Geluid op afstand

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eventology
    • Dec 2005
    • 12

Geluid op afstand

voor een openluchtevenement is de vraag van de klant om meerdere luidsprekers over het terrein te voorzien.
    Heeft er iemand ervaring met deze toepassing? Is er een mogelijkheid om het signaal draadloos te verdelen tot aan de amps? Of moet ik toch maar speakerkabel voorzien?
    Your Event Provider
  • Rookie
    • Nov 2004
    • 104

Is zeker mogelijk er zijn voldoende mensen op dit forum die je hierover aardig wat uitleg kunnen geven. Maar vermits er meestal meestal delay stacks aan de PA-toren staan. Is er eigenlijk niet veel kabel nodg. Je zal echter wel gebruik moeten maken van delay's om je geluid samen laten te komen.
    grtzz
    Er is altijd iets wat je kan bij leren

Comment

• mac tecson
      • Feb 2006
      • 348

Draadloos wordt een leuke klus waar je maar beter niet aan kunt beginnen.

Om wat voor evenement gaat het? Is het een concert of een soort markt waar een beetje achtergrond muziek moet zijn en wat om geroepen moet kunnen worden? dat maakt namelijk nogal een verschil

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

idd ... heel veel mogelijkheden, dus graag een beetje data-input.

a wat heb je nog in je magazijn,
        b wat heb je aan bekabeling al liggen
        c hoe is de stroomvoorziening

enz.enz.

Comment

• kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

Originally posted by Eventology
          Is er een mogelijkheid om het signaal draadloos te verdelen tot aan de amps? Of moet ik toch maar speakerkabel voorzien?
          Ik zou zeker in speakerkabel voorzien, want het stukje tussen amp en speaker kan volgens mij niet draadloos.

Voor de rest zou ik de zoekfunctie eens gebruiken, want er is een heel lang onderwerp geweest over het draadloos versturen van audio signaal voor een evenement dat zich afspeelde langs 2 kades. Dat komt toch behoorlijk op hetzelfde neer als wat jij wil.

Suc6.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

Klopt.
            Dat onderwerp kwam bij mij vandaan.
            Uiteindelijk gekozen om 200 mtr microfoonkabel er tussen te zetten. Reden: Dan weet ik zeker dat het gaat werken (zolang niet een of andere malloot er de schaar/mes in zet dan)
            Die 200 mtr aanschaf was net zoveel als de huur van een draadloze verbinding voor 1 dag.
            Nu kan ik die kabel dit jaar dus weer gebruiken.

Comment

• Speakertje
              • Mar 2005
              • 462

Ik zou eigenlijk best wel willen weten hoe jullie je spullen beveiligen (of niet) tegen diefstal, als je een x aantal speakers en of versterkers verspreid over bv een veld hebben staan?? Kan me voorstellen dat er niet op alle feest(en)(jes) beveiliging aanwezig is !?
              M.v.g. Sander
              Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
              Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• jakkes72
                • Dec 2003
                • 1015

In mijn geval was het een tweedaags evenement. Donderdagavond en vrijdagavond.
                Tijdsduur: 19:00 tot 22:00
                Alle speakers/versterkers gewoon weer ingepakt.
                Bekabeling laten liggen.

Verzekering:

(Totaal waren het 6 punten met luidsprekers, 2 plekken waar de versterkers stonden. eea vastgesjort met spanbanden aan bankjes/lantaarnpalen.)

Comment

• Speakertje
                  • Mar 2005
                  • 462

Naar mijn menig betaald de verzekering niet uit als je je apparatuur "onbeheerd" op een veldje zet?? Kijk je ben er zelf wel bij, maar als je even niet oplet kan het zo weg zijn...

Maar goed terug naar het onderwerp:

Mocht je nou geen mogelijkheden hebben, lees geen apparatuur, om een delay in te stellen, is het dan een mogelijkheid om de speakers rond het veld, evenement terein neer te zetten?
                  M.v.g. Sander
                  Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                  Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• Eventology
                    • Dec 2005
                    • 12

de bedoeling is dat er op een plaats +- 200m van de mixer, 1 of 2 speakers gezet worden zodat de aankondigingen overal verstaanbaar zijn
                    Your Event Provider

Comment

• mac tecson
                      • Feb 2006
                      • 348

werk je met twee speakers of is dat een onderdeel van een groter geheel?
                      Doet verder niet echt toe eigenlijk, want het lijkt me dat het om een omroepinstallatie gaat.
                      Op zo'n afstand en met deze functie heb je zeker geen delay nodig.
                      200 m is een lange afstand, zeker in speakon. Als je twee speakers neerzet zou ik ze zeker in serie zetten (doorlussen), dat scheelt weer 200 m kabel.
                      Als er een soort van beschutte plek in de buurt is zoals een gebouwtje of een stroomhuisje zou ik met xlr werken en je versterker in die beschutte plek zetten, trek je daar ook gelijk stroom. In absoluut open veld met je toch aan de speakon. of natuurlijk actieve speakers.
                      Sowieso lijkt het me zeer onverstandig om speakers in open veld tussen mensen te zetten. Ik zou ze in ieder geval aan de zijkant van het terrein houden. Op die manier kun je ook je kabel wat veiliger neerleggen.

200 is wel een eind zeg, dat begint dat idee van draadloos opeens wel te verklaren.

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

Originally posted by Eventology
                        de bedoeling is dat er op een plaats +- 200m van de mixer, 1 of 2 speakers gezet worden zodat de aankondigingen overal verstaanbaar zijn
                        Zeg, doe eens een ftoenlijke reactie op de vrgen die je zijn gesteld in je eigen onderwerp!

Lijkt me dat je daar zelf nog wel het mest bij gebaat bent.
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jakkes72
                          • Dec 2003
                          • 1015

Originally posted by mac tecson
                          Als je twee speakers neerzet zou ik ze zeker in serie zetten (doorlussen), dat scheelt weer 200 m kabel.
                          'k zou ze alleen parallel gaan zetten, en NIET in serie.
                          (Normaliter is doorlussen ook gewoon parallel zetten, en niet in serie)

Comment

• HR Soundproductions
                            • Oct 2005
                            • 650

Hoe je het ook went of keert, het blijft zoeken naar een compromis;
                            1- draadloos valt af ( schreef je zelf )
                            2- Je spreekt over microfoonkabel, dus je boxen zijn actief ? Vraag is natuurlijk waar je dan de voeding voor de actieve speakers vandaan haalt?
                            3- Bij passief krijg je een enorme demping in je speakerkabel,buiten het enorme vermogensverlies zal niet iedere versterker hier goed mee om kunnen gaan.
                            4- Hoe beheer je de opgestelde speakers, als je het over een lengte van 200 meter hebt. ( ik bedoel dan diefstal of het tijdelijke lenen zonder te retourneren van equipement )
                            5- Gebruik evt een 100 volt systeem, lengtes zijn hiermee makkelijk haalbaar, voor spraak een zeer goede verstaanbaarheid. Persoonlijk vind ik het geluid om de rillingen van op je rug te krijgen ( jukkkkk zo slecht )maar zou ik jou geval misschien een goede optie kunnen zijn omdat het alleen om de spraak gaat.

Misschien kan iets meer info de hoeveelheid vragen reduceren.
                            Last edited by HR Soundproductions; 16-05-06, 09:58.

Comment

• Jac
                              • Nov 2002
                              • 32

En waarom zou een 100V installatie slecht moeten klinken? Ik kom regelmatig laagohmige installaties tegen die veel slechter klinken!
                              You have to realize that you must analyze before you equalize!

Comment

Working...