stapelen flightcases en vastzetten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Berend
    • Feb 2006
    • 85

stapelen flightcases en vastzetten

Ik wil twee flightcases die ik op elkaar stapel, aan elkaar vast maken zodat ze niet ten opzichte van elkaar kunnen verschuiven. Na het optreden moeten ze weer losgemaakt kunnen worden om apart te vervoeren. Zijn hier speciale systemen voor, of zal ik creatief te werk moeten gaan met vlindersloten ofzoiets?..

Het idee is namelijk om de mengtafel-flightcase op de effectenrek-flightcase te zetten wanneer deze op een tafel komen te staan, en als ze niet op een tafel komen te staan, op een andere (waarschijnlijk iets bredere) flightcase van tafelhoogte die gewoon op de grond staat. Ook hierop moeten ze vastgezet kunnen worden. Deze laatste is een lege (hoed)flightcase op wielen waar het effectenrek en mengtafel tijdens vervoer in zitten. Op deze manier staat je mengtafel altijd op een lekkere werkhoogte, zonder afhankelijk te zijn van de cafe-eigenaar, of hij misschien een tafeltje vrij heeft voor je apparatuur.. Overigens wil ik de mengtafel los van het effectenrekje hebben zodat je die desnoods op de bar kan zetten in geval van ruimtegebrek.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke opzet? Hoe doe ik dit het beste ivm met bekabeling tussen mengtafel en effectenrekje?
    dusssss.........
  • mac tecson
    • Feb 2006
    • 348

Waarom zou je die flightcases vast zetten? Als ze gewoon op elkaar zet en geen gekke dingen doet lijkt het me prima gaan.

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

lijkt mij ook, monteer een stel rubberdoppen onder de kist, schuift hij niet meer. Er zijn wel evt vlinders te verkrijgen met lange "haken". bekabelen van je effectenrack: neem een korte multi die je zelf maakt, evt met multistekers!
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• mac tecson
        • Feb 2006
        • 348

gewoon alle kabels bij elkaar tapen

en die cases gaan echt niet schuiven als je er normaal mee omgaat; daar zijn ze te zwaar voor

Comment

• beyma
          • Oct 2002
          • 1614

En als je echt op zeker wilt spelen neem je dit:

samen met deze :

Met vier van deze setjes per case gaat het geen kant meer op! En het kost geen drol, kijk maar in de wepsjop alhier!!
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

tjsa stel rubber noppen en een harting van je fx-rack naar je spinnerbak is volgens mij ook veel makkelijker, en werkt veel handiger / sneller
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

Working...