stroomvoorziening lichtsho

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • outvorst
    • Jul 2005
    • 84

stroomvoorziening lichtsho

Hoi,

voor ons bandje gebruiken we de volgende setup voor onze lichtshow:
    links 2 balken met 4x500watt Par64 + NJD Chroma HX colorchanger; aan de rechterkant hangt dezelfde configuratie. In het midden hangt een balk met 2 NJD Chroma HX colorchangers en een 1500 watt stroboscoop. Als frontlicht gebruiken we zowel links als rechts 2x500watt parren.

Momenteel voorzien we dit van stroom door 2 groepen van ons 16amp krachtstroomblok te gebruiken. Gezien de plannen voor uitbreiding van het licht in de toekomst willen we naar 32 amp. Qua veiligheid hebben we geen idee hebben wat wel en wat niet verantwoord is, maar het leek ons wel een aardig idee om met 32 amp de truss in te gaan en daar alles te verdelen over drie 220 volt contactdozen. Is zoiets verantwoord of zou je de 32 amp aansluiting op de grond moeten houden en met 220volt de truss in moeten gaan? Wat zou de meest ideale opzet zijn om op een eenvoudige,veilige manier onze lampjes van voldoende stroom te voorzien? Oh ja, we hebben ook nog een groep nodig om onze P.A.van stroom te voorzien.

Alvast bedankt voor de assistentie.
    Groeten,
    Hans
  • vegapower
    • Nov 2004
    • 355

ben gene electrieker..maar 380 in een lichtbrug sturen..... kzou eerder dan een vette 2.5carre met 220 naar de brug leggen voor de effecten. en voor lampjes zou ik een dikke multikabel. 2.5carre kan al wat slikken hoor. de meeste multi zyn 1.5carre. ikzelf leg een 12 polige multi in de brug. waarvan 8 gebruikt voor licht (4 lampen) en nog 2 stekkers vry zyn om lichteffecten, een scans, een movingheads ect aan te sluiten. naar trus gaat dan 1 of 2 multikabels..en in de trus korte verlengkabels. maarja iedereen heeft een eigen keus....

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

@ Vegapower : Graag ff je taalgebruik aanpassen, sms-taal doen we hier niet aan.

Comment

• Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

Het is logisch om je zekeringen op de grond te houden, meestal wordt er dus gesplitst van 32A door een paar zekeringen, naar harting of socapex, de multikabel loopt dan de truss in. In de truss leg je een break-out naar shucko.
        Je hebt dus op de begane grond een stroomkast met 32A in en harting out.
        Wil je goed stroom trekken door die multi is het zeer aangewezen om inderdaad 2,5mm² te gebruiken, dan nog opletten voor de warmte, indien de stroom continu is.

In jou geval zou ik een stroomkast maken met 32A in // 10-pol. harting out en 3x shucko out.
        Je zet dan een main breaker en diff. van beide 32A, daarachter ga je naar 6 zekeringen van 16A. 3 Stuur je naar de 10-polige multi en 3 naar de shucko's.
        Heb je op de grond 3x16A en in de truss ook 3x16A ter beschikking. Dit lijkt me voor jou toepassing en ook budget de beste oplossing. Let wel, je hebt nu maar 3x16A in je truss.

Je kan ook dubbel uitvoeren, dus zelfde opzet, maar je gaat achter elke zekering zowel naar de harting én parallel daarmee naar een shucko op de achterkant.
        Nu heb je 6x16A in de truss én 6x16A op de grond. Moet je wel 16-pol. harting gebruiken en je moet je verstand erbij houden (dat je niet kanaal 1 in de truss én op de grond vol belast).

Comment

• vegapower
          • Nov 2004
          • 355

sorry..men exuses..is geen sms taal maar dikwyls belgisch dialecht.
          kwil gewoon de raad geven... geen 380v in de trus. mijn multikabels zyn 1.5 carre... nooit problemen met gehad. stuur er wel by continu vermogen max 1500w door. anders leg ik een multi by. mijn powerpack bezit vanachter 6 mutistekkers. en heeft maar 12 kanalen. dus kun je lekker mee spelen door te patchen. is 63 ampere in. maar heb verloopstuks 63 amp naar 32 amp. dit is niet echt regelmentair. maar soms is er geen betere stroomvoorziening

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

men excuses = Mijn excuses, kwil = Ik wil, met een hoofdletter, en na een punt begint de zin altijd met een hoofdletter, en de y schrijven we nog steeds met een ij in het nederlands. Ik val echt niet over een type-voudstje, maar de intentie is, en de spelregels vermelden : leesbaar nederlands

graag ff aanpassen, anders deleet ik het.

Oh, en dat verloopje van 63 naar 32A moet je meteen weggooien. Levensgevaarlijk zonder beveiliging.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

voor de rest :
              Er zijn kastjes in de handel (mennekes bijv.) die 3x32A input, en 3x16A uout hebben, met 6 schocko's met 3x16A groepjes. Beetje een variant op de Foaf-methode.
              Je gooit 3x16A (= toch 10.000 watt) de truss in, en je houdt 3x16A vrij voor geluid, en overig licht.
              Denk dat het hele systeem komt op een 700 euro, en klaar is klara.

Comment

Working...