Reparatie headsets

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • John Smits
    • Nov 2001
    • 111

Reparatie headsets

Ik heb reeds geruime tijd een doos vol met headsetmicrofoons liggen, met allemaal dezelfde klacht (Het zijn diverse merken SHURE, AKG etc). Bij gebruik tijdens vooral aerobic, worden de weekmakers in de kabel hard en daardoor gaat deze kabel stuk ter hoogte waar hij tegen het haar en het lichaam zit. Bij nader inzien is de kabel bij een aantal van die microfoons, met enige moeite goed te vervangen. Alleen waar is die kabel te koop? De importeurs hebben het niet. Het is tweeaderig microfoonsnoer, alleen de aderstructuur is uiterst fijndradig, waardoor de kabel minder makkelijk breekt. Soms hebben de aderkerntjes allen maar een laklaagisolatie. Wie weet waar je dergelijk toch wel speciaal snoer kunt kopen? Ik weet het, de aerobic headsets kosten geen kapitalen, maar ik denk dat ik binnen redelijke tijd toch wel een stuk of 10 van die dingen kan herstellen.

mvg John
    Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

misschien kun je microfoon montage kabel gebruiken, dat is gewone microfoonkabel maar dan een stuk dunner (je ziet ze meestal in de spinnerbak van een mengtafel)
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Equipment
      • Jun 2005
      • 64

Montage kabel heeft als nadeel dat het nog vrij dik is maar als je een dunne kabel wilt gebruiken kun je goed terecht bij o.a. Klotz en Sommer. Tasker heeft het ook maar zelf heb ik daar problemen mee gehad vanwege de capacitieve werking (overigens hetzelfde probleem hebben enkele type's van de tasker mikrofoonkabel ook).

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

heb al wel ervaren dat een teflon kousje om de kabel heen een stuk beter werkt tegen zweet...

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

klopt, dit zelfde doen wij ook
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...