VoltAlert, voltmeter, of toch duspol???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Voltstick is wel ideaal om te kijken of er spanning is.

Dus als ik ergens een spotje heb hangen die het in mijn ogen wel zou moeten doen, maar het stiekum niet doet, ff de voltstick erbij.

En werkt heel snel met het zoeken naar de kapotte lamp in een sunstrip of ACL set.

Maar idd alleen om te kijken of er spanning is waar je het wil hebben en niet om te checken of je ergens veilig kan werken.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Ook eindeloos bij het opsporen van een kabelbreuk.
      je zet gewoon spanning op je kabel, en volgt de draad met je voltstick. te beginnen bij de stekker.

daar waar het licht uitgaat knipje hem 5 cm ervoor af, en stekkercontra eraan. en hoppekees. goedwerkend snier, welliswaar iets korter, maar toch
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• @ndrew
        • Jun 2005
        • 220

voor de zoveelste keer al eens een nieuwe aangeschaft en ze blijven het doen ze zijn egt hufter proof egt ideaal
        <laat het maar draaien>

Comment

• raar
          • Sep 2003
          • 6

De volgende opmerking staat in de handleiding van de nieuw voltalert van fluke:
          "Bij afwezigheid van enige indicatie kan er toch spanning staan"

Dit terwijl deze versie bijvoorbeeld wel een constante zelftest uitvoert.

Comment

• Speakertje
            • Mar 2005
            • 462

Er is een verschil tussen meten of er spanning aanwezig is en controleren of er iets spanningsloos is.

Een voltstick, fitting schroevendraaier of spanningszoeker, is leuk om te meten wat bijvoorbeeld de fase is, als er met afwijkende kleuren gewerkt is.

Om te controleren of er iets spanningsloos is om er daarna aan te gaan werken is het ZEER aangeraden om een dubbelpolige spanningsaanwijzer te gebruiken. Hier valt dus de duspool en multimeter onder, bij voorkeur de duspool (lees beter geissoleerd).

Bij werken aan een elektrische installatie moet je ook wederinschakeling voorkomen, dus kortsluiten en aan aarde leggen.

Ik ga er verder niet te diep op in, hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben
            M.v.g. Sander
            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• Strat
              • Feb 2005
              • 125

Originally posted by @ndrew
              voor de zoveelste keer al eens een nieuwe aangeschaft en ze blijven het doen ze zijn egt hufter proof egt ideaal
              Iets zegt me dat dit toch niet echt reklame is voor Fluke. . .

Comment

• kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

Originally posted by Strat
                Originally posted by @ndrew
                http://www.fluke.nl/comx/show_produc...nlnl&pid=35447
                Iets zegt me dat @ndrew vergeetachtige collega's heeft
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• smmeij
                  • Aug 2000
                  • 110

Ze hebben allebei hun does en doonts, en daarom ook allebei minimaal in de auto en altijd in de koffer...

The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

Comment

• @ndrew
                    • Jun 2005
                    • 220

Citaat:
                    Origineel gepost door Strat
                    Citaat:
                    Origineel gepost door @ndrew
                    http://www.fluke.nl/comx/show_produc...nlnl&pid=35447

k heb collega's die niet kijken waar ze staan en ik heb altijd een hoop gereedschap rond me koffer liggen en daar gaan ze zo nu en dan wel eens op staan en dat overleefd de punt van de voltstick meestal niet vandaar dat ik zo nu en dan wel eens een nieuwe stick moet ophalen
                    <laat het maar draaien>

Comment

Working...