Roboscan 1220 RPR probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CyBorg
    • Jan 2003
    • 34

Roboscan 1220 RPR probleem

Ik heb twee Roboscans 1220 RPR van Martin. Ze hebben altijd goed gewerkt, maar nu wil één van de twee geen dmx meer accepteren. Na het aanzetten blijft "auto" in het display knipperen (om aan te geven dat hij aan het controleren is of je dmx of het martin protocol geeft). Normaal zou hij dan "pass" moeten geven, maar dat doet ie niet. Ook het puntje dat normaal rechtsonderin staat te knipperen als je dmx geeft doet niets.
    Je kunt het printje waar de dmx binnenkomt (en waar ook het display en de knoppen op zitten) eruit schroeven. Dat heb ik gedaan en omgewisseld met de ander roboscan. Dan werkt ie prima. Probleem lijkt dus bij dit printje te liggen.
    Als ik er een eindweerstand in stop geeft het display afwisseld het dmx kanaal en "auto" weer. Net zoals hij dat doet wanneer er helemaal geen dmx plug in zit. Zonder eindweerstand knipperd "auto" zo snel dat je het bijna niet kunt lezen.
    Het heeft dus altijd gewerkt, en met een andere print werkt hij nog steeds. De setup is dus goed. Wat kan er mis zijn? Kan iemand me opweg helpen?
  • CyBorg
    • Jan 2003
    • 34

update

Vanochtend nog even wat geprobeerd. Ik had m'n hoop gevestigd op een klein 8 polig ictje waar het dmx signaal bij binnenkost als eerste doorheen gaat. Deze zit op een voetje en is dus makkelijk te vervangen. Ik heb 'm geruild met die uit de werkende scan, maar nee... geen oplossing. Hetzelfde heb ik gedaan met de 40 polige ic waar volgens mij de software op staat. Ook geen oplossing...
    Hij reageerd nog wel een beetje op dmx. Als ik de lichtcomputer uit laat, blijft het display afwisselend het dmx kanaal en "auto" weergeven (dit is normaal bij het ontbreken van een dmx signaal). Als ik de computer opstart geeft het display nog steeds het dmx signaal, maar auto knipperd nu zo snel dat je het bijna niet kunt lezen. Er gebeurd dus wel iets, maar hij reageerd nergens op.
    Weet iemand nog iets dat ik zou kunnen proberen?
    En wie is eigenlijk de nederlandse service partner van Martin?

Comment

• stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

Originally posted by CyBorg
      En wie is eigenlijk de nederlandse service partner van Martin?
      Volgens mij is dit Fairlight www.fairlight.nl
      exit night into LIGHT

Comment

• VERVALLEN

Voor nederland is dit idd fairlight.
        Voor België EVDV trade --> www.evdv.com

Comment

Working...