Bellenblaasmachine

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • disckiller
    • Feb 2006
    • 136

Originally posted by LJ-Martin
    Daar ben ik NIET mee eens!!!

Kijk dan eens naar een rookmachine, koffiezet, hoge druk reiniger, ..... allemaal dingen met water (vloeistof) en stroom .... zodus .... NO PROBLEM he!

Uiteraard moeten verbindingen uit de buurt van die vloeistof zijn, en uiteraad degelijk geissoleerd zijn (denk aan krimpkous of aftakdozen)
    Dus geen lusterklemmetjes of kroonsteentjes met een beetja gafa of andere tape errond!
    Daar sla je de spijker op zijn kop.
    Ik zeg niet dat iedereen aan het prutsen is, maar het gebeurd nog vaak genoeg dat mensen werken met kroonsteentjes met tape daar over heen.

Zelf zal ik eigelijk een klant geen voorwerpen zonder CE-keur of dergelijke willen voorschotelen, zeker geen dingen waar ook nog eens vloeistoffen in voorkomen.
    Of het moet gaan om zelfbouwspeakers of zo.
    Mocht er iets fout gaan dan ben je echt goed de lul.

Comment

• Dr. Edie
      • May 2003
      • 671

Ach, tis hobbybob... Je wilt niet weten wat ik vroeger in een gestoken heb Welleens blijven hangen? Ja, maar toch veel van geleerd hoe het wél moet.

Dit projectje moet easy zijn, ikzelf heb ook wel zin erin gekregen om een te maken..
      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• VERVALLEN

Originally posted by disckiller
        Daar sla je de spijker op zijn kop.
        Ik zeg niet dat iedereen aan het prutsen is, maar het gebeurd nog vaak genoeg dat mensen werken met kroonsteentjes met tape daar over heen.

Zelf zal ik eigelijk een klant geen voorwerpen zonder CE-keur of dergelijke willen voorschotelen, zeker geen dingen waar ook nog eens vloeistoffen in voorkomen.
        Of het moet gaan om zelfbouwspeakers of zo.
        Mocht er iets fout gaan dan ben je echt goed de lul.
        Als er iets fout gaat, dan heb je bijvoorbeeld kortsluiting en springen de stoppen om je oren, met eventueel een beetje rook ...

Dus ja ... steeds oppassen met de combinatie van elektriciteit en vloeistoffen!

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Als je niet uit je doppen kijkt met oversteken wordt je ook uit je schoenen gereden...Zullen we het houden bij nuttige bijdrages? dank!
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJ eac
            • Jan 2006
            • 58

Is er niks bekent over het aantal omwentelingen het motortje draait
            Ik wel een motortjes van 12 volt en een ventilatortje van 12 volt.
            Maar nu moet ik weten als het motortje niet te veel omwentelingen maakt.
            En voor de veiligheid heb ik gekozen voor 12 volt kan niet veel gebeuren en zet er wel een auto zekering tussen

En over dat stroom met water. Kijk eens in een vijferpomp zit ook geen tape of ander spul om heen
            Maar er komen ook geen kabels in het bakje met zeepsop te liggen die wil ik boven langs weg werken
            Last edited by Radar; 27-03-06, 19:03.
            Groetnn uit het schoone drenthe land

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

Ik denk dat je de snelheid van het "stokjes wiel" gewoon moet proberen, als het maar niet zo hard draaid dat je sop er vanaf vliegt

Gaat ie te langzaam, dan is het sop op voor dat het weer onder gedompeld wordt, nogmaals, ik denk dat je met een draaispit/ spiegelbol motortje wel goed zit.

Ik denk eerder dat het afstellen van de blower meer werk gaat zijn, maar dat is allemaal 12 volt, dus met een eenvoudige schakeling kan je dat langzamer laten draaien......

Over het "sopbakje" i.c.m electra, joh, het hoeft geen emmer te zijn he waar die doorheen draaid !! gewoon een klein schaaltje is al voldoende!!

Maak wat foto's , altijd leuk om te zien!!
              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• DJ eac
                • Jan 2006
                • 58

Ik was er al achter gekomen dat als hij te snel liep het sop er af vloog
                Maar over dat bak je moeten die bellenblaas stokjes er helemaal in of net tot onder de rand???
                Groetnn uit het schoone drenthe land

Comment

• VERVALLEN

Beste ONDER de rand. De ring moet goed en meer dan volledig ondergedompeld worden!

Comment

• speakerfreak
                    • May 2002
                    • 1446

Dus niet net eronder? nu spreek jeje zelf tegen
                    Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• dj_mvandis
                      • Apr 2006
                      • 47

Originally posted by beyma
                      Ik denk dat je de snelheid van het "stokjes wiel" gewoon moet proberen, als het maar niet zo hard draaid dat je sop er vanaf vliegt

Gaat ie te langzaam, dan is het sop op voor dat het weer onder gedompeld wordt, nogmaals, ik denk dat je met een draaispit/ spiegelbol motortje wel goed zit.

Ik denk eerder dat het afstellen van de blower meer werk gaat zijn, maar dat is allemaal 12 volt, dus met een eenvoudige schakeling kan je dat langzamer laten draaien......

Over het "sopbakje" i.c.m electra, joh, het hoeft geen emmer te zijn he waar die doorheen draaid !! gewoon een klein schaaltje is al voldoende!!

Maak wat foto's , altijd leuk om te zien!!
                      Ik wil ook graag foto's, was net zelf er ook een aan het proberen te bouwen, 24 rpm zijn die dingen die je in de winkel koopt

ik heb een platenspeler gesloopt, daar zit een printje in dat op je motortje vertraagd, 33rpm en 45 rpm, en daar zitten ook nog 2 potmetertjes op
                      dus dat kan je nog afstellen ook!

ff vraagje over ventilator, hoe laat je die ietsjes slomer draaien? dat ie niet gelijk stil staat
                      Hier staat nog niks nee....

Comment

• dj_mvandis
                        • Apr 2006
                        • 47

sorry dat k nog een keer post, was vergeten te abonneren op dit topic

Comment

• beyma
                          • Oct 2002
                          • 1614

De ventilator langzamer laten draaien gaat het makkelijkst met een 12 volt DC versie (uit een oude PC ofzo)
                          Je kan een schakelingetje maken met een spanning regelaar, maar je kan ook een goedkoop adaptertje kopen met instelbare spanningen, dan ben je zo klaar!

Maar wat voor een platenspeler heb je gesloopt? Dat moet dan een direct drive zijn geweest, want met een snaar versie draaid het motortje nooit 33/45 rpm....
                          Last edited by beyma; 09-04-06, 21:33.
                          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• dj_mvandis
                            • Apr 2006
                            • 47

Originally posted by beyma
                            De ventilator langzamer laten draaien gaat het makkelijkst met een 12 volt DC versie (uit een oude PC ofzo)
                            Je kan een schakelingetje maken met een spanning regelaar, maar je kan ook een goedkoop adaptertje kopen met instelbare spanningen, dan ben je zo klaar!

Maar wat voor een platenspeler heb je gesloopt? Dat moet dan een direct drive zijn geweest, want met een snaar versie draaid het motortje nooit 33/45 rpm....
                            Bedankt voor die eerste, maar hoe ziet zo'n simpel schakelingetje eruit? M'n ventilator komt uit oude pc voeding,(die voeding is eindelijk stil)

ik weetniet meer wat voor speler het was, maar er zit nu ook een ander motortje op, en je kan hem ook nog afstellen....

Comment

Working...