RF Gevoeligheid Dynacord P1050 amp.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

RF Gevoeligheid Dynacord P1050 amp.

Heeft er iemand ervaring met de P1050 versterker van Dynacord?
    En dan specifiek ten aanzien van HF gevoeligheid? (Ook wel LF detectie genoemd)

Mijn P1050 heeft het verschijnsel, dat er radiosignalen (detectie) hoorbaar zijn met aangesloten luidsprekers, maar met dichte ingangen. Zelfs geen kabeltje aangesloten op de ingangen.

Uiteraad is dit niet op alle locaties echt hoorbaar, maar bij een rustige presentatie in het Belgische Spa heb ik hier veel last van ondervonden. Heb zelfs een andere amp moeten inzetten. (een S1200 ook van Dynacord die er totaal geen last van had.)

Wie o wie?
    Exemplarisch of structureel?
    Een modificatie voor beschikbaar?
    Een of andere HF ontkoppeling naar de vaantjes??

Alvast dank voor je inbreng

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!
  • Dyna-freak
    • Nov 2005
    • 50

Beste Paul,

Ik heb zelf ook 2x de P1050 en 3x de L1000 (precies hetzelfde, alleen niet CPU controlled) maar waar ik ook ga of sta, ik heb nergens last van! Is overigens wel een vreemd probleem... ik zou eerlijk gezegd niet weten waar dat in zou moeten zitten, ben het bij Dynacord ook nog nooit tegengekomen eigelijk. Misschien verspreid er iets via de netstekker het apparaat binnen? Hoor je een radiozender, weet je ook welke?
    Have a break, have a Dynacord Cobra set!

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Niet specifiek een bepaalde zender.
      Afgelopen gig ook last gehad van stuursignalen naar een grote stroboscoop die vlak bij de speakers lag...

Heb ondertussen ook naar Dynacord gemailed. Deze geven aan dat de amp gerepareerd moet worden. had helaas niet echt een ander antwoord verwacht. Zij willen natuurlijk niet graag dat ik in de amp ga zitten 'roeien'...

Het zal dus wel op een servicecall aankomen (Kost Euries)

Paul

Comment

• Dyna-freak
        • Nov 2005
        • 50

citaat:Geplaatst door SPS

Niet specifiek een bepaalde zender.
        Afgelopen gig ook last gehad van stuursignalen naar een grote stroboscoop die vlak bij de speakers lag...

Heb ondertussen ook naar Dynacord gemailed. Deze geven aan dat de amp gerepareerd moet worden. had helaas niet echt een ander antwoord verwacht. Zij willen natuurlijk niet graag dat ik in de amp ga zitten 'roeien'...

Het zal dus wel op een servicecall aankomen (Kost Euries)

Paul
        Ik zal eens kijken of toevallig niet ergens een schema heb van de P1050, die kans is best groot namelijk...

De amp moet zowiezo gerepareerd worden, maar waaraan? Je zult eerst eens uit moeten gaan vinden of het defect nu in het input board zit (wat ik eigelijk het meeste verwacht) of in de PCB met de eindtrappen erop. Je kunt proberen om de verbindingen naar de eindtrap los te nemen (ik geloof de 2 kleinste stekkertjes die op de PCB van het eindtrappenbord) en te kijken of hetprobleem blijft. Als het verdwijnt, zit het in de input, is het aanwezig zit het in de eind PCB. Heb je dit probleem op beide luidspreker kanalen?

Comment

• Dyna-freak
          • Nov 2005
          • 50

Heb je mijn schema gehad? Is het al gelukt?

Comment

• SPS
            • Mar 2004
            • 1662

Schema's ontvangen! Prima. dank je wel hiervoor.
            Vanavond eens even goed voor gaan zitten.
            Scoop er op en dan maar eens kijken of er ergens iets te meten is.
            Houd je op de hoogte van de vorderingen

Comment

Working...