DMX Fog Jets Showtec

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Companion
    • Dec 2005
    • 86

DMX Fog Jets Showtec

Eindelijk na heel lang wachten vandaag mijn Fog Jet rookmachines binnen gekregen. Wel dat was natuurlijk vanavond meteen uitpakken en testen of er daadwerkelijk zo'n flinke rookuitstoot uit komt...
    Voor degenen die niet weten waar we het over hebben. Dit zijn de rookmachines die in plaats van naar voren recht omhoog de rook eruit spuiten.

Niets, helemaal niets gebeurt er. Power lampje brand wel, groene lampje brand ook als zijn ready for use...

Ook met de DMX controller er op aangesloten en alleen DIP switch 1 op on (=DMX kanaal 1) en ook mijn Freekie op Fixture 1 en schuifje 1 open.... niets, helemaal niets...

Wie heeft deze rookmachines ook al in gebruik en weet er al iets meer over...
    Op naar de volgende beurs....
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Begin eerst eens met het nagaan of alles stroom heeft.
    Dan je DMX lijn: echte DMX kabel, DMX terminator geplaatst, DMX kabel doormeten (zodat de draden niet verdaaid zijn) ook nagaan of de fase niet is omgewisseld, zeker zijn dat het adres juist is ingesteld (dat je bv niet perongeluk alle DIPs op on gezet hebt en de eerste op off), Probeer indien nodig eens een ander adres of ander sturing.
    exit night into LIGHT

Comment

• Companion
      • Dec 2005
      • 86

Inmiddels verder aan het klooien geweest....

DMX was goed, gecontroleerd met een switchpack.

Door louter toeval tik ik tegen het tankje met rookvloeistof aan en begint het ding dus wel te spuiten. Kort daarna valt die weer uit, Tik tegen het tankje en blazen weer.

Ik heb hem maar even buiten gezet, want de hal kwam een beetje te veel in de rook...

Naast het filtertje dat de rookvloeistof opzuigt zit er ook nog een ander elementje met twee draadjes er aan vast.
      Het lijkt mij iets van een niveau-meting te zijn, maar ja, dat stukje electronica zit wel naast het filtertje/zuigmondje en dat zit altijd op de bodem ?

In de handleiding kom ik hier niets van tegen...

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Laat hem maar inruilen voor een goedwerkende machine (ik neem aan dat hij nog in garantie is)
        exit night into LIGHT

Comment

• Companion
          • Dec 2005
          • 86

Nou we zijn snel klaar met dit topic. Ik hoop dat een ieder het leest alvorens te gaan aanschaffen...

Techn. Dienst van Highlite geeft zelf toe dat deze apparaten van mindere kwaliteit zijn. Of houden en niet functioneren of retour....

Ik weet het inmiddels al !

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

mm andere merken hebben deze dingen ook al in het assortiment en werken wel!! dus toch niet allemaal copieen?? Of misschien wel een maandag morgen model.
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• NiTRO
              • Sep 2002
              • 677

Originally posted by Companion
              Nou we zijn snel klaar met dit topic. Ik hoop dat een ieder het leest alvorens te gaan aanschaffen...

Techn. Dienst van Highlite geeft zelf toe dat deze apparaten van mindere kwaliteit zijn. Of houden en niet functioneren of retour....

Ik weet het inmiddels al !

Kijk en zo worden de onzin verhalen dus verspreid! Ik neem aan dat U de policy van de Firma Highlite kent? En dat U bekend bent met de garantie bepalingen??

Als een apparaat niet werkt en binnen de garantie periode valt, zijn er twee opties:

1. terug ter reparatie
              2. terug ter credit

De optie van het houden van een defect apparaat zal alleen door de klant zelf aangegeven worden, dit als het bijvoorbeeld een kleine reparatie betreft en de klant bekwaam genoeg is deze zelf uit te voeren in overleg met Highlite, om garantie verval te voorkomen.

Met vriendelijke groet,
              erc

Comment

• Ws Soundexpresse
                • Jun 2001
                • 1007

Ik heb ze van HQ power, en nog nergens problemen mee gehad......
                En ze gaan nog hoger ook!
                Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• boner
                  • Feb 2007
                  • 4

Ws soundexpresse heb je misschien wat foto's van de hq power verticale rookmachines in actie?
                  Ik ben van plan er 2 te kopen.

Comment

Working...