Amerikaanse mengtafel gebruiken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Amerikaanse mengtafel gebruiken

Weet iemand hoe je een tascam mengtafel uit de VS kunt aansluiten op ons europees stroomnet? (110-220) met amerikaanse stekker.
  • tt_1988
    • Nov 2005
    • 14

Je kunt gebruik maken van een omvormer, maar die zijn vrij duur en kunnen meestal maar een belasting van max 100w hebben.

Kijk even op http://www.electronica-online.nl/ daar zijn ze wel te koop onder voedingen/omvormers.

Is er op die tafel geen mogelijkheid om het voltage om te schakelen?

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

volgens mij is de vraag of het wek kan, omdat de amerikanen een andere voedingsstekker hebben. En een andere aarmethode, oid...

trafootje ligt hier nog wel, 2ehands, 100W.

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

G'morgen,

... als het een tafel met externe PSU is lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat de primaire kant van de trafo 2x110V en dus 110-220V omzetbaar is, tenzij die Amerikanen er voor de EU-markt een geheel andere trafo inzetten. Netfrequentie (50/60Hz) zal volgens mij weinig uitmaken.

Even typenummer opvragen / doorgeven of een foto van de achterzijde van de tafel of PSU; mocht het niet omschakelbaar zijn dan ben je idd met de verhuistrafo van Baco het meest voordelig uit.

Succes !
        Meer is minder, minder is meer

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Mag ik wel even ter aanvulling op de PSU kwestie melden dat de Amerikanen veelal PIN 3 hot gebruiken ipv de hier gebruikelijke PIN 2 hot. Maakt natuurlijk in essentie geen ruk uit, maar in sommige gevallen zou dit rare verschijnselen kunnen veroorzaken.

p.s. Ik heb hier nog een ongebruikte en praktisch nieuwe 1KW 110-220 en vice versa trafo staan, mail me maar als je geinteresseerd bent.
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Ho, ff,

we gaan er , geheel in de mode van de maatschappij, maar van uit dat eenieder die hier post een beetje verstand heeft van hetgeen er aan de hand is. Na enkele vragen en opmerkingen blijkt dan vaak van wel of niet. In eerste instantie gaan we er nog ff op door, in het tweede doen we de deur dicht.

Aangezien we de tafel niet kennen, en de versie al helemaal niet is t wat lastig, maar niet ondoenlijk om de aanstaande problemen te analysreren.

a er staat 110-220-V, dan zou t kunnen dat er gewoon een schakelaartje zit, dat de tafel ook op 220 bruikbaar maakt.
            b is er , vanuit de amerikaanse 0=fase, en de 110V =0 filosofie een andere aarding mogelijk, waar de vraag ook van toepassing kan zijn.
            We wachten (niet te lang ) op de vervolg-post.

Enne, als je graag MOD wilt worden kun je gewoon solliciteren bij de Admin, of de Oppermod. Ik beloof je lange dagen en geen loon.

gerard
            Last edited by Gast1401081; 09-01-06, 01:44.

Comment

• John Smits
              • Nov 2001
              • 111

Nee nee,
              ik wil absoluut geen mod worden. Ik schreef dit alleen omdat ik vaak op dit en andere fora van J&H lees over lieden, die eventueel wat willen besparen, door zelf te knutselen met verdelerrs etc. en dan nog het liefst met krachtstroom.. Inderdaad zie je aan de vraagstelling niet altijd wat voor vlees je in de kuip hebt, maar soms ligt het er duimendik bovenop. Als installateur denk ik dan ook, blijf er in vredesnaam vanaf. Ook in de praktijk zie ik wel aankomende diskjockeys met lichtsetjes op constructies van verwarmingsbuizen en tweelingsnoer met kroonstenen. Als het niet echt gevaarlijk is, dan houd ik me maar in.
              Zo ook de vraag over het onderwerp met de mengtafel. Iemand die ingevoerd is in de audioapparatuur, zal wellicht even in de handleiding gekeken hebbben naar de te gebruiken voltages. De meeste manuals gaan daar op de eerste pagina's uitgebreid op in, niet in het minst om de fabrikanten te beschermen tegen de hoge schadeclaims die bijv in amerika en tegenwoordig ook in Europa worden gevraagd.
              Uit de vraag kun je natuurlijk van alles begrijpen en eigenlijk moet je doorvragen. Het zag er echter naar uit dat de vragensteller, nauwelijks benul heeft van spanningskiezers, autoranging psu's, etc. Kennelijk is nog niet eens de manual geraadpleegd. Ik heb met deze vragenstellers ook geen enkele moeite. Wellicht zijn het muzikanten die uitstekende prestaties verrichten. Je kunt van de meeste mensen niet vergen dat ze ook nog een volledige technische opleiding hebben gehad. Om nu alle narigheid te voorkomen , zoals het ombouwen van een tafel, eventueel het monteren van een andere netsteker (bij uitsluitend 110 volt zeker af te raden), dacht ik een oplossing gevonden te hebben, die direct bruikbaar was voor electrisch gsproken ondeskundige personen. Verder bedoelde ik daar niets mee. Ik huiver nog steeds van lieden die willen knutselen met netspanning, en die er vervolgens geen sjoege van hebben waar de gevaren zitten. Meer dan eens heb ik verboden om een verbinding te maken met mijn geluidsapparatuur, na het zien van de spullen die men aan wilde sluiten. (Er zaten bijv jackpluggen op, die 220 volt voerden.) Het mag duidelijk zijn dat zelfs een DI box geen bescherming geeft tegen regelrechte fouten in het netspanningscircuit.
              Zeer terecht vind ik dan ook,dat ook door andere personen en ook moderators op deze fora geen enkele ruimte wordt gegeven om te gaan knutselen met 220 of 380. Steeds is het advies: Als je er geen verstand van hebt, koop het dan bij een goede installateur kompleet. Ik sta daar helemaal achter.
              Ik hoop dat je mijn reactie een beetje kunt begrijpen.

mvg John Smits
              Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by john smits
                Ik schreef dit alleen omdat ik vaak op dit en andere fora van J&H lees over lieden, die eventueel wat willen besparen, door zelf te knutselen met verdelerrs etc. en dan nog het liefst met krachtstroom..
                Die mensen worden dan ook vriendelijk, of minder vriendelijk verocht hun pogingen te staken, en het topic gaat op slot, en meestal ook de prullenbak in.
                Het zag er echter naar uit dat de vragensteller, nauwelijks benul heeft van spanningskiezers, autoranging psu's, etc. Kennelijk is nog niet eens de manual geraadpleegd. Zeer terecht vind ik dan ook,dat ook door andere personen en ook moderators op deze fora geen enkele ruimte wordt gegeven om te gaan knutselen met 220 of 380. Steeds is het advies: Als je er geen verstand van hebt, koop het dan bij een goede installateur kompleet. Ik sta daar helemaal achter.
                Ik hoop dat je mijn reactie een beetje kunt begrijpen.

mvg John Smits
                En dat is de belangrijkste conclusie hier in Techniek.

Comment

Working...