Schoonmaken van kabels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

Schoonmaken van kabels

hier een stel foto's van een stel kabels die weer eens zijn schoongemaakt na de nodige uren te hebben gezwommen in bier en modderresten op diverse podia.

wat en waarmee maken jullie schoon??
    hebben jullie een beleid wat er moet worden schoongemaakt, wanneer dit is?

Dit voor het behoud van je apparatuur.
    vooral mn krachtkabels worden veel blootgestelt aan veel viezigheid.
    Iemand nog tips of tricks om alles netjes te houden??
    behalve de standaard dingen als: netjes mee omgaan en "kistjes" bouwen.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D
  • speakerfreak
    • May 2002
    • 1446

uhh gewoon met wat wasbenzine/wd40 whatever op een doekie en langs de kabel halen?
    Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

zeep aan je handen doen bij t oprollen.... lol

Maar serieus : gewoon in n bak met zeepsop keilen, de stekkers buitenboord laten, en klaar is klara.

Comment

• mac tecson
        • Feb 2006
        • 348

en daarna even snel door een handdoek halen. zijn ze meteen mooi droog

Comment

• Kilian
          • Dec 2005
          • 179

Originally posted by Watt Xtra
          hier een stel foto's van een stel kabels die weer eens zijn schoongemaakt na de nodige uren te hebben gezwommen in bier en modderresten op diverse podia.

wat en waarmee maken jullie schoon??
          hebben jullie een beleid wat er moet worden schoongemaakt, wanneer dit is?

Dit voor het behoud van je apparatuur.
          vooral mn krachtkabels worden veel blootgestelt aan veel viezigheid.
          Iemand nog tips of tricks om alles netjes te houden??
          behalve de standaard dingen als: netjes mee omgaan en "kistjes" bouwen.
          Begrijp ik nou goed dat je ze gewoon in de wasmachine duwt of hang je alles aan je waslijn?

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2139

laten we hopen dat hij ze niet in de wasmachine gooit, want dan is meteen als het koper geoxideert ... :-)

mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

euhm nee, we hebben net een nieuwe wasmachine!! nee heb de kabels door een doek gehaald die zo nu en dan even in emmer met afwaswater gaat. Inderdaad wel allemaal aan de waslijn!! Het was vandaag erg mooi weer, konden ze mooi even drogen. maar verder, wat doen jullie met overige apparatuur??
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Dr. Edie
                • May 2003
                • 671

Ik maak ze amper schoon Alleen soms van die Gaffa tape ofzo, en dat plakt (in de zon) enorm.. Dat wel ff. Zijn er kabels zo smerig of kapot vervang ik ze gewoon.
                Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3150

Ik doe ook wel eens klusjes in een discotheek en een popcafe. Ook altijd dat eeuwige bier dat over de kabels heengaat, samen met andere rotzooi.

Ooit eens gevraagd of ik mn XLR-kabel even door de spoelbak mocht halen (zit immers ook een sopje in, speciaal om drankresten op te laten lossen), had het barpersoneel geen problemen mee. Sindsdien altijd even met het bosje kabels langs de bar, daarna plakt het niet meer van het bier. Ideaal!

Uiteraard de pluggen droog houden.

Comment

• sjoerd
                    • Apr 2004
                    • 341

Originally posted by jurjen_barel
                    Ik doe ook wel eens klusjes in een discotheek en een popcafe. Ook altijd dat eeuwige bier dat over de kabels heengaat, samen met andere rotzooi.

Ooit eens gevraagd of ik mn XLR-kabel even door de spoelbak mocht halen (zit immers ook een sopje in, speciaal om drankresten op te laten lossen), had het barpersoneel geen problemen mee. Sindsdien altijd even met het bosje kabels langs de bar, daarna plakt het niet meer van het bier. Ideaal!

Uiteraard de pluggen droog houden.
                    Zolang dat bier maar over de kabels gaat en niet over de mengtafel zoals ons deze carnaval weer eens overkwam...
                    Verder gebruiken we vaak foamcleaner om apparatuur en ook kabels te reinigen. Eerst laten intrekken en daarna schoonmaken. Maar kabels schoonmaken blijft rot werk!

Comment

• maranta
                      • Sep 2002
                      • 113

Ik doe het gewoon met lauw water en een vochtige doek, desnoods 2 keer.
                      Beleid??. Gewoon schoonmaken als ze vies zijn. Ik moet er niet aan denken dat ik na een "smerige" klus de kabels gebruik bij een vergadering o.i.d.
                      Groot voordeel bij een regelmatige schoonmaak is dat je handen tijdens de opbouw er niet uit gaan zien als die van zwarte Piet.
                      Dit geld bij ons ook voor de flightcases, bedrijfskleding, auto's, kantine en ga zo maar door.
                      De staat van je materiaal is ook een visitekaartje van je bedrijf.
                      Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• Barthezz80
                        • Aug 2004
                        • 365

ik maak de kabels alleen schoon als er echt bagger aan zit (na buitenlocatieklussen meestal)

ik pak een (ouwe)handdoek, spuit er wat glasreiniger (glassex) op, en met in 1 hand de handdoek rondom het begin van de kabel, trek ik zo de hele kabel tot het eind erdoor (soms als ze heel vies zijn, nog weer een keer de andere kant op) en voila!
                        gaat bij mij heel snel op deze manier..
                        Bart

Comment

• DJ OELIE
                          • Apr 2003
                          • 49

"bremsen reiniger" kan wonderen doen

Comment

• kokkie
                            • Nov 2003
                            • 1166

Waarom allemaal dure spuitbussen gebruiken als een beetje warm water met wat allesreiniger/afwasmiddel de truuk al perfect doet?

Hier kan echt geld verdiend worden volgens mij, dan gebruik ik die ontvetters, foam reinigers en smeermiddellen zo'n mooie bus onder druk wel weer voor wat gevoeligere zaken.
                            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Upgrading your system
                              • May 2003
                              • 1684

meestal praat je maar over aan aantal echt vuile kabels (degenen die in de nattigheid liggen) alles wat in de truss hangt of achter podium ligt wordt niet echt vies (behalve buiten natuurlijk.

Ik sorteer vuile kabels los van schone en gooi ze in een apparte kabelkist. stukje tape erop, en ik vis ze er aan de zaak zo uit.

vervolgens doekje met sop, daarna drogen en een WD40 doekje erlangs (is goed tegen het indrogen van je rubber :P) en ze zien eruit of ze net van de band rollen
                              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...