Versterkers doorlussen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TLAproductions
    • Jan 2006
    • 98

Versterkers doorlussen

hello,

neem nu, je hebt een set versterkers en je wilt dat iedere versterker het zelfde singaal krijgt (hypothetis)

de amps beschikken niet over een doorlus optie
    via patch pannels kunnen we gemakkelijk bij de versterrack zelf aan het vrouwelijke XLR deel een paar mannetjes solderen, zo dat we terug van die mannetjes verder kunnen ... maar mag dit eigenlijk wel ? heb je dan geen verlies ergens ? hoeveel mannetjes kan je er zo in parallel opzetten ?
    of dien je een soort versterkertje tussen te steken (zoals soms bij dmx wordt gedaan) ?

eigenlijk dus een splitters voor geluid dus

alvast bedankt
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

Als we het eens zijn dat de uitgang altijd een hogere impedantie/weerstand moet zien, dan zijn eigen impedantie.

Over het algemeen is de uitgang van de tafel laag-ohmig (rond de 100 Ohm)
    De ingangsimpedantie van de meeste versterkers is groter dan 10 KiloOhm.
    Je moet dus nog al wat versterkers aan elkaar knoppen voordat de impedantie onder de uitgangs-impedantie van de mengtafel komt.

Er zijn wel speciale kastje voor (zoals de MX882 van Behringer) waarmee je eventuele niveau aanpassingen kunt doen.

Comment

• GuntherM
      • Jan 2006
      • 163

Ik gebruikte vroeger voor het verdelen van het geluid naar mijn eindtrappen een Ecler DAC 1-6. Achteraf gezien was dat niet echt nodig, omdat je inderdaad dit ook kunt doen met een patchpanel.

Comment

• TLAproductions
        • Jan 2006
        • 98

Originally posted by jakkes72
        Als we het eens zijn dat de uitgang altijd een hogere impedantie/weerstand moet zien, dan zijn eigen impedantie.

Over het algemeen is de uitgang van de tafel laag-ohmig (rond de 100 Ohm)
        De ingangsimpedantie van de meeste versterkers is groter dan 10 KiloOhm.
        Je moet dus nog al wat versterkers aan elkaar knoppen voordat de impedantie onder de uitgangs-impedantie van de mengtafel komt.

Er zijn wel speciale kastje voor (zoals de MX882 van Behringer) waarmee je eventuele niveau aanpassingen kunt doen.
        thx !
        maar behringer is geen optie bij ons voor het 'groot' systeem
        maar als het gaat met te patchen waarom niet he

Comment

• TLAproductions
          • Jan 2006
          • 98

Originally posted by GuntherM
          Ik gebruikte vroeger voor het verdelen van het geluid naar mijn eindtrappen een Ecler DAC 1-6. Achteraf gezien was dat niet echt nodig, omdat je inderdaad dit ook kunt doen met een patchpanel.
          hoeveel versteker staan er nu 'achter elkaar' om het zo te zien ?
          ik zou er toch 6 na elkaar moeten kunnen zetten (12 kanalen als ik rechts en links doorlus zonder de parallel functie gebruik)

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Goed, gewoon dorkoppelen die handel.

slot door mod, reden: simpele dingen simpel houden!

Iemand nog iets nuttigs toe te voegen wat niet onvermeld mag blijven in dit onderwerp, geef me ff een mailtje!
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Werd door Koen geatteneerd op:
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...