Beste mede-forumleden,
Ik heb hier een Soundcraft Spirit Live 3²,24 kanaals tafel.
Echter kanaal 4 werkt niet zoals het hoort:
Wanneer ik een microfoon of lijn signaal op kanaal 4 zet, werkt het kanaal goed via de PFL, dan werken ook de toonregeling, en de gain pot.
Zet ik hem gewoon op de master, dan hoor je bijna niets, maar toch een klein beetje, echter maakt het niet uit of de fader helemaal open of helemaal dicht staat. (Bij andere kanalen maakt dit WEL uit!)
En het laatste onderdeel in de schakel, de pan potmeter, werkt ook goed.
De auxen op pre, werken goed, die op post hebben het zelfde zachte geluid.
De conclusie die ik nu trek is: fader kapot.
Maar zijn jullie het met me eens, of zie ik iets over het hoofd? Ik heb weinig zin om een nieuwe fader te bestellen, die te verwisselen, en er dan vervolgens achterkomen dat het een ander probleem is.
Groeten Hugo
P.S. Zet ik de mute knop uit, dan is het geluid weg.
Ik heb hier een Soundcraft Spirit Live 3²,24 kanaals tafel.
Echter kanaal 4 werkt niet zoals het hoort:
Wanneer ik een microfoon of lijn signaal op kanaal 4 zet, werkt het kanaal goed via de PFL, dan werken ook de toonregeling, en de gain pot.
Zet ik hem gewoon op de master, dan hoor je bijna niets, maar toch een klein beetje, echter maakt het niet uit of de fader helemaal open of helemaal dicht staat. (Bij andere kanalen maakt dit WEL uit!)
En het laatste onderdeel in de schakel, de pan potmeter, werkt ook goed.
De auxen op pre, werken goed, die op post hebben het zelfde zachte geluid.
De conclusie die ik nu trek is: fader kapot.
Maar zijn jullie het met me eens, of zie ik iets over het hoofd? Ik heb weinig zin om een nieuwe fader te bestellen, die te verwisselen, en er dan vervolgens achterkomen dat het een ander probleem is.
Groeten Hugo
P.S. Zet ik de mute knop uit, dan is het geluid weg.
Comment