32 amp verdeler maken

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • serge
    • Jan 2006
    • 24

32 amp verdeler maken

Hallo,

Ik heb zelf nou al een paar jaar een drive-in show, en het loopt erg goed. In het begin had ik natuurlijk nog nooit aan krachtstroom gedacht.. maar nu ik tog wel wat groter en proffesioneler te werk ben gegaan.. heb ik het tog eigenlijk wel nodig. Laats op een feest nog meegemaakt dat een of andere sukkel even dacht zijn combi-magnetron bij mij in de verdeeldoos te zetten.. ben nog ppissig!

maargoed.. Ik ben dus van plan met 32 amp te werken, omdat ze dit bijna altijd op mijn lokaties toch wel hebben...
    Aangezien ik nogal vaak op afterparty's van bandjes en dergelijke draai, word er nogal vaak "even" een t4 barretje van 1200 watt bij mij ingeprikt.. Ik wou dus eigenlijk een verdeeldoos gaan maken, waar gewoon 32 amp. in gaat, en dan met CEE 16 amp. 3 pins ( caravan ) stekkers uit te gaan naar mijn truss. de CEE 3 pins omdat vaak bandjes dit niet hebben en zo dus ook niets meer zomaar even inprikken, nou had ik de vraag.. Hoe moet ik nu dus van een 32 amp. naar 3 CEE 16 3 pins moet gaan.. moeten hierbij zekeringen worden toegepast of wat?

ik maak me geen zorgen over de zelfbouw, ben behoorlijk bekend in electra en heb een electricien als buurman

groeteeennnnn

Serge
  • John Smits
    • Nov 2001
    • 111

Hoewel het waarschijnlijk gewoon compleet te koop is, kun je het volgende er van maken. Een liefst slagvaste kunstof behuizing, met daarin een aardlekschakelaar 3x 40 amp, zes zekeringautomaten 16 ampere en 6 CEE-form contactdozen. Je hebt dan 6 groepen van 16 ampere, terwijl het geheel beveiligd is met een aardlekschakelaar. Moet wel te maken zijn.

mvg John Smits
    Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken

Comment

• serge
      • Jan 2006
      • 24

Ja oke, dat lijkt me ook een goed plan, dan heb ik dus 6 groepen.. Kun je ook wel een aardig mooie verdeling op maken.
      Dan gooi ik 4 groepen naar me truss toe, heb ik altijd nog 2 over voor andere apparatuur.

Maar heb je ook kant en klare 19" behuizingen hiervoor..

Serge

Comment

• soundcheckfrits
        • Jan 2005
        • 455

Ik zoek en zal ook vinden:

Ideen

de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• serge
          • Jan 2006
          • 24

haha oke dan !

handig idee om glijk kant en klaar te kopen ja.. maar ik had deze ffe bekeken.. verder zie ik niet veel in wat ik wil..

maar er staat dus bij 3x 32 amp 3pins.. nu raak ik dus in de waar

ciaoo

Comment

• soundcheckfrits
            • Jan 2005
            • 455

ben in een goeie bui vandaag:

zoiets zou je evt wel mee uit de voeten kunnen
            Trap je deze je trusje in

deze: als verdeling+ schuko230

de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

Originally posted by serge
              haha oke dan !

handig idee om glijk kant en klaar te kopen ja.. maar ik had deze ffe bekeken.. verder zie ik niet veel in wat ik wil..

maar er staat dus bij 3x 32 amp 3pins.. nu raak ik dus in de waar

ciaoo
              Dat zal wel een typefoutje zijn denk ik
              Maar wat dacht je van 16 pol Harting naar je truss en daar een verdeler te maken?
              Doe ik zelf al jaren en werkt perfect.

Anders kan je een 3 HE Blindpanel kopen met een Coverbox er achter. (Zie j&h shop)

Daar kan je dan de CEE's in bouwen en de krachtstekker.

Wat is trouwens je buget?

Mark
              MEEO Audio Licht Rigging,
              Mark van der Werff
              Groningen

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

Dit ding moet je niet kopen, dat is een c-form 230 aansluiting.dat is iets dat je niet zal gebruiken.

neem gewoon deze. klaar is kees. gekeurd en wel.

cee 32 amp verdeeld naar 6x schuko 16 amp
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• beyma
                  • Oct 2002
                  • 1614

Die laatste is dus inderdaad een toppertje, maar ik begreep uit z'n verhaal dat hij juist niet standaard schuko doosjes wil , omdat er dan weer van alles bij geprikt wordt...

