EV P1202 probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djsjoerd_1
    • Dec 2003
    • 11

EV P1202 probleem

Heb een EV P1202 moduleversterker tbv de RX serie, deze is qua opbouw etc gelijk aan de Q66 van RV. Nu is hij gisteravond tijdens een optreden uitgevallen. Thuis bleek dat de hoofdzekering (10 A) kapot was. Een nieuwe erin, en weer hetzelfde. Nu heb ik hem opengemaakt en helemaal shcoongemaakt (zat beetje stof in, niet veel echter), en alles eens nagekeken. Heb echter nergens een zwartgeblakerd conponent of iets dergelijks kunnen vinden of een defecte draad. Iemand bekend met dit proleem?
    gaan met die banaan
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Ha Sjoerd,

... klinkt als een "serieus" defect. Zo ik inschat lijkt het me het beste de amp naar een reparateur te brengen voor onderzoek. Zelf experimenteren is niet aan te raden als je niet weet wat / waar te zoeken.

Gezien het een gangbaar model is eerst maar even nagaan of er (fabrieks)garantie op zit natuurlijk.

Mocht dit niet zo zijn en mocht je in de buurt van Breda wonen dan zou je 'm evt wel langs kunnen brengen en wil ik 'm wel voor je bekijken.

Groeten en succes !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• theo
      • Nov 2001
      • 503

kijk

Zou effe de voeding losgooien van de eindtrap.
      Zit de sluiting er dan nog in waarschijnlijk de brugcel defect.
      mocht ie eruit zijn zou dr wel eens een transisitor(en) uit kunnen liggen.
      Je zou er ook een voedingsapp met weinig spannning er op zetten om zo de sluiting te lokaliseren.
      Succes,

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Heren,

... bovengenoemde lijkt me zeer zeker NIET aan te raden.
        1. omdat de kennis er niet is
        2. omdat bij uitvoeren van bovenvermeldde handelingen er ERG gevaarlijke situaties kunnen ontstaan

Hopelijk grijpt een mod hier in.

Met zorgelijke groet,

Koen

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

een mod grijpt niet in, mensen zijn zelf verantwoordelijk voor wat ze posten en zeker voor wat ze uitvoeren, jouw waarschuwing dat het niet valt aan te raden lijkt me duidelijk genoeg.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• djsjoerd_1
            • Dec 2003
            • 11

Bedankt voor de reacties.
            ben zelf bijna afgestudeerd HTS-er elektrotechniek, dus weet echt wel waar ik mee bezig ben en qua veilig werken.
            gaan met die banaan

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

Ha Sjoerd,

Als je weet wat je meet en doet dan was je vraag ook overbodig.

Hopelijk kom je wat verder dan een zwartgeblakerd component of een defecte draad.

Succes ermee
              Last edited by Koen van der K; 30-01-06, 21:09.

Comment

Working...