FT er Robe 250 xt

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rvg
    • Jan 2006
    • 22

FT er Robe 250 xt

Hallo,

2 van onze robe's vallen af en toe uit... (zeer onregelmatig). Ze geven beide een FT error. Hierdoor wordt de lamp uitgeschakeld.

De oorzaak hiervan zou zijn dat de omgeving meer als 45 graden is en daardoor de kop te heet wordt.
    Ik weet heel zeker dat de omgeving geen 45 graden was!

Daarom zijn we de sensoren en de bekabeling na gaan meten, NTC en PTC. Deze waren beiden goed.
    Ook de fans zijn gewoon in orde.

Het vervelende is dat ze het niet altijd hebben! En vaak vallen ze na na een langere pas tijd uit.
    Heeft er iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 378

Bij onze Robe's (en Movitecs) is het altijd een kwestie van stof... Een beetje rondvragen leerde mij dat dit een typisch Robe-probleem is. Tegenwoordig stofzuigen we de hele boel zeer regelmatig van binnen en buiten, sinds die tijd geen noemenswaardige problemen meer.

Comment

• davehouben
      • Dec 2003
      • 92

Yep dit is een typisch geval van schoonmaken! Of je sensoren moeten al problemen mee zijn maar dit lijkt me sterk.
      Het is trouwens zo dat dat nieuwe AT series van Robe hier al een stuk minder last van hebben maar goed, het is dan ergens ook wel een logische error wil je je headje beschermen. Het hoeft dan ook niet zo te zijn dat de omgevingtemperatuur ook echt 45 graden is hoor! De sensor geeft gewoon aan dat het binnenin het headje te warm wordt en dan geeft hij deze error aan. Het heeft er dan ook niets mee te maken of de ventilator wel of niet goed vrij is van stof, de hele head moet gewoon een keer goed schoongemaakt worden. Gewoon voorzichtig met een kwastje en compressor doen bijv. VOORZICHTIG!! Nah beste is trouwens dat je dat zeker om het half jaar even doet minimaal. Op deze manier is de kans op zo'n dergelijke error wel heel klein hoor. Nah hoop dat je er wat aan hebt, poetsen maar!!!

Comment

Working...