Ik heb soortgelijke kastjes ook wel gebruikt en idd ook dergelijke afstanden overbrugd, met acceptabele resultaten. ben merk en type helaas kwijt, maar dit kan zeker een oplossing zijn die niet absurd duur is, ook omdat CAT5 ook goedkope kabel is. Overigens bestaan er ook varianten die een composietsignaal aankunnen, wat de kwaliteit van zo'n verbinding is weet ik dan weer niet.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Waarom niet gewoon een goede coaxkabel met BNC's gebruikt?
              Werkt goed hoor!

Paul
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

Ha heren,

Talloze converters / DBA's te verkrijgen (Extron, Kramer). Mijn voorkeur zou idd ook uitgaan van composiet (ga er even vanuit dat de camera enkel composiet uit heeft) naar CAT 5 en vice versa. Wellicht dat 't met een goede RG59 kabel nog OK gaat zonder converters.

Check http://www.extron.com/product/index.asp

Groeten !
                Meer is minder, minder is meer

Comment

• edwin128
                  • Jul 2006
                  • 2

Mijn dank voor de suggesties, al snap ik het nog niet allemaal.
                  Ik zal eens wat googelen met de diverse begrippen en kijken hoe ver ik kom.

Edwin

Comment

• Mathijs
                    Moderator
                    • Aug 2002
                    • 1353

Stevige SDI coax kabel met eventueel een VDA er tussen. Moet aardig gaan.

Comment

• muddy
                      • Jul 2006
                      • 21

ik weet je budget niet maar ik zou voor draadloos gaan.

Comment

• maks
                        • Oct 2004
                        • 44

draadloos??

hahaha!!! welk budget dan?? een superprof setje??

ik heb al veel draadloze systeme gebruikt, geloof me: tot 50-100 meter, ok maar dan??
                        en 'ok' is dan wel in 1 ruimte, zonder muren en zeker geen beton!

En dan nog.. ik zwijg over de storingen... draadloos: ik ben er een fan van maar enkel in nood ;-)
                        Last edited by maks; 20-07-06, 15:37.

Comment

• muddy
                          • Jul 2006
                          • 21

dan niet draadloos In ieder geval ga je een signaalversterker nodig hebben. Wanneer je alleen de drie tulpstekkers gebruikt dan valt dit nog vrij goedkoop zelf op te lossen.

Comment

Working...