ruis

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esound
    • Oct 2004
    • 193

ruis

heb van de week voor het eerst het licht via pc aangestuurd alleen nu ruis in het geluidssysteem. Licht en geluid staan op 2 aparte fases alleen komt er een signaal vanaf de mengtafel naar de pc om te triggeren. Dit gebeurd door een jack jack kabel. zodra ik deze loskoppel is de ruis weg. Hoe kan ik dit oplossen. Heb het forum door gespit maar kwam niet tot een gedegen antwoord.

Alvast bedankt
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

externe geluidskaart,

mijn interne joelt op de frequentie van de hardeschijf-led.

Die interne kaarten zijn niet zo bijzonder hoogstaand.

Comment

• test12
      • Jan 2003
      • 901

Vaak volstaat ook een scheiding tussen PC en geluidssysteem door b.v. een DI of trafo. Het probleem is dat geluidssysteem, verlichting en PC aan aarde en zitten (en dat moet ook). En interne geluidskaarten in PC geven dan soms problemen (aardlus).

gr. Herman

Comment

• ejxam
        • Jun 2005
        • 44

Het heeft er mee te maken dat een computer een spanningsverschil maakt tussen de aarde en de nul. Een hele "stoute" oplossing is om je computer niet te aarden
        (of een laptop te gebruiken) maar dan heb je wel kans dat er 110 volt op de case komt te staan. Er is ook een andere manier van aansluiten van dat jack-kabeltje (op zo'n manier dat de aarde van je geluids groep en die van je licht/computer groep niet met elkaar verbonden staan) maar wat die manier is weet ik niet, mischien iemand op het forum hier wel...

(he, typ ik toch net iets langzamer..[])
        Homo sapiens non urinat in ventum.

Comment

• esound
          • Oct 2004
          • 193

oke dan ik probeer het eerst wel met di er tussen in iedergeval bedankt.

Comment

• test12
            • Jan 2003
            • 901

Nooit je aarde van je PC los koppelen. Het probleem is juist dat de onstoringsfilters in de voeding van je PC nogal wat stoorstroompjes afvoeren naar aarde. Dus het loskoppelen van aarde werkt daardoor averechts.

gr. Herman

Comment

• esound
              • Oct 2004
              • 193

Nou dat v/d aarde loskoppelen was al zo ie zo niet van plan. Leek mij lekker.

Comment

Working...