kerst ho ho ho! cd op bewegings sensor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BAJ productions
    • Jul 2003
    • 587

kerst ho ho ho! cd op bewegings sensor

hoi mensen,

ik heb voor de kerst een arreslee gebouwt met een rendier der voor. nu wil ik ook geluid der bij hebben op een bewegings sensor.

maar wil niet elke keer zelfde nummer hebben. wil dit doen met een cd speler. maar moet elke keer beginnen met HO HO HO

jullie nog ideeen?

groetjes,
    Bas
  • BAJ productions
    • Jul 2003
    • 587

ow ja als iemand hohoho marry christmas op genomen heeft. zou die het dan naar me kunnen mailen? bijvoorbaard dank!

groetjes,
    Bas

Comment

• Dikke Foaf
      • May 2003
      • 618

Sommige (hifi) cd-spelers hebben een remote start op de achterkant (kleine jack). Hiermee kan je de cd-speler starten. Of je soldeerd 2 draden aan de play-knop-contacten.
      Zorg dat elk nummer op de cd begint met 'ho-ho-ho' waarna het nummer begint (beetje audio-editen dus).
      Gebruik de random of shuffle functie voor andere nummers.

Maar meer info zou wel welkom zijn. Er wordt ook verwacht dat je zelf wat opzoekwerk doet.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Inderdaad, goed begin.
        Indien mogelijk zou ik wel de draden over de PLAY knop bufferen met een of andere MOSFET schakelaar omdat ik bij Sony CD-spelers en CD723-familie van Philips de ervaring heb dat langere draden aan de playknop de werking van andere knoppen kan verstoren of dat de CD-speler een eigen leven gaat leiden.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

je brand op de CD het "HOhoho" gewoon mee bij elk nummer.
          lekker belangrijk!

Comment

• BAJ productions
            • Jul 2003
            • 587

kijk aan de play knop had ik nog niet gedacht. dit ga ik es proberen. bedankt als er nog betere ideeen komen altijd welkom
            groetjes,
            Bas

Comment

• wouwoudukduk
              • Jun 2002
              • 21

Ik heb ooit eens zo iets gebouwd voor een vriend,

we hebben toen een bewegingsensor van de kijkshop gebruikt, met een maak kontakt hieraan hebben we een oude cdrom speler gehangen (zo'n hele oude die je voor 5 euro uit een grabbelbak kan pakken). Op deze oude cd rom spelers zit namelijk een playknop op de voorkant.
              Playknop eruit, aan de bewegingsmelder en de triggertijd van de bewegingsmelder iets langer maken dan je kerstliedje

hoop dat je er wat aan hebt

Comment

Working...