Schoonmaken van kabels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eddy56
    • Mar 2004
    • 102

Het schoonmaken van kabels doen wij niet aan, moet er niet aan denken die vrachtwagen vaker los te moeten hebben dan dat ie nu al gaat.

verder hebben we er geen eens tijd voor.

Als er al eens een kabel schoon moet, is het de 63 A maar die leggen we dan gewoon op de stoep, emmer water erover en klaar is klara.

Verder snap ik niet hoe mensen aan lijmresten van tape komen, hier hebben we geen last van. soms zitten er nog wel eens stukjes op de kabel maar die trek je zo weg. Alleen die tape van de gamma, daar krijg je wel last mee.

Greetz Eddy
    Last edited by eddy56; 15-08-06, 20:45.
    Apogee, i\'m loving it!

Comment

• Kilian
      • Dec 2005
      • 179

Originally posted by eddy56
      Het schoonmaken van kabels doen wij niet aan, moet er niet aan denken die vrachtwagen vaker los te moeten hebben dan dat ie nu al gaat.

verder hebben we er geen eens tijd voor.

Als er al eens een kabel schoon moet, is het de 63 A maar die leggen we dan gewoon op de stoep, emmer water erover en klaar is klara.

Verder snap ik niet hoe mensen aan lijmresten van tape komen, hier hebben we geen last van. soms zitten er nog wel eens stukjes op de kabel maar die trek je zo weg. Alleen die tape van de gamma, daar krijg je wel last mee.
      Greetz Eddy
      Weet niet of je in de verhuur zit of wat dan ook. Maar wat ik mij afvraag is of dat dan wel geaccepteerd wordt? Ik zou niet zo blij zijn als rent-all voor de deur zou staan met een kist vol met naar bier stinkend rubber (om vervolgens de scherven in mn handen terug te vinden).

Ik denk ook dat de tape in loop der tijd wat meer blijft plakken. Als ik mij niet vergis zijn de meest plakkerige kabels degene die het langst zijn blijven liggen.

Comment

• John Smits
        • Nov 2001
        • 111

Is Klara de vrouw van Kees??

John
        Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken

Comment

• JP-Events
          • May 2006
          • 21

kent er iemand unitec?

dient om lijm resten, silicone resten,verfresten ... teverwijderen

wordt niet verkocht in de gewone handel

maar is over heel europa bekend bij de auto-industrie

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

Wij hebben een regenton tot de nek gevuld met water en sop. Hier leggen de erg vuile kabels geheel in ( stekkers natuurlijk over de rand ) laten het een dagje intrekken en daarna halen we ze eruit en gaan er met een doekje langs en klaar is kabeltje !

Comment

• Beldog
              • May 2004
              • 140

Met losse verhuur kan je dit probleem hebben, in elk ander geval gewoon de juiste tape gebruiken.
              Ik vind soms ook nog wel eens een stukje (eigen) tape op een kabel, kan er altijd zo af zonder sporen achter te laten.
              In geval van losse verhuur zo snel mogelijk verwijderen. Met lijmverwijderaar . Je controleert toch het aantal kabels bij het binnenleveren, dikwijls moet je deze toch nog netjes opdraaien en als het echt de spuigaten uitloopt met taperesten, gewoon aanrekenen. Dat is toch vrij normaal.

Comment

• eddy56
                • Mar 2004
                • 102

Originally posted by Kilian
                Weet niet of je in de verhuur zit of wat dan ook. Maar wat ik mij afvraag is of dat dan wel geaccepteerd wordt? Ik zou niet zo blij zijn als rent-all voor de deur zou staan met een kist vol met naar bier stinkend rubber (om vervolgens de scherven in mn handen terug te vinden).

Ik denk ook dat de tape in loop der tijd wat meer blijft plakken. Als ik mij niet vergis zijn de meest plakkerige kabels degene die het langst zijn blijven liggen.
                Hoi Kilian,

Ik zit in de verhuur, bands (bruiloften, discotheken en tentfeesten) en paar keer per jaar theater,

Van de buitenkant ziet het er ook wel netjes uit, maar denk dat kwaliteit in het leveren van geluid / lichtshow meer word gewardeerd dan of jij je kabeltjes poetst. Onze opdrachtgevers zitten in iedergeval niet met hun neus in onze kisten.

Over de tape problemen. wij werken veel met

Admiral kabel T-Fix (Jan Willempje) 16 cm per 50 stuks

Als deze weer eens op zijn gaan de laaste kabels in de tape, om maximaal 4 dagen er om te zitten tot volgend weekend.

verder hebben wij weinig kabels in het zicht, probeer het meestal achterom en via de zijkanten te laten lopen.

Vraag ik me toch af hoe je het voor elkaar krijgt om glas in de xlr-en te krijgen, we komen zowiezo weinig glas meer tegen en op het podium moeten de muziekanten gewoon uitkijken.

Aad John... Grappig

Greetz Eddy
                Apogee, i\'m loving it!

Comment

• Radar
                  Moderator
                  • Jul 2002
                  • 890

Ik kan me redelijk vinden in het voorgaande van eddy56, voorkomen is beter dan genezen, neemt niet weg dat je er onder bepaalde omstandigheden niet aan ontkomt dat je kabels ranzig worden en daar ging dit topic over.
                  Ik doe niet aan bijgeloof.
                  Dat brengt ongeluk.

