Pioneer cdj1000 MKII storing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timleurink
    • Mar 2005
    • 121

Pioneer cdj1000 MKII storing

Al een enige tijd zijn wij in het bezit van Pioneers cdj1000 MKII. Sinds een maand of 2 geven de spelers zo nu en dan een storing.
    Deze storing varrieerd van:

* het omswitchen naar vinyl mode de cd staat in 1x stil.
    * Tijdens het draaien valt de cd speler plotseling uit zonder enige reden, maar gaat met 1 druk op de play knop direct weer verder.

Nu loopt er gelukkig nog garantie over deze aparaten en worden ze terug gestuurd.. Maar mijn vraag is zijn jullie hiermee bekend of zijn er nog andere bekende kwaaltjes van de 1000's.

Groeten Tim
  • Studio 2000 uden
    • Mar 2006
    • 60

storing mk2

ik heb hier nu dus ook een cdj1000 mk2 ter reperatie liggen (ivm garantie verloop)
    maar deze heeft een heel ander probleem
    hij gaat niet meer aan.
    heb hem door gemeten op de print en daar krijgt hij wel gewoon zijn voeding. maar het display en de rest van de knoppen reageerd helemaal niet meer, compleet op zwart
    Dit probleem is volgens de klant ineens gekomen, hij begon een paar keer te piepen en toen viel hij helemaal dood. cd is er wel uitgekomen na het gebruik van de bijgeleverde pin.
    het is een thuis gebruikte speler dus vervoerd is hij ook nooit

iemand bekend met dit probleem?
    Hij heeft altijd in een radiostudio gestaan en er is nooit mee gesleept en gegooid zoals bands en drive inns dat doen

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

Heb vaker een "dode" CDJ1000 hier gehad waarvan wat ICP-tjes door diverse oorzaken defect waren (ofwel; enkel met het vervangen van de ICP-tjes ben je er nog niet).

Het merendeel van de componenten is SMD en de oorzaak van de defecten kan soms niet eenvoudig te vinden zijn.

Gewoon naar een servicecenter brengen zou ik zeggen.

Succes !
      Meer is minder, minder is meer

Comment

• Studio 2000 uden
        • Mar 2006
        • 60

dank je wel voor je vlugge reactie,
        er is dus niks zelf aan te doen neem ik aan.
        ik stuur hem wel ff naar eindhoven. die repareren hem dan wel.
        maar het klantje is de duppe, want ze zijn niet goedkoop.
        Raar dat dit ineens kan gebeuren trouwens, maar ja het zij zo.
        Hij heeft altijd in een radiostudio gestaan en er is nooit mee gesleept en gegooid zoals bands en drive inns dat doen

Comment

• LJ_jacob
          • Aug 2003
          • 293

Originally posted by timleurink
          Al een enige tijd zijn wij in het bezit van Pioneers cdj1000 MKII. Sinds een maand of 2 geven de spelers zo nu en dan een storing.
          Deze storing varrieerd van:

* het omswitchen naar vinyl mode de cd staat in 1x stil.
          * Tijdens het draaien valt de cd speler plotseling uit zonder enige reden, maar gaat met 1 druk op de play knop direct weer verder.

Nu loopt er gelukkig nog garantie over deze aparaten en worden ze terug gestuurd.. Maar mijn vraag is zijn jullie hiermee bekend of zijn er nog andere bekende kwaaltjes van de 1000's.

Groeten Tim

Beste tim, het 1e probleem heb ik ook gehad. De druksensors onder de"plaat" zitten dan vast. Als je "scratcht" hoor je dat als het goed is wel gewoon. Ik heb ze laten vervangen bij pioneer, ze gaan weer als een trein, maar goedkoop was het niet....
          groetjes
          JAcob
          mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• nightline
            • Oct 2002
            • 1001

Ik heb een klant met 2 CD-spelers van dit type welke allebij welleens zomaar doodvallen, en inderdaad meteen weer door te starten zijn.

Ik ben dus erg benieuwd naar het uiteindelijke probleem, is dit niet software matig??

Mvg

Jack