flightcasehout

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Halo
    • Nov 2005
    • 178

flightcasehout

waar koop je dat? het echte flightcasehout met de bekende laag erop zeg maar, want bij de bouwmarkt vind je dat niet, en kan iemand me een indicatie geven wat dat ongeveer kost, best jammer dat op de j&h verkoopsite alle flightcasezooi staat behalve hout

alvast bedankt voor de ZINNIGE reacties
    steel verstandig...........................jat een appel!
    fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Als je in Belgiƫ woont o.a. bij Verbiest in O.L.V.-Waver (in de buurt van Mechelen).
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• ostracized
      • May 2002
      • 214

bij de diverse flightcasebouwers die ons landje telt kun je meestal wel terecht. afhankelijk van waar je woont zou ik daar eens langs gaan. in t noorden onder andere Dutycase(drachten) in t zuiden Meekel(middelburg)...
      verder kun je vaak ook wel bij de betere pro audio/licht zaken terecht voor dergelijk materiaal... kijk op de site van bovenstaande bedrijven voor diverse prijzen.
      Last edited by ostracized; 29-01-06, 20:25.
      (...)

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Originally posted by Halo
        waar koop je dat? het echte flightcasehout met de bekende laag erop zeg maar, want bij de bouwmarkt vind je dat niet, en kan iemand me een indicatie geven wat dat ongeveer kost, best jammer dat op de j&h verkoopsite alle flightcasezooi staat behalve hout

alvast bedankt voor de ZINNIGE reacties
        Euhm...ooit stil gestaan bij de transportkosten van een plaat hout?
        In een webshop kom je zaken tegen die op die manier kunnen worden verzonden, een plaat hout valt hier tot op de dag van vandaag niet onder

Een plaat hout is trouwens opgebouwd uit berkenmultiplex met een HPL toplaag.
        Iedere houthandel kan je hieraan helpen. Mocht je het branchespecifiek willen bestellen dan is even googlen op "flightcase bouwer" geen slechte insteek.

Veel bouwplezier!
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

In je profiel staat een link naar een poppodium in Amersfoort.
          Ben je woonachtig in de buurt daar?
          Zo ja: neem eens contact op met pgcases in Amersfoort.
          Kees zaagt alles op maat: hout, alu.
          Website is www.pgcasesdotcom
          Vervang dot door een punt...

Comment

• Halo
            • Nov 2005
            • 178

relaxed, thanks voor de info
            steel verstandig...........................jat een appel!
            fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• jens
              • Aug 2004
              • 1067

ik heb platen hout gekocht en zelf gefineerd (zat een plaklaag op het fineer) heb ik vandaan bij een lokale aannemer ( in dit geval mijn eigen baas).....een rolletje fineer weegt minder en is effe kleiner dan een plaat hout

Comment

• speakerfreak
                • May 2002
                • 1446

En niet te vergeten, ook een stuk minder sterk
                Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Een "rolletje" fineer is toch een stuk minder sterk dan de laag die de fabriek eroverheen legt (die rol je echt niet op!). Tevens wordt dat in de fabriek in twee haakse richtingen erop GEWALST met iets grotere druk dan je zelf kunt veroorzaken. Ook de lijmsoort die in deze industrie wordt gebruikt zal nou net ff iets beter zijn dan dat hobbygedoe.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• beyma
                    • Oct 2002
                    • 1614

Originally posted by laserguy
                    Een "rolletje" fineer is toch een stuk minder sterk dan de laag die de fabriek eroverheen legt (die rol je echt niet op!).
                    Toch wel hoor laserguy, een plaat HPL kan je -met beleid- gewoon oprollen, je kan hem lijmen met diverse soorten contact lijm en dus ook de normale bison tix gaat eigenlijk perfect!
                    Het aanpersen kan inderdaad machinaal, maar er is een eenvoudig truckje om een grote plaat netjes er op te krijgen:

