Quadraverb 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S500D
    • Feb 2003
    • 215

Quadraverb 2

Ik ben in het bezit van een Quadraverb 2 en heb deze al zeer geruime tijd niet meer gebruikt omdat er een storing in zit waarvan de locale geluidsboer mij zegt dat het waarschijnlijk te duur wordt om te repareren.
    De storing is als volgt: als ik het apparaat aanzet doet hij gewoon zijn werk zo als het hoort, de galm is netjes en de delay's en alles wat erop zit werkt naar behoren.
    Maar dan na 2 minuten verdwijnt alle info van het schermpje en het apparaat doet dan ook helemaal niets meer. Machine blijft wel aan want het licht brand nog, dus aan de voeding kan het volengs mij niet liggen.

Herkent iemand dit probleem of ben ik zielig alleen.
    Ik zou hem best wel weer willen gebruiken omdat ik er altijd prettig mee gewerkt heb.

Hij is btw vervangen door een TC M-One wat ook wel een prettige machine is.

Gr Ronnie.
    U draait, Wij vragen.
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Ha S500,

... mja, lastig in te schatten, ik zou toch de voedingsspanningen even (met de scope) controleren, en dan ook gelijk de back-up cel. Indien voorzien kan dit bij sommige apparaten best rare problemen geven.

Mocht dit het niet zijn dan vult het apparaat altijd nog mooi je FX rack ;-)

Groeten en succes !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

Warmte probleem, connectorprobleem.
      Open de unit en kijk naar eventuele flatcables

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Hoe zit het met de effecten, blijven die wel gewoon doorlopen?

Als de effecten gewoon blijven werken is het waarschijnlijk het LCD zelf:
        De unit openen en goed zoeken naar slechte flatcables, weerstandjes waarvan één pootje niet goed contact meer maakt wil dan nog wel eens een gemakkelijk licht op de zaak werpen. Onderzoek de aanwezige condensatoren ook eens in dit geval. Verder zou ik je niet direct kunnen helpen.

Veel succes in ieder geval.
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• S500D
          • Feb 2003
          • 215

Hoi Berolios de effecten stoppen er ook mee! De hele machine wordt uitgeschakeld op het licht na. Hij geeft ook geen storing op het geluid verder, alles valt gewoon dood.
          We hebben de condensatoren en weerstanden na gemeten en die blijken in orde maar mischien idd effe kijken naar de batterij.
          Zou het zo kunnen zijn dat er een chip of E-prom stuk is?
          Ook hebben we gekeken of er ergens een klein breukje in de print zit maar die hebben we niet kunnen ontdekken.

Gr Ronnie.
          U draait, Wij vragen.

Comment

• Strat
            • Feb 2005
            • 125

Misschien een vreemde reactie, maar heb je al eens een andere adaptor geprobeerd?

Ik heb een Alesis midiverb gehad met een adaptor (standaard meegeleverd door Alesis) die maar nauwelijks op zijn taak berekend was. Dit uitte zich in zeer warm worden en alle ellende die op het lichtnet te vinden was lekker door te geven . . . Een nieuwe zwaardere adaptor was hier de oplossing.

Ik kom hierop omdat ik het zelfde probleem dat jij hebt, heb gehad met een Roland GR-1 gitaarsynth. Aparaat werkte een paar minuten goed om dan spontaan uit te gaan. Ook hier was een nieuwe adaptor de oplossing.

Misschien helpt het niks, maar lijkt me toch het proberen waard.

Comment

• S500D
              • Feb 2003
              • 215

Oke bedankt Strat dat zal ik zeker proberen.

Gr Ronnie
              U draait, Wij vragen.

Comment

• Carl
                • Nov 2000
                • 907

Ik zou het ook in de voeding zoeken.
                Meet eerst maar eens de twee spanningen van de regelaars, er worden twee spanningen gebruikt, ik dacht zowel plus 15, als min 15 Volt.
                De regelaars zijn de twee gekoelde driepootjes onder het zwarte plaatje met de kruiskopschroeven.
                Ze heten iets van "LM7815" en "LM7915" de 78xx is de positieve en de 79xx de negatieve spanning, de xx geeft de spanning aan, ik ben niet zeker van die 15 Volt, maar dat zie je vanzelf.
                De koelplaat van de 78xx is de massa voor alle spanningen, de meest rechtse poot (3) is van beide de uitgang, daar moet dus bij een xx15: 15 volt op staan.

Als het niet lukt, PM me maar even.

Groeten,

Carl

Comment

• S500D
                  • Feb 2003
                  • 215

Ik heb de machine er maar weer eens bij gepakt en weer eens gaan testen wat hij nou eigenlijk doet.
                  Hij gaat 2 minuten aan en doet wat ie moet doen en dan gaat hij uit, ook het licht van het display behalve de leds op de toetsen MAAR dan haal ik de stekker van de voeding eruit en er weer in en schakel de machine weer in dan blijft hij in sommige gevallen gewoon AAN.

Effe de gegevens van de voeding (het is een gegoten voeding dus kan hem niet openhalen dus vraag ik mij af of het de originele voeding is).

Merk: Harman pro group (H-pro)
                  P/N :PS0920CE-230
                  TYP DV-9034AUP
                  NETZ :230~50HZ 35W
                  AUSG :9V~3A 27VA

Dit waren effe de specs.

Gr Ron.
                  U draait, Wij vragen.

Comment

• Koen van der K
                    • Aug 2005
                    • 1146

Ha Ron,

Mja, eigenlijk nog niet veel verder; misschien herkent Strat deze adapter ?
                    Je zult toch even in je Alesis moeten meten; de adapter is enkel AC uit (AC/DC conversie en buffering vindt in je Alesis plaats, vandaar dat-ie even "op spanning" blijft zonder adapter).
                    Wie weet wat de voeding (stabs) in het apparaat allemaal doet ... effe checken dus.

Succes !
                    Last edited by Koen van der K; 21-01-06, 13:29.
                    Meer is minder, minder is meer

Comment

Working...