Mic DJM-2 met VMX1000 :S Probleempje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • corky17
    • Apr 2004
    • 34

Mic DJM-2 met VMX1000 :S Probleempje

Ik bijde componenten een jaartje terug bij J&H gekocht maar wegens het weinige gebruik kom ik nu pas met de vraag.

Ik zal eerst het probleem omschrijven:
    De Gemini DJM-2 Microfoon zit aangesloten op de Behringer VMX1000, dan doet zich het volgende voor dat ik de volume knop op het mengpaneel volledig dicht moet draaien en de microfoon dan nog meer dan hardgenoeg doorkomt. Dit heeft volgens mij te maken met de gevoeligheid en impedantie, en moet dus eenvoudig met het een of ander kastje op te lossen zijn. Alleen wat/welk kastje moet ik daar voor nemen.
    Het kastje mag ook nog effecten bezitten maar dat is zeker geen must.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Specs - Gemini DJM-2
    - Element: Moving coil dynamic
    - Freq: 50Hz - 13kHz
    - Sens: -55dB +- 3dB (0dB=1V/Pa at 1Khz)
    - Output impedance: 600 Ohm +- 30% (at 1kHz)
    Hierbij heb ik een Dap MC-226 Double shielded Microfoon cable genomen, en heb toen gevraagd of deze kabel het juiste aantal Omhs had.

Specs - Behringer VMX1000
    - Mic input: 40dB gain, XLR, electronically balanced input stage

Alvast super bedankt!
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

a een kabel heeft altijd genoeg Ohms, want zo weinig mogelijk
    b http://www.behringerdownload.de/VMX1..._NED_Rev_A.pdf geeft aan dat er geen extra verzwakkertje op de mixer zit,

je zou dus een spanningsdelertje op je xlr moeten zetten, ofwel een potentiometertje, ofwel een potmetertje.

ook een mogelijkheid : de mastervolumeregelaar wat zachter zetten, en de andere kanalen wat harder trimmen. Die hebben al wel een potmetertje (TRIM). Dan wordt je mike ook wat zachter...

Comment

• corky17
      • Apr 2004
      • 34

Bedankt voor de snelle reply!!!

Ik dacht dat het iets te maken had met de impedantie van de kabel maar idd zo min mogelijk ohms geeft zo min mogelijk verlies.

De trim functie van de gewone kanalen is erg zwak en dus is de laatste optie niet zo best naar mijn mening. Ik wil gewoon het volume wat zachter en harder kunnen regelen met de volume knop van het mengpaneel.

Is het mischien een optie om de effect lus te gerbuiken en daar de spanningsdeler tussen te zetten en deze is dan ook weer te regelen met de aux knop. Of beter om ff een klein kastje te maken met daarin de spanningsdeler of dit eventueel in het mengpaneel te doen?

Zou je dit even uit kunnen tekenen of heb je mischien een voorbeeld?

Bedankt,

PS zit het hem nu in het mengpaneel of de microfoon?

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Geen flauw benul waar het zit, maar ik vermoed de behringer, die hebben nogal eens rare neigingen qua input-level.

Dat potmetertje is niet zo moeilijk, wel een stereo nemen, signalen van de mike aan de ene kant van de weerstand, de andere kant aan massa leggen, en op de aftal een kabeltje maken naar je mengpaneel. Denk dat een 2k2 wel voldoet...
        Last edited by Gast1401081; 17-01-06, 17:45.

Comment

• corky17
          • Apr 2004
          • 34

Ja denk ik ook dat het de behringer is,

Maar ik heb een tek gemaakt klopt het zo:

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

yes, waarbij de beide "kanalen" zeg maar de gebalanceerde signalen zijn, en de massa loopt gewoon door.

Comment

• corky17
              • Apr 2004
              • 34

Originally posted by MacGyverSounds
              yes, waarbij de beide "kanalen" zeg maar de gebalanceerde signalen zijn, en de massa loopt gewoon door.
              Je bedoeld dus dat de weerstanden gewoon tussen massa en de twee draden van de microfoon zitten. En dan de draden van de loper als input i.p.v. die uit de microfoon.

Even voor de zekerheid, dan zal ik volgende week eens even kijken.
              Super bedankt

Comment

Working...