Spanningsprobleem oorzaak defecten?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pilot
    • Nov 2003
    • 267

is het niet mogelijk dat de nul inn de kabel of wcd niet zuiver is geweest.Dan heb je een mogelijkheid dat je zogenaamde sterpunt scheef getrokken wordt waardoor de spanningen kunnen verschillen.Dan is er de mogelijkheid dat bepaalde apparaten meer als 230 hebben gekregen.Gebeurt wel vaker met verhuurkasten dat de nul half is weg gefikt.Bekijk altijd effe de contacten en de wcd voor je inplug
    master-qsc en de rest

Comment

• MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

Bericht gehad van TD: doorgefikte trafo, Stappenmotorenkaart, en nog wat electronica (echte lijst post ik al ik voledig bericht heb).

Kosten worden nu opgemaakt voor Fairlight (levert de reparatieonderdelen)
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Originally posted by john smits
        Zo'n spanningsbewaker waar ik enige tijd geleden naar vroeg, is kennelijk niet zo'n slechte investering. Kennis wel of niet aanwezig (ik weet wel hoe het zit) helpt in dit geval niet. Zo'n overspanningsvoorziening ligt altijd op de loer. Dan maar een keer black out, in plaats van grote onkosten.

John
        Wij gaan hem ook bestellen, nooit geen gekloot met krachtstroom, houd de fases netjes in het oog, nul, en juiste spanning, wat wil je nog meer?
        Daar had dit waarschijnlijk mee voorkomen kunnen worden.

Is dit nou helemaal eigen risico of kun je tegen die zaalbaas zeggen van hé jouw spul is niet in orde dus, ....?

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

Ik ben een 'expert' in Delphi, dus is heb de laatste dagen een programma geschreven die de spanning in de gaten houd. Electronica ook al bestelt bij de Okaphone in Groningen.

Als onze hoofdsite weer online is (www.meeo.nl) dan zal ik daar het programma opzetten en de lijst met electronica die dr voor nodig is, kan iedereen een spanningbeveileging maken
          MEEO Audio Licht Rigging,
          Mark van der Werff
          Groningen

Comment

Working...