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

in welke soort tenten sta jij dan?? Jij hebt borden met daarop: "niet met bier gooien" en tegen de muzikanten zeg jij dat men niet met bier het podium op mag?
                    In de kerk blijven mijn kabels schoon, voor de rest heb ik toch wel kabels met verschillende andere dingen eraan, van zand tot en met bier, gras en andere vochtige zaken. Worden schoongemaakt zoals ik reeds heb gepost. Maar om hier te schrijven dat er nooit kabels worden schoongemaakt,.. zou ik niet op een podium willen staan waar jij met je kabels staat.
                    ten eerste: ik struikel over de losliggende kabels, jij gebruikt immers geen tape? ten tweede moet het er zo ontiegelijk stinken dat adem halen moeilijk is.

Ik schrijf dit niet om je aan te vallen, maar bij mij gaat het er niet in dat je zonder schoonmaken je kabels in een dergelijke staat kunt houden dat dit prettig blijft om mee te werken, voor zowel de crew, de muzikanten en het komende publiek.
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• eddy56
                      • Mar 2004
                      • 102

Originally posted by Watt Xtra
                      in welke soort tenten sta jij dan??

zou ik niet op een podium willen staan waar jij met je kabels staat.
                      ten eerste: ik struikel over de losliggende kabels, jij gebruikt immers geen tape? ten tweede moet het er zo ontiegelijk stinken dat adem halen moeilijk is.

maar bij mij gaat het er niet in dat je zonder schoonmaken je kabels in een dergelijke staat kunt houden dat dit prettig blijft om mee te werken, voor zowel de crew, de muzikanten en het komende publiek.
                      Ik sta gewoon in feesttenten vooral veel in overijssel (sallandse zomerfeesten) en tuurlijk gaat er wel eens bier over, maar als je de kabel kist open doet, moet dan de lavendel geur je tegemoet komen?

en over de tape, doorlopen worden nog wel eens getape'd maar als je dat direct verwijderd blijf ik van mening heb je er geen last van.

mvrg eddy56
                      Apogee, i\'m loving it!

Comment

• DJ nn
                        • Jun 2006
                        • 489

... maar als je de kabel kist open doet, moet dan de lavendel geur je tegemoet komen?....
                        dat zou nog eens goede reclame zijn
                        maar een verschalmde biergeur is ook niet de bedoeling, en dat je een zandbak onderaan je kist hebt ook niet

... en over de tape, doorlopen worden nog wel eens getape'd maar als je dat direct verwijderd blijf ik van mening heb je er geen last van.
                        gaffa laat idd niet echt sporen na, maar soms durven de kabels toch wel eens kleverig aan te voelen

grtzz DJ nn
                        ... the sound of silence...

Comment

• Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

Hier in ruime voorraad aanwezig: Gedenatureerde Alcohol 70% en Thinner

De Thinner gebruik ik voornamelijk voor kabels en kisten. Kabels na de Thinner nog wel even met een vochtig (water)doekje doen ivm chemische reactie's.

Frontjes, apparatuur e.d. eigenlijk altijd met alcohol. En dat gaat al jaren goed.

Ook aanwezig: een flinke voorraad poetskatoen, kwasten (ook van die make-up kwastjes voor de blush), flinke compressor en voor gestoffeerde kasten een krachtige stofzuiger.

Comment

• sjoerd
                            • Apr 2004
                            • 341

vind je thinner niet een beetje erg aggressief spul?? als t echt nodig is gebruik ik wasbenzine, maar je merkt dat dat ook niet echt lekker is voor je kabel...

Comment

• OotB
                              • Oct 2006
                              • 47

Originally posted by sjoerd
                              vind je thinner niet een beetje erg aggressief spul?? als t echt nodig is gebruik ik wasbenzine, maar je merkt dat dat ook niet echt lekker is voor je kabel...
                              Lijmresten (zelfs die van goeie gaffa, voor zover je daar ooit lijmresten van hebt) verwijder je uitstekend met lampolie, hierna wel ff door het sop oid. maar zonder hard werken toch de lijm weg

Voor andere vage vlekken enzo is koude thee (zonder suiker, you pussy's) ook een aanrader, je zou het niet zeggen maar is nog best agressief

Er is niets zo vervelend als zwarte handen na het opbouwen -en- afbreken... Laten we maar niet beginnen over de multi, ieuw!

Gr. OotB

Comment

• Caspero
                                • Oct 2006
                                • 65

Hoi Kilian,

Van de buitenkant ziet het er ook wel netjes uit, maar denk dat kwaliteit in het leveren van geluid / lichtshow meer word gewardeerd dan of jij je kabeltjes poetst. Onze opdrachtgevers zitten in iedergeval niet met hun neus in onze kisten.
                                Het is gewoon het beeld van een totaal plaatje wat een reputatie maakt... Ik maak dezelfde sound ook als ik 6 weken niet heb gedoucht... Maar dat brengt nou niet echt een goeie reputatie mee hea?

Wat ik dus wil zeggen dat ik vind dat je als verhuur bedrijf niet alleen moet zorgen dat het goed klinkt... Als je zorgt dat je spullen er netjes mooi en verzorgd uitzien, brengt dat een deel vertrouwen en tevredenheid mee.

(nee een lavendelgeur uit de kabelkist is niet nodig )

Comment

Working...