Kabel van mengtafel naar versterker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

Kabel van mengtafel naar versterker

Beste mensen,

Voor de discobar hebben we een rodec MX-180 mengtafel. Deze bezit uitgangen via RCA stekkers alsook balanced outputs via XLR stekkers.
    De versterker heeft enkel inputs via XLR stekkers.

Momenteel gebruik ik een prefab kabel van DAP audio van 2x RCA stekker naar 2x XLR. Dit werkt op zicht heel goed. Maar omdat die kabel aan vervanging toe was, vraag ik mij af wat ik bu beste doe. Ofwel terug de RCA stekkers van uitgang tafel naar XLR kabel opnieuw aankopen, ofwel gewone XLR-XLR kabel gebruiken. Dit dan wel 2x (voor L en R kant)
    In de winkel zeiden ze me zeker die RCA niet te gebruiken , maar enkel de XLR balanced outputs gebruiken omdat de versterker ook XLR ingang is. Waarom wisten ze me echter niet te vermelden.

Zijn hier kenners die goeie tips kunnen geven?
    Koop ik 2x XLR-XLR if terug een prefab verloopje van 2x RCA- XLR?
    En als jullie mij ook aanraden van XLR-XLR te gaan gebruiken, welk type kabel neem ik dan? Gewone microkabel? Of gewone stroomkabel?

Laten jullie reacties en oplossingen aub?

Vriendelijke dank voor jullie schitterende hulp!
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

xlr-xlr kabel lijkt me het makkelijkst, er zit niet voor niets een xlr output op

En normaal microfoon kabel zal perfect zijn...

Comment

• VERVALLEN

Misschien is dat makkelijker ... maar waarom zou 't beter zijn of juist niet?

RCA = unbalanced outputs ????????????????
      XLR = balanced outputs (volgens Rodec)

Dus wat is 't beste voor de versterking, of ga je echter geen verschil horen / merken?

Comment

• driesmees
        • Apr 2003
        • 1076

Ik zou voor de gebalanceerde outputs gaan, heb je minder last van eventueele storing die je kan opvangen.

lolmodus:
        Waarom geen DI op die rca stekkers en dan via XLR naar de versterkers gaan?
        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

daar war kan: xlr-xlr gebruiken, niet alleen het voordeel van gebalanceerd signaal, maar tevens heb je dan weer een speciaal kabeltje minder.
          Ergo; in geval van een defecte kabel (poep happens) heb je dan geen continuiteits probleem...
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• som
            • Nov 2002
            • 787

mijn rodec (mx240) heeft soms problemen via de gebalanceerde uitgangen,(typsche 50hrz aarde brom) en met de ongebalanceerde nooit.
            ligt puur aan de situatie of de locatie eigenlijk niets van te zeggen.
            dus als je gaat voor gebalanceerd wel even op tijd checken of dat bij jou ook zo is.
            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Vervallen

oei met die opmerking ga je problemen mee krijgen. Wacht maar af

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door J.S. Coolen

Ik problemen krijgen, of som die dat hier zegt van aardebrom?

Comment

• som
                  • Nov 2002
                  • 787

citaat:Geplaatst door J.S. Coolen

ik wacht af..
                  Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Vervallen

Ik verwacht Som

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Wegens een enorme zoekmachine : gebalanceerd, ongebalanceerd, waarom XLR, enzo : met vriendelijke groeten : een slotje.

@ som en JS : ook deze discussie is al te uit en te na en ten treuren besproken, dexzelfde zoekmachine maar gebruiken. Overige discussies graag via mail.

Comment

Working...