Ontwerp Flightcase's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj-Sjors

Ontwerp Flightcase's

Hier mijn ontwerp voor mijn nieuwe flightcase's iemand nog tips of dingen die anders kunnen/moeten? Ik heb ze zo gemaakt dat ik ze ter plekke. Op elkaar kan klikken met behulp van de vlindersluitingen. Dus ik plaats de sluitingen steeds om en om dat ik het geheel op elkaar kan stappelen en kan vast klikken. En na de tijd de deksels er weer op en je hebt weer 3 losse kisten. Voor die 3 losse kisten zijn een paar redenen. Reden 1: Voor de kleinere feesten draai ik zonder basboxen dus de flightcase met laag kan thuis blijven. En reden 2: Telkens na een klus gaat het naar mijn slaapkamer en 3 kleine flightcase's kunnen wat makkelijker naar boven.

Flightcase Hoog:

1x Dap Palladium 1200 (Voor 2x Ax-15)
    1x Behringer Cross-over CX3400
    1x Behringer Equalizer FBQ1502

Flightcase Laag:

1x Dap Palladium 2000 (Voor 2x Ax-18b)

Flightcase Mengpaneel, Dubbele Cd-Speler:

1x Jb-Systems Beat 6 MKII
    1x Numark CDN-35

Geheel aan elkaar vastgeklikt:

Wat vinden jullie ervan?
  • Speakertje
    • Mar 2005
    • 462

Als je dat zo voor elkaar kan krijgen dan is het een heel net setje. Je sleept alleen wel een hoop lege ruimte mee, maar dat zal wel om aan een goeie sta hoogte te komen. Alleen hoe doe je het als je de case voor het laag thuis laat? Dan ben je ineens een stuk lager, hoe ga je dit oplossen?
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Heb een paar op/aanmerkingen:

Waarom niet gewoon 19" kistjes, die kan je gewoon stapelen, daar heb je geen sluitingen bij nodig, dit ontwerp kost je meters meer sluitprofiel, veel meer vlinders en dat maakt het geheel onnodig duur.

verder: per deksel voldoen 4 sluitingen, jij tekent op alleen de boven en onderkant al 6 sluitingen (zie achter en zijaanzicht)

Ik zou het houden op gewone 19" flights, desnoods met een stukje rok om het af te werken wanneer het staat, maar dat lijkt me niet nodig.
      dit is onnodig duur, arbeidsintensief en ik vind het niet echt praktisch
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Dj-Sjors

Oke

Dus als ik ze stapel staan ze wel stevig genoeg?

Maar het handigste is dus als ik voor dit ga:

1x American Dj L-Rack 8 HE + 12 HE

2x American Dj L-Rack 8 HE

en voor het licht had ik zo bedacht:

1x Dap Stack Case 3

(Voor 2x Martin Mania SCX-500 en 2x Martin Mania EFX-500)

1x American Dj L-Rack 8 HE

(Voor Showtec Lite-8, Showtec Scanmaster 2 MKII en Rook en Strobo besturingspaneeltjes)

Dan zet ik die Dap Stack Case omhoog en daar boven op die fligtcase voor het licht. En dan staat het geheel even hoog als het geluid!

Wat vinden jullie ervan?

Comment

Working...