Kapotte DI

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djfrenko
    • Oct 2003
    • 61

Kapotte DI

Hallo,

Wij hebben een 4 kanaals DI van Stage-line. Nou zijn er 2 van de 4 kanalen defect, nadat ik deze heb doorgemeten bleek dat de transformatoren kapot waren in de DI. Ik heb hem inmiddels al opgestuurd en het zal allemaal wel weer gemaakt worden. Maar mijn vraag is hoe kan het dat deze trafo's kapot gaan? Is dit door te hard insturen ofzo? Hoe zou je dit kunnen voorkomen, afgezien van een beter DI kopen wat we uiteraard nog wel een keer gaan doen.

Groeten Frank
    Achterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

Hoe gebruik jij je DI altijd? Sluit je hem soms rechtstreeks op een luidsprekeruitgang van een bas gitaar aan ofzo? Dit mag met een DI, alleen kan het bijvoorbeeld zijn dat hij tochwel teveel spanning heeft binnengekregen ofzo en dan hij verbrand is,hoewel een transfo een redelijk robuust component is, wanneer je er normaal mee omgaat.

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• djfrenko
      • Oct 2003
      • 61

Ik gebruik hem altijd rechstreeks vanaf de line-out van het keyboard of vanaf de uitgang van het basgitaar, ik ga dan met de paralelle uitgang van de DI naar de basgitaar versterker en de gabalanceerde uitgang naar de ingang van de console. dit moet volgens mij wel goed zijn. ik vind het ook vreemd hij defect is.

groeten frank

Comment

• CoenCo
        • Feb 2005
        • 230

Sommige passieve DIs kunnen er heel slecht tegen als ze phantom-voeding krijgen. Is dat bij jou misschien het geval?

Comment

• djfrenko
          • Oct 2003
          • 61

Nee dit is bij ons niet het geval, wij werken namelijk helemaal niet met fantoom voeding. het zou kunnen dat het toevallig een keer aan heeft gestaan bij een DI kanaal maar kan het me haast niet voorstellen.

groeten frank

Comment

• Gitarist 62
            • May 2006
            • 278

een di moet normaal gesproken geen last hebben van fantoom voeding. Die dingen zijn daarr oa voor gemaakt
            Heb echter ook van een 4 kanaals imq stage line 2 trafo's kapot. En ook alleen line signalen van keys en acoustische gitaar er op gehad...
            ~Clearsound~

Comment

• Carl
              • Nov 2000
              • 907

Misschien zijn de trafotjes alleen maar uit de solderingen gebroken, en niet echt kapot???
              Trafo's zijn relatief zwaar, en de mechanische kwaliteit van goedkoop spul is vaak nogal discutabel, maar als je een beetje kan solderen heb je het 1-2-3 weer gefixt.

Comment

Working...