Verdeling Krachtstroom

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pascalwinters
    • Jul 2005
    • 43

Verdeling Krachtstroom

Wij zijn al enige tijd draaiende op krachtstroom.
    Maar omdat wij nu steeds meer apparatuur hebben, wil ik de stroomvoorziening verbeteren en optimaliseren.
    Wij gaan er vanuit dat wij niet meer dan 3x16A trekken.

Wij denken er dan ook aan om een een Showtec PSA-161 aan te schaffen.
    Maar wat is dan de beste oplossing. Wij zouden dan graag 1 groep willen gebruiken voor het geluid en die 2 overige groepen voor de verlichting.
    Maar hoe kunnen we dan het beste de stroomvoorziening van de 2 groepen in de truss krijgen? Om zodoende de pars en de scanners en de overige verlichting van stroom te voorzien?

Wat is de beste en snelste manier voor het aansluiten?
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

kijk eens goed bij de zoek functie, daar kan je zien dat hierover al div topic's geweest zijn,

kort samengevat kan je gebruikmaken van kleinere krachtstroom verdelers in je truss, of je maakt gebruik van Harting of een ander multisysteem bedoeld voor krachtstroom zodat je zowel gedimde als vaste elektrische aansluitpunten je truss in kan sturen. Maar kijk even goed rond, het is echt al vaak besproken
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• pascalwinters
      • Jul 2005
      • 43

Originally posted by Upgrading your system
      kijk eens goed bij de zoek functie, daar kan je zien dat hierover al div topic's geweest zijn,

kort samengevat kan je gebruikmaken van kleinere krachtstroom verdelers in je truss, of je maakt gebruik van Harting of een ander multisysteem bedoeld voor krachtstroom zodat je zowel gedimde als vaste elektrische aansluitpunten je truss in kan sturen. Maar kijk even goed rond, het is echt al vaak besproken
      Ja ik heb inderdaad al gezocht. Is veel over besproken. Maar wou alsnog mijn situatie uitleggen en om tips vragen. Ik heb geen gedimde aansluitpunten in de truss, alles wordt via dmx aangestuurd. Zo ben ik alleen de vaste punten nodig.
      Wat kan ik dan het beste gebruiken? Multi of krachtstroomverdeling in truss?

Comment

• AH
        • Apr 2004
        • 248

Pascal. ik zou voor 32a gaan omdat je hier in de buurt meer 32a aanluitingen dan 16a vindt, daarnaast kun je evt met een simpel verloopje van 16a naar 32a, andersom kan/mag niet.
        Om 2x 16a in je truss te krijgen zou ik gewoon 2 goede shucko verlengkabels nemen, dit simpel en meest doeltreffend.
        In plaats van showtec ik voor eurolight gaan. (veel goedkoper )
        Check je mail.
        Anne Homan

Comment

• pascalwinters
          • Jul 2005
          • 43

Originally posted by AH
          Pascal. ik zou voor 32a gaan omdat je hier in de buurt meer 32a aanluitingen dan 16a vindt, daarnaast kun je evt met een simpel verloopje van 16a naar 32a, andersom kan/mag niet.
          Om 2x 16a in je truss te krijgen zou ik gewoon 2 goede shucko verlengkabels nemen, dit simpel en meest doeltreffend.
          Check je mail.
          Oke dan is het verstandiger om 32A te nemen. Maar ik zou graag die amperemeters willen hebben. Zodat je precies weet hoeveel je trekt per groep. Je kan die van 32A ook gewoon gebruiken om 16A aansluiting toch?

Heb je ook de prijzen voor mij van die Showtec's dan?
          En is het verstandig om 2 schucko's naar boven te doen, dat kunnen ze wel aan? Je moet er vanuit gaan dat er dan max 16A per kabel kan gaan lopen.

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

Originally posted by pascalwinters
            En is het verstandig om 2 schucko's naar boven te doen, dat kunnen ze wel aan? Je moet er vanuit gaan dat er dan max 16A per kabel kan gaan lopen.
            Je ging er toch vanuit dat je maar 3x 16A maximaal zou trekken? Wat is het probleem dan? 2 Shucko's moet goed gaan, bovendien zijn die groepen van de krachtstroomdistro ook 16A afgezekerd.

Ik heb erg goede ervaringen met meerdere modellen van die Showtec distro's. Dat is dan wel mijn aanrader.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

Originally posted by AH
              Check je mail.
              De showtec's hebben dan ook display's! Iets dat op de Eurolite's onbreekt.
              De Displays laten de stroom en de spanning zien. Zo heb je altijd een goede stroomvoorziening.

De prijzen van de Showtec Disto's zijn te vinden in de J&H shop.
              Die van Eurolite: googleën!
              MEEO Audio Licht Rigging,
              Mark van der Werff
              Groningen

Comment

• Overdrive
                • Feb 2002
                • 717

He Pascal,

Waarom maak/koop je niet een power distro met CEE32A in en 2x CEE16A uit en als het kan 3x shuko uit op de distro. Op deze manier kun je met een 16A je truss in en split je hem daar op met een simpel blokje. Kun je beneden nog je geluid op de resterende 3 groepen inprikken. Heb je in totaal 6x16A. Zit er een keer een CEE16 bij aankomst, pak je een verloop 16A->32A.

Groeten Joost

Comment

• All-round Sound
                  • Feb 2006
                  • 289

Hallo Allemaal

zoals eerder vermeld

als je er geen kaas van heb gegeten / verstand van hebt
                  KOOP de verdelers kompleet
                  of laat ze door iemand maken die er HEEL GOED in thuis is

neem anders een zwerfkast
                  Zoals van B.V. van een bouwplaats v.a. 16A 400Vac tot vul maar in
                  zorg altijd voor een 5 polige stekker
                  3 x L = fase
                  1 x Nul
                  1 x Aarde

meet de fase voor gebruik altijd even tussen nul & fase
                  MET een multimeter of Duspel

NOOIT een fitting 'schroefendraaier' spanning zoeker gebruiken
                  als het lampje in de schroevendraaier defect is ben jij de geleider
                  ik hoef niet uit te leggen wat er dan gebeurd toch

zoals al eerder in dit onderwerp AAN 1 X goed heb je genoeg
                  je leeft maar 1 X

en het gaat nogal eens heel erg ............
                  en dat ligt lang niet altijd aan jezelf

P.S. de verdelers met meters zijn handig maar met 1 x een nulspanning verkeerd ook tebarste
                  maar dat is beter dan je app.

en let op als je een verdeler koopt dat het wel een gekeurde is

en de eigen gemaakte verloopjes
                  zorg er voor dat je wel alles 1 op 1 monteerd

en ze worden inderdaad ook wel eens andersom gebruikt mag eigenlijk niet

m.v.g.
                  Luke
                  all-round Sound
                  sta altijd voor vragen open

Comment

Working...