balanced---->unbalanced

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

ik dank u zeer vriendelijk voor deze verhelderende uitleg. Ik heb dan wel mijn bachelor technische computerkunde gehaald, elektriciteitsleer is echter nooit mijn sterkste punt geweest...

Cheers!
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• bombardon73
      • Jul 2005
      • 16

Hallo jongens bedankt voor jullie reacties (ik was een laatste dagen niet online)

Het gaat dus echt om een gebalanceerd signaal dat naar een ongebalanceerde ingang 80m verderop moet.
      Dus, ik kan gewoon een DI aan de ongebalanceerde zijde hangen als ik het goed begrijp.

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

nou een DI verzwakt een factor 10 ofzo, ik weet niet of je dat wil? zo nee dan is een 1:1 lijntrafo het beste....

Aan de secundaire (ongebalanceerde) kant gebruik je alleen de trafouitgang, dwz min-fase aan aarde van de ongebalanceerde ontvanger, +fase is dan signaal uiteraard.
        De trafo-afscherming gaat aan pin-1/aarde van de gebalanceerde ingang (uiteinde van die 80m signaalkabel bij de ontvanger) zo zou het perfect moeten werken dan....
        knoppen en waarden :)

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Inderdaad een lijntrafo.
          Zoals bijvoorbeeld de LTR-100 van Stage-line
          Werkt perfect voor ca. 65 euries.

Ik gebruik hem voor al dat soort klusjes.

Paul
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...