defect Crown MT-2400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ozyy75
    • Feb 2005
    • 9

defect Crown MT-2400

Ik heb een probleempje met mijn Crown MT 2400. Als ik hem inschakel komt hij niet uit de beveiliging. M.a.w. de voeding schakelt niet door. Dus er komt geen geluid meer uit. Wie weet wat er loos kan zijn?

Groeten,
    ozyy75
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Kunnen we vanop afstand natuurlijk niet ruiken.
    Wat is er mee gebeurd de laatste keer?
    Kijk eens in de handleiding aan welke voorwaarden moet voldaan zijn om uit beveiliging te komen.
    Kan dus zijn temperatuur, dc spanning, voedingsspanning te laag, enz....

Comment

• Victor
      • Aug 2000
      • 54

Welke controleleds branden er als je hem aanzet?
      Groeten,
      Victor Noordland

Comment

• ozyy75
        • Feb 2005
        • 9

Bedankt voor de reacties! De amp is werkend opgeborgen er waren de vorige keer geen problemen. De beide leds branden rood. Ook het indrukken van de rest buttons helpt niet.

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Ha ozyyyyyy-75,

Is de amp "heet" (bijvoorbeeld na een tijd "beuken" zonder nakoelen) terug opgeborgen ?

Als hij in protect gaat zonder ingangssignaal of load aangesloten is de kans aanwezig dat er wat eind-transistoren gesneuveld zijn. Zo niet dan is het ook een lastig probleem en zou ik je aanraden de amp door een service center te laten bekijken.

Wat je nog zou kunnen doen is de zekeringen controleren, maar die gaan er ook niet zomaar uit.

Je kunt me evt. wel mailen als je in de buurt van Breda woont (zou ik er evt. wel even naar kunnen kijken).

Groeten en succes !

Koen
          Meer is minder, minder is meer

Comment

• Dikke Foaf
            • May 2003
            • 618

Als de amp werkend is weggezet lijkt dit me 99% kans een mechanisch probleem ipv een elektrisch probleem.
            Zoek dus in gebroken solduren, kabels die losgekomen zijn, enz.
            Openschroeven die handel en met arendsogen bekijken.

Hier is de service manual met wat testen in die je kan doen:

Schema ed zijn daar ook te vinden.

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

Bovengenoemde link is voor een Macrotech; betreft de MT series zijn geen schema's voorhanden op de site van Crown. De (wel aanwezige) service manual is voor "gevorderden" en lijkt me niet zinvol in deze.

De kans op een losse verbinding lijkt me niet waarschijnlijk; het probleem zit in beide kanalen dus de kans is aanwezig dat 1 kanaal defect is en de voedingsrail heeft kortgesloten / uitgeschakeld. Zelf solderen / experimenteren is om diverse redenen niet aan te bevelen als je hier weinig / geen ervaring in hebt.

Even openschroeven en kijken kan nooit kwaad maar zal mijn inziens niet veel opleveren.
              Laten onderzoeken voordat je gaat experimenteren zou ik willen adviseren.

Succes !
              Meer is minder, minder is meer

Comment

• ozyy75
                • Feb 2005
                • 9

Bedankt voor jullie adviezen! Ik zit in Zwolle, dus zal in de regio eens op zoek gaan naar een betrouwbare reparateur. Nadat ik zelf een blikje richting de binnenzijde van de amp geworpen heb.....

Bedankt tot zover!

Comment

• Dikke Foaf
                  • May 2003
                  • 618

Laat ook ff weten wat het was dan

Comment

• jakkes72
                    • Dec 2003
                    • 1015

citaat:Geplaatst door ozyy75

Bedankt voor jullie adviezen! Ik zit in Zwolle, dus zal in de regio eens op zoek gaan naar een betrouwbare reparateur. Nadat ik zelf een blikje richting de binnenzijde van de amp geworpen heb.....

Bedankt tot zover!
                    Neem eens contact op met patch Audio in Elburg....(0525-680034)

Comment

• arie
                      • Feb 2003
                      • 550

Maak hem is schoon van de binnenkant, veel stof in samenwerking met een vochtige ruimte kan ook jouw probleem veroorzaken had dit met mijn cresten ook.Even stof er uit en probleem was opgelost.vaak als het een stof/vocht probleem is komt die naar een aantal keer inschakelen wel weer uit zijn protect.groeten arjan

Comment

• ozyy75
                        • Feb 2005
                        • 9

Ik ben eruit. Heb de amp schoongemaakt en hij deed het weer als vanouds! Ik denk dat het toch een probleem was zoals Arie het omschrijft. Bedankt allemaal voor de adviezen en de tijd!

Comment

Working...