Welke verf voor flightcase

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj mitch112
    • Sep 2005
    • 24

Welke verf voor flightcase

mischien een domme vraag maarja.
    wat voor verf heb ik nodig voor een flightcase te schilderen.
    mvg mitch
  • Devotion
    • Feb 2005
    • 82

Meestal zijn flightcases niet geverfd maar bestaan ze uit Meranti Multiplex met een laagje HPL erovereen. Dit is in zeer veel kleuren te krijgen. Zou je toch gaan verven dan zou ik gaan voor Trimite of Warnex. En mijn keuze zou dan naar trimite gaan. Is wel best duur, meen €36/ltr, maar dit wordt wel keihard en geeft een hele lichte structuur. Warnex is ook zeer geschikt maar wordt iets minder hard dan Trimite. Maar deze is prijstechniek weer interesanter.
    Ben je nog cool als je heet bent ???

Comment

• hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

Je moet de boel niet gaan verven.
      HPL (oftwel een plastic laagje over het hout heen geplakt) is krasvast, dus niet bij het inladen een hele kras op je pas gebouwde kistje.

Bovendien, met HPL kom je nog niet eens zoveel duurder uit dan verven; omdat je
      A. Hout moet kopen.
      B. Verf moet kopen (spuitbussen waarschijnlijk).

Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 650

Eigenlijk heb je het beste advies al gehad nl. HPL. Mocht je perse willen verven? Ik heb ook eens van multiplex een flightcase gemaakt en deze "gewoon" geverft met zijdeglans en dat gaf een prima resultaat.

Grote nadeel is echter wel dat de verf snel beschadigd.

Als antwoord op jouw vraag, weer een vraag " van welk materiaal is jou flightcase gemaakt?"
        Last edited by HR Soundproductions; 29-05-06, 13:54.

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1067

ik kom nog wel geverfde cases tegen van een jaar of 20 oud....net als speakers en dergelijke,

licht schuren en gewoon een potje zwarte verf zijdeglans....het is een flightcase en geen meubel wat in je kamer staat ik heb ooit is een ouwe speakerset geschildert met een potje zwarte prut van de gamma koste niet al te veel en het resultaat was nog best aardig ook.

tja als je een nieuwe case moet bouwen dan zeg ik meteen hpl....maar de eerste cases die ik bouwde toen ik 13 was had ik daar het geld ook allemaal niet voor en was ik al lang blij dat ik een plaat hout kon kopen van 60 gulden

plak wel netjes je profiel af met een rolletje crapetape en verwijder die tape als de verf nog nat is, dan trek je het tape niet stuk omdat het aan de verf vast plakt

succes ermee

Comment

• hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

Originally posted by jens
            plak wel netjes je profiel af met een rolletje crapetape en verwijder die tape als de verf nog nat is, dan trek je het tape niet stuk omdat het aan de verf vast plakt

succes ermee
            In dat geval een tipje: als je toch wilt gaan verven: bouw eerst je kist, verf dan, en maak dán pas de flightware erop.

(Ookal weet ik dat prof. flightcase bouwbedrijven het idd ook naderhand nog verven [binnenkant uiteraard])

Groeten Hugo
            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• jens
              • Aug 2004
              • 1067

tja als het om een bestaande flightcase gaat om die op te kappen ofzo heb ik het meer bedoeld.....

een nieuwe moet je maar meteen bouwen van hpl

en anders idd schilderen....maar schilder dan gewoon een plaat hout voordat je hem gaat zagen scheelt je nog eens kantelen met je kist waardoor je verf werk niet echt opknapt.

verder spuit ik cases altijd van binnen met mat zwart, plak aleen het sluitprofiel af. gewoon omdat het de case afmaakt en het voorkomt al die vieze zwarte strepen van rubber kabels en vieze handen.....

Comment

• @lex
                • Jul 2006
                • 1087

Hallo allen,

Voor flightcases als Amp Racks, zender Racks, FX racks (dus ook de binnenkanten van houten tunnels) raad ik aan: wit spuiten!!!

Waarom???

Deze kant ziet niemand en als er in alle haast iets omgeprikt moet worden is het licht van een MagLite meer dan voldoende om in die wirwar van kabels je weg te vinden! Heel erg makkelijk.

Daarnaast is het ombouwen van je racks en het bekabelen in de werkplaats ook veel makkelijker omdat het allemaal veel lichter en overzichtelijker is!

groeten, Alex
                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• ostracized
                  • May 2002
                  • 214

wat ook wel wil lukken en toch redelijk stevig is:
                  zwarte zijdeglans en daarna met blanke parketlak eroverheen.

toch al bij een aantal kisten gedaan en ziet er wel netjes uit...
                  Maar inmiddels ben ik wel overgestapt op Dutycase :-)
                  (...)

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

Originally posted by @lex
                    Hallo allen,
                    Voor flightcases als Amp Racks, zender Racks, FX racks (dus ook de binnenkanten van houten tunnels) raad ik aan: wit spuiten!!!
                    Hallo Alex,

Ik heb hierop nog een aanvulling:
                    ALLE flightcases ALTIJD aan de binnenzijde wit maken (of in elk geval met een zeer lichte kleur). Dan vallen kleine onderdelen (moeren, ringen, sluitingen enz) meer op.
                    Maar ook ziet je dan veel sneller waar er gluiperige boorbramen of hout-splinters naar binnen steken, waar je heel gemakkelijk je handen (onder de nagels ) aan open kan halen.
                    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• @lex
                      • Jul 2006
                      • 1087

Hee ieder1,

Ik laat mijn kisten maken bij Meekel. Bramen e.d. accepteer ik niet! Ben ik trouwens ook gelukkig nog niet tegengekomen!

Nadeel van wit is wel dat het sneller vies wordt/vies eruit ziet!

Maar om met Cruyf te spreken: ellek nadeel heb se voordeel (of zoiets;-))

Groeten en succes met de kwast!

Alex

PS: iemand al ervaring met die twee componenten superkrasbestendige lak van Meekel?
                      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Watt Xtra
                        • Oct 2004
                        • 1119

Ik ken geen superkrasbestendige lak?? Heb mijn basskasten 3 jaar terug laten spuiten door een bedrijf die ook met 2 componentenlak werkt. Echter is ook dit niet krasvast en blijf je aan het bijwerken wil je het netjes houden. Gebruik nu veelal gewoon trimite, elk jaar een dagje verven en alles ziet er weer netjes uit. Geldt voor mijn binnenracks, topkasten enz.
                        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...