defecte QSC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

defecte QSC

Iemand (uit België) ervaring met het herstellen van een EX-4000?

Heb een amp waar de "TEMP"-led van het 2e kanaal constant knippert. Iemand een idee? Misschien kan ik er eens mee langskomen?

Alvast dank voor de nuttige/zinnige reacties
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

citaat:Geplaatst door luc2366

Iemand (uit België) ervaring met het herstellen van een EX-4000?

Heb een amp waar de "TEMP"-led van het 2e kanaal constant knippert. Iemand een idee? Misschien kan ik er eens mee langskomen?

Alvast dank voor de nuttige/zinnige reacties
    Is het alleen het lampje dat knippert of werkt het kanaal niet ?
    Héél vroeger hab ik een Peavey CS 1000 met hetzelfde probleem, maar het kanaal deed het wel , gelukkig !!!
    Hij is 2 x binnen geweest voor een herstelling van het euvel, maar ze hebben de fout nooit gevonden [V]
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

kanaal werkt niet, ventilator werkt wel nog...

Comment

• reflection
        • Mar 2002
        • 413

de termische beveiliging springt er dus op... dat is kut vooral bij wat oudere beestjes
        Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

citaat:Geplaatst door reflection

de termische beveiliging springt er dus op... dat is kut vooral bij wat oudere beestjes
          vraag is: wat is de oorzaak/wat zou er stuk kunnen zijn?

Comment

• Dikke Foaf
            • May 2003
            • 618

Check of je koelblok ook effectief warm wordt, is dit niet het geval, is dit een vals alarm, dan kan je gaan zoeken naar je temperatuursensor en wat erachter zit. (dit is nl niet duidelijk in je ts)

Comment

• frans56
              • Sep 2005
              • 3

Clipping / limiting / thermische limiting wordt in die qsc's bepaald in SMD printmodules.. Hoeft niet perse iets met temperatuur te maken te hebben, 't hangt allemaal aan elkaar. Repareren van die miezerig kleine SMD printjes is een ellende, nieuwe zijn stinkduur of niet verkrijgbaar (het hele kanaal vervangen is dan de meest gebruikelijke (vaak de enigste) optie, maar meestal niet lonend)..

Comment

• musiclover
                • Sep 2005
                • 14

Is het niet gewoon de NTC/PTC ofwhatever voor sensor?

Comment

• Francis
                  • Sep 2005
                  • 1

Het schema kan je alvast gratis (discontinued model) downloaden op de site van QSC. Voor herstelling breng je die gewoon binnen bij een verdeler uit de buurt of bij de Belgische importeur (www.aed.be). Maak vooraf voor jezelf uit hoeveel je er aan wil besteden, het lijkt me wel de moeite. Om een idee te geven: een serieuze herstelling (PLX1602 op onbelaste flutaggregaat) heeft me zo'n 250 EUR gekost [:0].

Francis
                  dream big, dare to fail

Comment

Working...