Beide delen inlijmen, laten drogen (open tijd=10..15 min) dan leg je gewoon om de 15 cm een latje van 15x15 mm op het ingelijmde hout, HPL er op leggen, en dan vanuit het midden de latjes onder het HPL vandaan trekken en aandrukken met een roller, de randen even aankloppen met een klosje hout en een hamer....klaaaar

Er zijn natuurlijk vele kwaliteiten HPL, maar een goede kost je omgeveer 50 euro per plaat, in een effen kleur, met print zit je rond de 75....99 euro (ex btw)
                    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Nou geef mij toch maar een goed gewalste plaat die gelijkmatig aangedrukt is met enkele honderden kilogram en lijm die speciaal voor dit doel gemaakt is. Slaap ik toch beter van.

Comment

• beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

Denk ik toch dat je wakker gaat liggen, ik bouw al jaren cases, er is nog nooit ook maar een hoekje HPL los gekomen!
                        Ik weet eigenlijk wel zeker dat mijn gelijmde platen vaster zitten dan een "fabrieks plaat" (ik werk zelf in een timmer fabriek )
                        In een fabriek draaid alles om efficent (lees goedkoop) werken, er komt nauwenlijks lijm onder , alles hangt af van de pers (hebben wij ook)
                        Verder is de lijm meestal een smeltlijm soort.... wordt je ook al niet vrolijk van!
                        Met een 'home made' plaat weet ik tenminste dat er overal lijm onder zit, en dat ie over 10 jaar nog vast zit...

Oja, wij gebruiken Maiburg "contactspray 172", geschikt tot 130 graden warmte belasting, ook handig als je flightcases gebruikt worden om lampen op te zetten

Last edited by beyma; 06-02-06, 20:11.
                        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                          • Nov 2005
                          • 950

www.flightcase-onderdelen.l

Zeer handige en toch ook goedkope dealer!

Greetz.
                          MEEO Audio Licht Rigging,
                          Mark van der Werff
                          Groningen

Comment

• jens
                            • Aug 2004
                            • 1067

kijk nog een colega in de timmerwereld

ik heb met mijn kisten ook nog nooit problemen gehad. en fineer kan je wel degelijk oprollen. jah je rolletje is wel iets groter dan een wc rolletje maar een plaat van 550 cm word dan wel ineens een rolletje van 60 cm doorsnee

verder heb ik fineer gebruikt die ik zelf heb gelijmt en waar een lijmlaag op zat. gewoon goed aanrollen idd en de lijm uitstrijken met een lijmkam zodat je het goed en gelijkmatig verdeeld.

maar afijn ik denk dat een plaat hout kopen en het zelf fineren voor een hobbist wel te doen is. maar voor een bedrijf denk ik dat het te veel tijd kost. als je is opteld hoeveel meer tijd je kwijt ben

plaat kopen en zagen of fineer kopen, plaat kopen, plaat lijmen,plaat fineren, zagen dan ben je met een kant en klare plaat wel iets sneller klaar. den dat je al snel een manuur bezig bent en dan is het voor een bedrijf al bijna niet meer haalbaar.

maar dat een gewalste plaat stukke sterker is dan een zelfgefineerde , daar ben ik niet zo zeker van.

Comment

• Upgrading your system
                              • May 2003
                              • 1684

ik lijm ze al jaren zelf, in het begin gewoon handmatig, plaat hout lijmen, hpl erop, plaat erop, lijmen, hpl erop en dan een plaatje of 10 doorgestapeld, vervolgens al je lesboeken, de hele encyclopedie, de bosatlas en al het zwaars dat je in huis hebt erop en klaar zijn je 10 platen.

tegenwoordig heb ik er een pers voor gemaakt, gewoon met I profielen en 6 vijzels. neem van mij aan, je voert hiermee genoeg druk uit, en lijmen van platen doe je in de dode uurtjes, ff niets om handen lijmen maar!

en het zit perfect vast.

importeur van Formica HPl: "de houtwerf" bij de Heineken fabriek in zoeterwoude.

kan je het zo halen, in kleuren en maten.
                              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...