SP4 top kast help

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rick1
    • Mar 2006
    • 5

SP4 top kast help

Ik ben de trotse bezitter van een sp4 set echter van een van de topkasten valt het hoog gedeelte ( 2450j van jbl ) af en toe uit. Lijkt me onwaarschijnlijk dat die kapot is, Dus ieder idee is welkom,
    Ik heb al offertes gehad van 1400 euro voor het vervangen van de driver dus laat maar horen. Set is van 1994.

Groetjes peter
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

misschien toch ff uit elkaar halen en erg goed bekijken...heb dit wel eens gehad met een speaker, bleek het draadje vanaf het chassis naar de conus niet lekker te zitten..die kon toen nog voorzichtig gesoldeerd worden...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Husss
      • Jul 2003
      • 220

Waarom niet even contact opnemen met Soundprojects.
      Zij kunnen dat vast wel snel voor je oplossen.

Met vr gr,

Husss

Comment

• HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 650

OP de ring die op het diafragma van de 2450 ( het type met de verstevigings randen op het diafragma ) zitten per kant twee kleine schroefjes. Deze schroefjes kun je evt. voorzichtig aandraaien met een kleine kruiskopschroevedraaier. Ik heb nl. een keertje gehad dat deze los zat. Nieuwe diafragma's zijn nog wel te krijgen voor dit type als je een beetje zoekt.

Misschien dat je er iets aan hebt.

Edit; Je kunt hiervoor evt. imitatie diafragma's van Radian ( type 1245-8). Passen goed enige nadeel is dat deze een aluminium dome hebben en niet de titanium zoals het origineel. Prijs is daar ook naar ( 99 dollar in America ) en 111 euro bij http://www.hai-nl.com/pdf/radian_2006_1.pdf
        Last edited by HR Soundproductions; 13-06-06, 11:27.

Comment

• rick1
          • Mar 2006
          • 5

thanks

Alvast bedankt voor de tips.
          Ik zal eerst maar eens gaan zoeken in het diafragma levert dat niets op dan maar eens gaan bellen met soundprojects.

Meerdere tips nog steeds welkom, ik hoorde n.l. ook dat het in de versterker een probleem kan zijn en aangezien ik geen techneut bent eindigt dan daar mn zoektocht.

Comment

• HR Soundproductions
            • Oct 2005
            • 650

Misschien een hele domme vraag, maar hoe stuur je deze hoogdrivers aan;
            - via een passief filter,
            - via actieve x-over met eigen versterker.
            - gebruik je een speaker management systeem ( processor gestuurd ).

Misschien als je deze informatie geeft dat je wat gerichter advies kan krijgen.

Comment

• Husss
              • Jul 2003
              • 220

Originally posted by HR Soundproductions
              Misschien een hele domme vraag, maar hoe stuur je deze hoogdrivers aan;
              - via een passief filter,
              - via actieve x-over met eigen versterker.
              - gebruik je een speaker management systeem ( processor gestuurd ).

Misschien als je deze informatie geeft dat je wat gerichter advies kan krijgen.
              Wanneer hij deze set in de originele configuratie gebruikt. heeft elke kast zijn eigen processor/crossover en elke driver zijn eigen eindtrap.

Wat ook nog wel eens wil gebeuren is dat de contacten van de speaker relais veroudert zijn en minder goed werken.

Met vr gr,

Husss

Comment

• Remco vd Werff
                • Apr 2001
                • 753

Het ligt eraan waar je vandaan komt; Neef Audio in Den Haag (070-3648357) kan dit in ieder geval zo voor je maken of je erbij assisteren.

Succes. groeten, Remco
                Groeten, Remco

Comment

• rick1
                  • Mar 2006
                  • 5

super super

Bedankt nogmaals voor de tips en ook de prive tips. Het gaat helemaal goedkomen. Ik hou jullie op de hoogte hoe het afloopt.
                  En idd het is een actief systeem plug en play.
                  Als eerste ga ik de versterker modules wisselen om te kijken waar de storing zit.
                  Zit het niet in de versterker module dan ga ik het diafragma maar eens proberen te onderzoeken. En anders nieuw diafragma.
                  Bij deze dus iedereen nogmaals bedankt en nog meer tips zijn altijd welkom maar ik denk dat ik er zo wel uitkom.

Groetjes peter

a.k.a. Rick1

sorry moderator
                  Last edited by rick1; 14-06-06, 19:04.

Comment

• dokter dB
                    • Nov 2003
                    • 1535

hey rem, je mag geen reclame maken hee
                    knoppen en waarden :)

Comment

• rick1
                      • Mar 2006
                      • 5

test

mocht ik ook niet maar wist niet dat dat niet mocht maar toch een super forum en ik respecteer graag de regels en ben zeer mooi geholpen maar dan nog zoek maar op google op double z dan weet je ook wie ik ben.

Groetjes peter alias rick 1

Comment

• rick1
                        • Mar 2006
                        • 5

gevonden

Het is dus een storing in de hoog print van de versterkermodule los contact ergens.
                        En dankzij jullie heeft zich ook al een expert gemeld die het euvel gaat fixen.
                        Iedereen bedankt voor de hulp

Comment

Working...