Recent hebben we in een voetbal kantine het volgende geinstalleerd:
4x JBL Control 5
1x Crown XLS 202 200W op 4 ohm 250W op 2 Ohm
1x Berhinger VMX1000
1x Numark cd22mk4
2 JBL's per kanaal aan gesloten 4 + 4ohm wordt 2 Ohm
Nu hebben we een probleem,
Het volgende is het geval.
soms op onverwachte momenten Springen ineens de overspannings lampen van de mid/low speaker van de Control 5
dat is een probleem want dat betekend dat ze een peak spanning hebben gehad. alle 4 de speakers hebben op dat moment alleen nog maar hoge tonen.
oke kan gebeuren. 1 keer alle 4 tegelijk.
wij legde dit op de microfoon die werdt gebruikt omdat die hoog in de clip werd aan gestuurd. Eigen schuld van de gebruiken dachten wij..
1 week later komen we weer het zelfde probleem tegen, weer de lampen doorgebrand.
maar nu maar aan 2 speakers die op kanaal A zitten aangesloten.
weer vervangen. het werkt weer
weer een week later zijn de andere 2 jbl's aan de beurt. precies hetzelfde probleem.
nu ben ik dus wanhopig op zoek naar het probleem.
ik dacht zelf dat de vmx1000 niet goed werkte, verwisseld met dateq styx.
probleem niet opgelost.
Nu denk zelf dat de uitgangsweerstand op bepaalde momenten door een spanningsval te laag wordt waardoor de lampjes een peak stroom krijgen.
maar dat kan eigenlijk ook niet omdat de eindtrap dan in de protectie zou moeten schieten.
ik zit met mijn handen in het haar, ik weet me geen raad.
heeft iemand een goed advies of een oplossing.
mvg Ron
4x JBL Control 5
1x Crown XLS 202 200W op 4 ohm 250W op 2 Ohm
1x Berhinger VMX1000
1x Numark cd22mk4
2 JBL's per kanaal aan gesloten 4 + 4ohm wordt 2 Ohm
Nu hebben we een probleem,
Het volgende is het geval.
soms op onverwachte momenten Springen ineens de overspannings lampen van de mid/low speaker van de Control 5
dat is een probleem want dat betekend dat ze een peak spanning hebben gehad. alle 4 de speakers hebben op dat moment alleen nog maar hoge tonen.
oke kan gebeuren. 1 keer alle 4 tegelijk.
wij legde dit op de microfoon die werdt gebruikt omdat die hoog in de clip werd aan gestuurd. Eigen schuld van de gebruiken dachten wij..
1 week later komen we weer het zelfde probleem tegen, weer de lampen doorgebrand.
maar nu maar aan 2 speakers die op kanaal A zitten aangesloten.
weer vervangen. het werkt weer
weer een week later zijn de andere 2 jbl's aan de beurt. precies hetzelfde probleem.
nu ben ik dus wanhopig op zoek naar het probleem.
ik dacht zelf dat de vmx1000 niet goed werkte, verwisseld met dateq styx.
probleem niet opgelost.
Nu denk zelf dat de uitgangsweerstand op bepaalde momenten door een spanningsval te laag wordt waardoor de lampjes een peak stroom krijgen.
maar dat kan eigenlijk ook niet omdat de eindtrap dan in de protectie zou moeten schieten.
ik zit met mijn handen in het haar, ik weet me geen raad.
heeft iemand een goed advies of een oplossing.
mvg Ron
Comment