controllerkabels van cd-speler verlengen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • disckiller
    • Feb 2006
    • 136

controllerkabels van cd-speler verlengen

[FONT=Verdana]Ik wil de kabels van mijn dubbelloops cd-speler naar de controller gaan verlengen.
    Dit zijn kabels met aan beiden zijde een 44 pins male sub-d connector.
    Op de kabel staat 80oC 300V.
    Ik vraag me af of ik hier speciale kabels voor nodig heb of dat ik ook computerkabels hier voor kan gebruiken.[/FONT]
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

dubbelloops cd-speler
    Gewoon voldoende patronen insteken en schieten maar!!!
    Nee, even serieus. Als iemand 44 pins nodig heeft dan stuurt die heel wat signalen naar buiten (heb ik al direct mijn bedenkingen bij); meestal ook signalen die dan timing- of storingsgevoelig zullen zijn... liever niet teveel verlengen en afgeschermde kabel gebruiken want een lintkabel zal WAARSCHIJNLIJK niet lukken...
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• dome
      • Mar 2002
      • 159

Ik heb ooit een dubbele cd speler gehad ( JB ), hiervan was de stuurkabel ook te kort.

Ik heb eerst een scart kabel verbouwd, maar dat gaf vele storingen.
      Later heb ik in de cd unit en in de sturing een 25 polige printer chassis ingebouwd. (oude chassis die in de speler hoorde van de printen verwijderd )
      dit werkte perfect, vele jaren mee gedraaid zonder problemen. ( tussen kabel heb je dus in vele lengtes)

Ik weet niet of je er wat aan hebt, aangezien je een 44 polig systeem hebt.

Comment

• disckiller
        • Feb 2006
        • 136

[FONT=Verdana]Ja ik weet het niet, ik heb er eigelijk niet zoveel trek in om de cd speler te gaan verbouwen.
        Ik zat er in eerst instantie aan te denken om een 2 langere kabels te kopen.
        Helaas is mijn systeem een jaar of 10 oud dus zijn er geen kabels meer voor te krijgen.
        Dus was de bedoeling om er een stuk 44 aderige datakabel tussen te zetten met krimpkousen of zo.
        De reden dat ik dit wil doen is om de flightcase zo laag mogelijk te houden.
        Het liefst maar 20 cm hoog met daar en deksel van 5 cm op.
        De bedoeling was om de controller boven de mixer te plaatsen, naast de mixers de draaitafels en aan de ene kant naast de draaitafel het loopwerk zelf.
        Onder de mixer zal het loopwerk eigelijk niet kunnen om dat ik hem in de rubber wou leggen tegen het overslaan.
        Nu vraag ik me af of dit enkel nog wel nodig is omdat ik vroeger veel op uitklapbaren podiums draaiden met eliminator type speakers die het podium aardig deed schudden.
        De flightcase zelf ga ik op een soort van uitklapbaren discobar zetten dus zo stabiel als hij op flightcase's zal staan staat hij niet.
        Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn met het overslaan van de cd spelers, zal dit mee vallen zodra je niet op uitklapbaren podiums staat, ik ga 2 lem 15" woofers gebruiken + twee lem tops.[/FONT]

Comment

• Dikke Foaf
          • May 2003
          • 618

Bestaat er een controller van een cd-speler met 44 pins kabel tussen beide???
          5/7/9 pins ok, maar 44 pins? Of elke toets op de controller moet op een apart paartje komen...

Comment

• disckiller
            • Feb 2006
            • 136

DCD type 01P

Comment

Working...