maar er staat dus bij 3x 32 amp 3pins.. nu raak ik dus in de war
                  Ik neem aan dat je wel weet dat een 32 ampere aansluiting drie keer een 32 ampere fase heeft (samen met nul en aarde, maakt 5 polig) , je kan dus totaal 96 ampere uit zo'n aansluiting trekken !
                  Ik zou in geval van twijfel het hele verhaal overdragen aan je buurman, want met zulke grote stromen kan je aardig lassen !
                  Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• DJ_matthias
                    • Jun 2005
                    • 620

Originally posted by serge
                    heb een electricien als buurman
                    waarom vraag je het hem dan is niet?
                    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2139

maar er staat dus bij 3x 32 amp 3pins.. nu raak ik dus in de war
                      Het is nogthans helemaal niet zo moeilijk. Jij wilt van die caravanaansluitingen in de 16A uitvoering, maar die dingen bestaan ook in 32A uitvoering. Dat is dus hetgene wat je op die verdeler ziet. Dat wil dus ook zeggen dat je per aansluiting 32A kan trekken bij 230V. Vandaar dat in die verdeler ook geen zekeringen meer zitten, er komt namelijk ook maar 32A binnen... Ik denk dat deze verdeler voor jou nu weer net niet geschikt is, aangezien je dan met een totaal niet flexibel systeem zit.

Aan deze verdeler heb jij veel meer, alleen heb je dan weer geen "caravanaansluiting", dus iedere persoon kan weer vrij inprikken op jouw verdeler. Het is een beetje afwegen wat je wil. In jou geval zou ik zeker voor een kant en klare oplossing kiezen. Zeker als je eens gaat tellen wat het materiaal allemaal kost als je zelf een verdeler in elkaar gaat steken en als je het dan nog laat doen, kom je helemaal al niet goedkoper uit.

Er bestaan echter ook dezelfde verdelers zoals hierboven beschreven, maar dan met 6 keer zo een "caravanaansluiting" en dus niet shuko. Wij maken daar zelf ook gebruik van, alleen heb ik nu niet zo direct een adresje voor je. Ik zal er nog even achter zoeken... Maar je zou al eens kunnen kijken bij connex. Deze hebben zeer leuke oplossingen, verschiet wel niet van de prijs!

mvg
                      ronny
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• serge
                        • Jan 2006
                        • 24

jaa ik zou het wel willen vragen, maar hij zit dus 3 maanden in het buitenland,,

Maar dat admiral ding is idd wel handig enzo hoor.. daar niet van, MAAR.. ik wil dus idd niet met gewone schuko werken, wat ik natuurlijk ook ffe kan maken, zo gedaan is.. die showtec PSA 321 kopen, die in mn rack zetten en daar boven een paneel zetten waar 6 CEE 3 pins uit komen, ziet er nog leuk uit ook. Ga ik vanaf die 3 pins naar me truss toe en daar maak ik gewoon een verdeelblok met schuko's..

bedankt in iedergeval voor alle ideeën

Comment

• driesmees
                          • Apr 2003
                          • 1076

Kan je dan niet beter gewoon een Harting multipin stekker nemen? Dit lijkt me vele malen handiger dan 6 apparte kabeltjes trekken. Dan leg je gexoon 1 multi met op het einde een break-out... Ik stel harting 16p voor, tenzij jullie zelf al andere multi hebben (10p?)

Edit:

Zoiets bedoel ik dus:
                          Last edited by driesmees; 01-03-06, 14:08.
                          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• SpaceyDeeJ
                            • Sep 2001
                            • 876

Die Showtec breakouts zijn goed aan te raden. Niet alleen lekker beveiligd, je ziet nog voordat je de aardlek aanzet, wat de spanning is die op de fases staat en als het zooitje eenmaal aan is, ook meteen je verbruik per fases.

Wij hebben er nu 4 staan (2 * 63 amp in, 2 * 32 amp in) en ik wil ze voor geen goud meer missen......
                            cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• SpeakerX
                              • Feb 2006
                              • 16

voor als je nog denkt aan zelfbouw, ik heb nog tekeningen van een krachtstroomverdeler die ik misschien nog eens een keer ga maken:

Het is een 19" idee voor in een koffer, op 3 verschillende blindplaten.

Uitgevoerd met:
                              CEE 32A ingang en doorlus,
                              2x CEE 16A 5 Pol. uitgang

Aardlekschakelaar 40A 4 Pol. 300mA.
                              6x 16A 'C' karakteristiek automaten
                              signaallampjes per fase, kun je zien of ze 'aan' staan...

6x CEE 16A monofase (3 Pol., 'caravan') (1 per fase)
                              12x Schuko (2 per fase)

De automaten en krachtstroom aansluiten moet je dan wel zelf op een 4HE blindplaat monteren, voor de 2HE Monofases en 3HE schuko's bestaan al platen.

Comment

Working...