Geluid op afstand

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

hier een setje moeten wegzetten om drie voetbalvelden te voorzien van omroep. gebruikt: 4 maal dynacord 16ohm kasten. 4 maal Pas 212 kastjes in truss gehangen op een meter of 4 hoogte. tussen de dynacord speakers zat maximaal 50 meter kabel tussen, 2 speakers aan een kant van de amp komt dan tussen de 8 en 4 ohm in. Speaker op statief en verder speaker en statief vast dmv een ketting aan bestaande afrastering.

maar waarom pas 200 meter van de booth je luidsprekers?? geen andere mogelijkheden? 200 meter is een heel eind, met speakerkabel niet te doen ivm weerstand van de kabel. Ga voor actief, microfoonkabel leggen en zorgen dat je speakers goed geplaatst staan zodat men er niet bij kan, evt vastzetten aan vast object.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• mac tecson
      • Feb 2006
      • 348

Ik kan opzich het idee om speakon te geruiken wel begrijpen. Je hebt dan gewoon 1 kabel, je hebt geen versterkers onbeheerd staan, je hoeft geen stroom te hebben op die plek. Dat heb je met een versterker onder de speakers en actief wel.
      Maar het is gewoon niet te doen met speakon. Veel te veel signaal verlies

Originally posted by jakkes72
      'k zou ze alleen parallel gaan zetten, en NIET in serie.
      (Normaliter is doorlussen ook gewoon parallel zetten, en niet in serie)
      ik bedoel gewoon doorlussen van de speakers
      Nu ik ff nadenk staat het dan parallel inderdaad.
      Last edited by mac tecson; 29-05-06, 10:59.

Comment

• @lex
        • Jul 2006
        • 1087

Je schreef:

de bedoeling is dat er op een plaats +- 200m van de mixer, 1 of 2 speakers gezet worden zodat de aankondigingen overal verstaanbaar zijn

Ik zou het anders benaderen: waarom je mixer zo ver van je speakers afplaatsen? Is het niet op te lossen door met je mixer naast je speakers te gaan staan en je microfoonsignaal over die afstand te verplaatsen. Veranker je je microfoon aan de kabel (zodat die niet gejat wordt). Heb je alleen even een seintje per gsm nodig als de spreker gaat spreken. Dan weet je daarnaast ook of het op de twee lokaties (bij de beller en bij jezelf) spraakverstaanbaar is. Voorkom je ook dat je je speaker opblaast terwijl je dat niet hoort omdat je 200m verderop staat!

groeten, Alex
        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...